Citat:
Ursprungligen postat av
Krakatoa
... Hoppsan... Skräpmat igen...
Det är inte märkligt att Tessan ser ut som hon gör. Det måste bli pizza och McDonalds majoriteten av veckans dagar, och när det lagas mat är det halvfabrikat. På det är hon en gottegris som gillar godis och ostbollar.
Rask sa förövrigt i sin live att Therese drar in mer på vloggandet än hon gör på sitt vanliga jobb. Tittar man på visningarna har dock ingen av hennes videor över 20 000 visningar. Jag har svårt att se framför mig att det kan generera ens i närheten av ett jobb. Förvisso ett lågbetalt sådant, men i alla fall. Men Carl-Fredrik är förstås en mästare på att överdriva sina prestationer. Därför kan man ifrågasätta om han verkligen gör så mycket pengar på tuben som han försöker ge sken av. Carl-Fredrik är ju en sådan som gärna delar med sig av sina beräknade intäkter när han ska flexa med hur mycket pengar han tjänar. När man tittar på videor där folk som inte har det där behovet av att hävda sig själv som Carl-Fredrik förklarar hur mycket de tjänar på si och så många views, så ser man att det inte är några fantasisummor. Som också beror på vilken målgrupp man har, vad annonsörerna betalar för din målgrupp, och hur länge någon kollar på videon, hur mycket annonser som tittaren exponeras för helt enkelt.
Visst är det pengar, men det verkar som att man behöver komma upp i minst 1 miljon visningar i månaden för att man ska kunna livnära sig på det, och då är det ändå inte fett. Jag misstänker att Carl-Fredrik i mångt och mycket överdriver sina prestationer här. Visst drar han in lite pengar varje månad, men det är nog snarare i paritet med en av Thereses löner än några 80 000 kr i månaden. Han berättade att han dragit in 45 000 såhär långt under augusti månad, då är det inbakat allt han tiggt ihop i form av superchats. Vilket i någon live var 18 000, i någon 10, och i dagens typ 5. Då avser det också beräknade intäkter, och det kommer hamna under det när allt är klart.