2023-10-26, 01:06
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Farfars sista önskan: "Jag vill att min stuga i Oxelösund fördelas med 1/3 var mellan min son och mina två barnbarn, jag sätter undan 300 000 kr i ett konto för underhållet av den".

Rasks tolkning: "Farfars sista önskan är att jag och min bror får hela stugan, så vi kan sälja den och stoppa in pengarna på börsen".
Så alla år har Rask höjt farfar till skyarna som någon gud, han är också den person som försörjt nollan hela hans vuxna liv och tacken han får är att Rask bedrar Freddan på arvet och fullkomligt pissar på hans grav.

Det var den lojaliteten.. Men som alla redan vet, Rask har ingen empatisk förmåga för om han hade haft det så hade han inte kunnat bete sig såhär svinigt.

Ett psykfall kommer föralltid vara ett psykfall, oavsett om han har händerna i knäet och pratar med peddorösten
Citera
2023-10-26, 01:07
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det är samma polis.
Han gjorde kovändningen för att han hade haft tät kontakt med Rask före rättegången och trodde att bajsmannen skulle ta sitt liv om för många gick emot honom... och i synnerhet om han som hade en tidigare historiks med bajsmannen gjorde det

Tobias Kjell jobbar tyvärr kvar inom polisen och kan fortfarande vittna i rättegångar på sin magkänsla utan att ta hänsyn till bevisen.
Vilken jävla simp, såna svaga människor bör givetvis inte jobba som polis.

Låter fö som han blev så pass manipulerad av Bajsbaronen så att han riskerade sitt egna jobb.
Citera
2023-10-26, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Så alla år har Rask höjt farfar till skyarna som någon gud, han är också den person som försörjt nollan hela hans vuxna liv och tacken han får är att Rask bedrar Freddan på arvet och fullkomligt pissar på hans grav.

Det var den lojaliteten.. Men som alla redan vet, Rask har ingen empatisk förmåga för om han hade haft det så hade han inte kunnat bete sig såhär svinigt.

Ett psykfall kommer föralltid vara ett psykfall, oavsett om han har händerna i knäet och pratar med peddorösten

Ja, det som Alexander utsatt Fredrik för kan närmast beskrivas som ett rån.

Vilken kriminell skithög Carl-Fredrik är.
Citera
2023-10-26, 02:13
Medlem
Alltså, stugan låter ju som ett fantastiskt sommarställe att ha tillgång till. Ett ställe mitt i naturen, närhet till både skog och vatten. I närheten av ens huvudsakliga bostad dessutom. Att få ärva ett sådant ställe är det nog många som drömmer om. Det är inte speciellt dyrt att hålla i drift heller.

Om han hade delat med sin bror dessutom, då hade man haft råd med det bara man jobbat halvtid på ICA. Fantastiskt för barnen att få va där om inte annat. Det låter ju som han själv har mycket fina minnen själv från stuga. Vill han inte ge det till sina barn? Men det kanske bara är jag som hade agerat annorlunda
Citera
2023-10-26, 04:28
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja, det som Alexander utsatt Fredrik för kan närmast beskrivas som ett rån.

Vilken kriminell skithög Carl-Fredrik är.
Förmodligen så har Rask fått Freddan att skriva under när han är helt väck på öl och xanor.

Nu är jag ingen snut men kan tänka mig flera olika brottsrubriceringar som Bajshögen kan vara misstänkt för just nu.

Är det någon som snackat med Freddan om det här? Helfräsch i våras men enligt rykten har han kraschat och gått ner sig rejält igen. Kan inte ens föreställa mig hur man som far skulle må efter ett sånt där svek av sin son som man nästan jobbat ihjäl sig för att han ska få dom möjligheter här i livet han själv aldrig fick.
Citera
2023-10-26, 05:58
https://youtu.be/DV4C3ZnHv4c?si=b5Zkp4-tzkrvNE-o

07:13
"Hur man nu än vänder och vrider på det, så kommer man inte ifrån att min farfar inte finns längre, tack vare det så kommer man inte ifrån att jag kommer inkassera ett arv och det kommer jag kunna klara mig på en lång tid och kanske tillochmed få lite pengar att öka och utöver det så har jag redan plockat ut försäkringar på flera hundra tusen som har släckt bränder"

07:51
" Min farfar hade pengar. Han är död och han ville att jag och min bror skulle ärva och det kommer vi att göra hur jävligt ni än tycker att det är att jag ska tilldelas pengar för att ha gjort ingenting, så ÄR det så"

🤜Family is everything🤛
🖋📝💉💊🪤🪦💰✔️♻️♾️
Citera
2023-10-26, 07:05
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/DV4C3ZnHv4c?si=b5Zkp4-tzkrvNE-o

07:13
"Hur man nu än vänder och vrider på det, så kommer man inte ifrån att min farfar inte finns längre, tack vare det så kommer man inte ifrån att jag kommer inkassera ett arv och det kommer jag kunna klara mig på en lång tid och kanske tillochmed få lite pengar att öka och utöver det så har jag redan plockat ut försäkringar på flera hundra tusen som har släckt bränder"

07:51
" Min farfar hade pengar. Han är död och han ville att jag och min bror skulle ärva och det kommer vi att göra hur jävligt ni än tycker att det är att jag ska tilldelas pengar för att ha gjort ingenting, så ÄR det så"

🤜Family is everything🤛
🖋📝💉💊🪤🪦💰✔️♻️♾️
Har Rask lurat av barnbarnsbarnen del av arvet också eller bedrog han "bara" Fredrik?
Citera
2023-10-26, 08:54
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Förmodligen så har Rask fått Freddan att skriva under när han är helt väck på öl och xanor.

Nu är jag ingen snut men kan tänka mig flera olika brottsrubriceringar som Bajshögen kan vara misstänkt för just nu.

Är det någon som snackat med Freddan om det här? Helfräsch i våras men enligt rykten har han kraschat och gått ner sig rejält igen. Kan inte ens föreställa mig hur man som far skulle må efter ett sånt där svek av sin son som man nästan jobbat ihjäl sig för att han ska få dom möjligheter här i livet han själv aldrig fick.

Tycker uppriktigt synd om gubben, och tackla både sin fars bortgång under tiden så ska man ta oerhört viktiga beslut som gäller hela ens framtid och ekonomi. Well played Rask.

Nej det är riktig lågt detta sen kan han göra vilka förklaringar i bilen han vill sen, eller ha möte med gud igen och kolla vad han tycker om saken?
Citera
2023-10-26, 09:02
https://youtu.be/9aNWr49rTZI?si=sPlQX4o2y0oJAgU0

Vlogg inspelad 20/5, 4 dagar efter att han förmått Freddan att skriva under avsägningen av sitt arv, sin fars sista önskan.

Lyssna från 23:40

"Det är begravning, planera begravning, vi ska träffa prästen på torsdag, öh sen har vi vart i Nyköping, känns som så gott som varje dag, men kanske varannan dag liksom åh, jag, Ludde och farsan öhm, tömt förråd, spara det vi vill ha, vill du ha det här, vill du ha det här, eh nej, ska vi slänga det här, ska vi inte slänga det här, för att farfar har 6 förråd fulla med grejer bara"

Lyssna vid 24:24
"Direkt när vi satte oss på begravningsbyrån så kom det in en av deras jurister och började prata om bouppteckning med brorsan och såna här grejer och så pang på bara, men det e ju så det funkar, tydligen får dom bara ligga på bårhus i 30 dagar"

När Alexander berättar detta, syns det på hela honom att han ljuger.

Han talar om det första mötet när alla tre bodelägarna samlades för att ta del av testamentet och planera för begravningen.
Den 16/5, inte ens två veckor efter farfars död, lurar dom sin egen far att skriva under sin dödsdom, tvärtemot vad Alf hade önskat.
Tre dödsbodelägare var plötsligt två, utan att den tredje förstod vad som just skett.

7/7 Alexander möter upp farsan för att få låna nycklarna till alla hus och förråd..
Där står Freddan, en spillra av sig själv, med ena foten i graven, Alex mår som bäst, vad det verkar. (10:48)

https://youtu.be/9B4rGP0WsvQ?si=JoaMR1_5HMKaumuN
Citera
2023-10-26, 20:56
Medlem
Inte konstigt att grismun, ligger i radioskugga...
Saker börjar komma upp till ytan...
Dödsbos bedragaren, är uppenbarligen påkommen med fingrarna i råttfällan....
Citera
2023-10-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/9aNWr49rTZI?si=sPlQX4o2y0oJAgU0

Vlogg inspelad 20/5, 4 dagar efter att han förmått Freddan att skriva under avsägningen av sitt arv, sin fars sista önskan.

Lyssna från 23:40

"Det är begravning, planera begravning, vi ska träffa prästen på torsdag, öh sen har vi vart i Nyköping, känns som så gott som varje dag, men kanske varannan dag liksom åh, jag, Ludde och farsan öhm, tömt förråd, spara det vi vill ha, vill du ha det här, vill du ha det här, eh nej, ska vi slänga det här, ska vi inte slänga det här, för att farfar har 6 förråd fulla med grejer bara"

Lyssna vid 24:24
"Direkt när vi satte oss på begravningsbyrån så kom det in en av deras jurister och började prata om bouppteckning med brorsan och såna här grejer och så pang på bara, men det e ju så det funkar, tydligen får dom bara ligga på bårhus i 30 dagar"

När Alexander berättar detta, syns det på hela honom att han ljuger.

Han talar om det första mötet när alla tre bodelägarna samlades för att ta del av testamentet och planera för begravningen.
Den 16/5, inte ens två veckor efter farfars död, lurar dom sin egen far att skriva under sin dödsdom, tvärtemot vad Alf hade önskat.
Tre dödsbodelägare var plötsligt två, utan att den tredje förstod vad som just skett.

7/7 Alexander möter upp farsan för att få låna nycklarna till alla hus och förråd..
Där står Freddan, en spillra av sig själv, med ena foten i graven, Alex mår som bäst, vad det verkar. (10:48)

https://youtu.be/9B4rGP0WsvQ?si=JoaMR1_5HMKaumuN

Tycker att herr Rask ser galet mager ut. Börjat missbruka eller sjuk? Inte hängt med på slutet.
Citera
2023-10-26, 21:10
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Inte konstigt att grismun, ligger i radioskugga...
Saker börjar komma upp till ytan...
Dödsbos bedragaren, är uppenbarligen påkommen med fingrarna i råttfällan....
Han låtsas som ingenting, länkar skit på insta
https://instanavigation.com/user-profile/realrask
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in