2023-05-15, 20:29
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Vem tycker ni ser mest pundig ut? Rask eller Thorsten Flinck.

https://youtu.be/P2PE_-Ajfko
Rask utan tvekan.
Citera
2023-05-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.familjesidan.se/cases/ca...0625ff/candles
https://www.familjesidan.se/cases/ca...uneral-notices

Tack och lov inget swishnummer i dödsannonsen..

Vila i frid, Alf

Antar att poddkästen drar igång 2/6

Hur kommer äggskallen klä sig, om han nu ska gå på begravningen, han lider ju trots allt av fobi att vistats bland människor.
Kan tänka mig svart nagellack trasiga jeans en sliten kiss t-shirt solglasögon som täcker hela ansiktet, brun utan sol och en liter parfym av något sunkigt märke som man ”antingen älskar eller hatar” och förmodligen hatar alla den förutom äggskallen.
Citera
2023-05-16, 12:38
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
https://www.familjesidan.se/cases/ca...0625ff/candles
https://www.familjesidan.se/cases/ca...uneral-notices

Tack och lov inget swishnummer i dödsannonsen..

Vila i frid, Alf

Antar att poddkästen drar igång 2/6
Varför skulle man välja att ha minnesstunden på en krog? Alf drack ju inte ens enligt carl.

Fick inte hela familjen plats i skolådan? Alexander som gör allt för sin familj..
Citera
2023-05-16, 12:41
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Varför skulle man välja att ha minnesstunden på en krog? Alf drack ju inte ens enligt carl.

Fick inte hela familjen plats i skolådan? Alexander som gör allt för sin familj..
Trostorp hade väl varit trevligare, dit bjöd Alf hela släkten varje sommar.. men det är inte Alf som betalar nu.
Nu har alex frågestund på instastory...igen
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-05-16 kl. 12:44.
Citera
2023-05-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Hur kommer äggskallen klä sig, om han nu ska gå på begravningen, han lider ju trots allt av fobi att vistats bland människor.
Kan tänka mig svart nagellack trasiga jeans en sliten kiss t-shirt solglasögon som täcker hela ansiktet, brun utan sol och en liter parfym av något sunkigt märke som man ”antingen älskar eller hatar” och förmodligen hatar alla den förutom äggskallen.
Fråga är ju om han kommer dra fram filmkameran inne kyrkan eller när kistan sänks ned i jorden? Skulle inte förvåna mig om han livesänder hela begravningen.

Missförstå mig inte men det hade varit väldigt intressant att närvara på begravningen för att se hur Baronen kommer att bete sig.
Citera
2023-05-16, 15:08
Medlem
T2Franks avatar
Tittare har redan hunnit kommentera på den sidan
Citera
2023-05-16, 18:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Det ser inte ut som en krog om man googlat, ser med ut som en restaurang.
Såhär står det bl.a på hemsidan "Njut av hemlagad mat och fantastisk musik i en idyllisk skärgårdsmiljö"
Citera
2023-05-16, 19:25
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det ser inte ut som en krog om man googlat, ser med ut som en restaurang.
Såhär står det bl.a på hemsidan "Njut av hemlagad mat och fantastisk musik i en idyllisk skärgårdsmiljö"
Jag måste erkänna att det faktiskt såg rätt mysigt ut. Man får väl hoppas att familjen hyrt hela stället för respekt till Alf, han förtjänar det.
Citera
2023-05-16, 19:26
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Trostorp hade väl varit trevligare, dit bjöd Alf hela släkten varje sommar.. men det är inte Alf som betalar nu.
Nu har alex frågestund på instastory...igen
Vad ska Carl-Fredrik bidra med, en förpackning salta pinnar?
Citera
2023-05-16, 19:29
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:

Alex bjuder på sig själv vettu.
Citera
2023-05-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Är det inte lite konstigt att sörja en farfar när man är 30 år gammal? Med familj? Så jävla pinsam förebild för sönerna. T har mer testosteron än Rask.

Visst. Men nu utgår du från hur det är för de allra flesta. För de flesta är mor- och farföräldrarna några som man träffar ett par gånger per år under familjehögtider, och som man har mer eller mindre bra kontakt med. Oftast hör dessa till släktingar som man har god kontakt med, och som man har spenderat mycket tid med under uppväxten. Så det är förståeligt att förlusten av en farfar kan ta på en hårt.

Men i Carl-Fredriks fall så är ju dock inte relationen till hans farfar en vanlig farfar-barnbarn relation. Där man träffas på jul och midsommar och har det trevligt med varandra. Carl-Fredriks hela tillvaro under hela hans vuxna liv har hängt på att hans farfar har haft god ekonomi och varit benägen att strössla sina pengar över Carl-Fredrik. När han var yngre var det, "Farfar, jag vill åka till Huuuuuultsfreeeeeed, farfar, jag vill åka till Looooondoooooon", och farfar har helt sonika lättat på lädret och finansierat resan, biljetterna och alkoholen, så att Carl-Fredrik har en minnesvärd ungdom att berätta om i storytimes på sin kanal. När han blev äldre var det istället "Farfar, jag vill ha en Merceeeeedeeees", "Farfar, jag vill starta fööööööretaaaaag", "Farfar, mina baaaarn behöööveeeer maaaaaaat", "Farfar, jag behööööver tilll hyyyyyran", och farfar har sett till att Carl-Fredrik får det han vill ha.

Det går inte riktigt att jämföra situationen med en normal människa som förlorar farfar som 30+. Det är mer att jämföra med en 15 åring som förlorar en förälder. Rask är mentalt en tonåring, och hela hans levnadsstandard har hängt på hans farfars pengar. Lite som att en 15 årings levnadsstandard hänger på att mamma och pappa har pengar. Rask har inte bara förlorat en farfar, han har förlorat det som överhuvudtaget gör hans liv uthärdligt att leva.

Citat:

Noterar att krogen ser ut att ligga i Oxelösund. Fint. Då kan Carl-Fredrik förbereda sig på vad som komma skall. Hoppas de har Jack-Vegasmaskiner i lokalen, då kan han efter middagen slå sig ned vid maskinen med en stor stark och mata in sedlarna. Något som kommer att höra till vardagen när han går över i rollen som Oxelösunds-Baronen.
Citera
2023-05-16, 19:36
Citat:
Lite skönsång, finns många egna låtar att välja mellan. Frågan är vilken som är minst olämplig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in