Citat:
Ursprungligen postat av
abv
Ja och lägg därtill att den enda text som gått in i den där äggskallen de senaste tio åren är från sociala medier, inte direkt stimulerande. Det märks ganska tydligt att dessa yoooutuubeers inte läst så mycket böcker i sina dagar. Jag är inget proffs själv men det är helt otroligt hur mycket fel man hör på småord i var och varannan mening på youtube. Carl är dock bland de absolut sämsta. Han klarar knappt en hel mening utan att det blir fel och då är han nog den som klipper mest också.
Så är det. Allt med Carl-Fredrik är tyvärr felskruvat. Vad det kokar ned till är att han inte fått lära sig disciplin överhuvudtaget. Det är OK att hoppa av plugget, det blir inga konsekvenser. Det är lugnt att bete sig som ett drägg, det blir ändå dyra fina julklappar. Jag behöver inte jobba, hyran blir betalad, maten är serverad. Allt kommer till honom ändå.
Människan försöker alltid ta den lätta vägen, men man brukar få lära sig den hårda vägen att den lätta vägen inte alltid är den bästa, och att saker blir jobbigare än de behövde bli om man bara hade gjort det svåra först. En sådan enkel sak hade varit att Rask inte hade fått hyran betalad för att han bara ligger och latar sig, och skulle hotas av vräkning. Men dessa konsekvenser kommer aldrig för Carl-Fredrik, allt löser sig ändå.
Eftersom han har detta motbjudande mindset, så inser man att han förstås aldrig skulle ta upp en bok och läsa den. Varför det, när man kan lyssna på en ljudbok? Eller ännu bättre, kolla på den här videon på Youtube där man får all information i boken men under 10 minuter?
Rask är en av de mest motbjudande människorna jag vet, inte bara värderingsmässigt. Det är det här totalt odisciplinerade som är så oerhört oattraktivt. Allt ska vara skönt och behagligt, gå fort, vara serverat, OCH JAG SKA HA DET NU! Tyvärr får familjen leva med det här nu, men det är deras eget fel. Man har inte uppfostrat den här pojken rätt, och nu är han ett vuxet barn som sitter hemma och leker hela dagarna och får veckopeng fortfarande.