2023-02-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Jag vet ingen förälder, som är aktiv på sociala medier, som inte går ut i sociala medier och berättar när deras barn är på sjukhus. Han och T är inte ensamma om det. Tror mer det är en vana att lägga ut ALLT som händer än ett sätt att göra content, även om den typen av förälder finns också. Säkert ett sätt att bearbeta för många också.

Tur att det verkar ha gått bra i alla fall, hon har prata och kan röra sig vilket är positivt.

Det är bekräftelsebehovet och den vanliga smartphoneberoendet som gör att folk måste dela med sig av allt. Hade jag haft kids så hade jag inte lagt ut något sånt. Hade haft annat och oroa mig för än att dela med mig det till hela Sverige.
Citera
2023-02-09, 15:49
Medlem
Romanche92s avatar
Vänta va? Har hans ena unge dött!???? Och han har gjort Content på Henne när de försökte rädda livet på henne !????
Citera
2023-02-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Vänta va? Har hans ena unge dött!???? Och han har gjort Content på Henne när de försökte rädda livet på henne !????

Ungen var nära att dö så som jag fattar det på Tessans inlägg. Men nu har jag inte hört något mer så ingen aning om hur det går. Hoppas det går bra. Ni som har insta har Rask lagt ut något mer om hur det går?
Citera
2023-02-09, 16:22
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Ungen var nära att dö så som jag fattar det på Tessans inlägg. Men nu har jag inte hört något mer så ingen aning om hur det går. Hoppas det går bra. Ni som har insta har Rask lagt ut något mer om hur det går?

Inget nytt sen i förmiddags. Hoppas verkligen flickan klarar sig och slipper skador.
Citera
2023-02-09, 16:40
Medlem
Wooqiprwos avatar
Detta angående deras dotters kritiska tillstånd skulle jag inte ens önska min värsta fiende och tycker det är riktigt respektlöst att sitta o spekulera i allt möjligt.

Hoppas allt går bra med Astrid! Det är ändå ett litet oskyldigt barn vi pratar om här, oavsett vad man tycker om föräldrarna.

Kommer lämna denna tråd på ett tag nu känner jag.
Citera
2023-02-09, 17:16
Medlem
Romanche92s avatar
Nu följer jag inte hans Insta och jag har inte följt tråden på någon månad, vad har hänt?!. Varför fick hans barn åka in på akuten?
Senast redigerad av Romanche92 2023-02-09 kl. 17:21.
Citera
2023-02-09, 18:35
Medlem
Hur fan tänker man som förälder när man hänger ut sitt barn dessutom på bild i en så pass utsatt situation? Allt för lite likes och uppmärksamhet.
Visst att kan jag köpa att man när det värsta är över kan berätta om det som hänt. Men inte fan går man det första man gör och hänger ut barnet med bild från när det ligger i respirator.

När det kommer till orsaken om varför det gick som det gick, så skulle jag kunna tänka mig 2 saker som gjort att A fick en kraftig blödning och sedan ner blod i lungorna.

Nr 1.
Hon är opererad i Sörmland antingen Nyköping (rena jävla cykelverkstaden), eller Eskilstuna som är näst intill lika illa..

Nr2.
Att en så kraftig blödning har uppstått utan att gå att stoppa, kan bero på flera saker. MEN de troligaste är att de gett henne Ipren (eller annat NSAID-preparat) en längre tid innan operationssalen. Fullt förståeligt iom att hon var sjuk.
Ipren är ett NSAID-preparat vilket betyder att det tunnare ut blodet och förhindrar det från att koagulera som det ska.
Hade de opererat henne på ett vettigt sjukhus så hade läkarna kollat hur apt-tiden såg ut (tiden som det tar för blodet att koagulera), sedan hade de gett henne octostim och cyklokapron.

Hade läkarna gjort det så hade det här nog aldrig hänt.
Nu är det väldigt tur att Hon överlever och jag hoppas för allt i världen att hon slipper framtida problematik pga komplikationerna.
Citera
2023-02-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Hur fan tänker man som förälder när man hänger ut sitt barn dessutom på bild i en så pass utsatt situation? Allt för lite likes och uppmärksamhet.
Visst att kan jag köpa att man när det värsta är över kan berätta om det som hänt. Men inte fan går man det första man gör och hänger ut barnet med bild från när det ligger i respirator.

När det kommer till orsaken om varför det gick som det gick, så skulle jag kunna tänka mig 2 saker som gjort att A fick en kraftig blödning och sedan ner blod i lungorna.

Nr 1.
Hon är opererad i Sörmland antingen Nyköping (rena jävla cykelverkstaden), eller Eskilstuna som är näst intill lika illa..

Nr2.
Att en så kraftig blödning har uppstått utan att gå att stoppa, kan bero på flera saker. MEN de troligaste är att de gett henne Ipren (eller annat NSAID-preparat) en längre tid innan operationssalen. Fullt förståeligt iom att hon var sjuk.
Ipren är ett NSAID-preparat vilket betyder att det tunnare ut blodet och förhindrar det från att koagulera som det ska.
Hade de opererat henne på ett vettigt sjukhus så hade läkarna kollat hur apt-tiden såg ut (tiden som det tar för blodet att koagulera), sedan hade de gett henne octostim och cyklokapron.

Hade läkarna gjort det så hade det här nog aldrig hänt.
Nu är det väldigt tur att Hon överlever och jag hoppas för allt i världen att hon slipper framtida problematik pga komplikationerna.

Det är läkare som opererar där, inte busschaffisar anställda på Nobina.

Vi får hoppas att allt går bra med deras lilla tjej.
Citera
2023-02-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew
Det är läkare som opererar där, inte busschaffisar anställda på Nobina.

Vi får hoppas att allt går bra med deras lilla tjej.

Jag sa inte att det var busschaufförer som opererade. Men det är allmänt känt att Sörmlands sjukhus är sämst i Sverige, då de saknar kompetens när det kommer till svårare och ovanligare fall.

En av mina vänner är blödarsjuk och fått fel vård och mediciner vid operationer på både Eskilstuna och på Nyköpings sjukhus. Vilket gjort att hon förlorat extremt mycket blod och varit på väg att dö av deras vård flera gånger. Det har lett till att hon behövt få blodtransfusion och akutoperarioner för att inte förblöda av de inre blödmongarna som deras ignorans orsakat.

Hon har dessutom friskförklarats från blödarsjuka, trots att hon har en svår variant av det, vilket en riktig koagulationsmottagning konstaterade vid alla tillfällen.
Detta då de har noll koll på att man kan ha mer problematik med blodet än bara vid hemofili och von willebrand.

Jag hoppas verkligen att flickan blir helt återställd och att hon får ett långt lyckligt liv.
Citera
2023-02-09, 20:54
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Ja.
Thumbnailen blir en närbild på A med respirator, bredvid en bild på Bajsbaronen gråtandes också en kraftig rubrik innehållandes något av orden död, sjukhus eller akuten.

Kom ihåg vart ni läste det först, han sitter förmodligen och klipper ihop dagens videos och gnuggar händerna just nu.

Hur tog sig familjen till sjukhuset? Finns det sjukhus i Trosa?

Ringde Carl-Fredrik mamma efter skjuts eller tog han cykeln dit?
Citera
2023-02-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Thumbnailen blir en närbild på A med respirator, bredvid en bild på Bajsbaronen gråtandes också en kraftig rubrik innehållandes något av orden död, sjukhus eller akuten.

Kom ihåg vart ni läste det först, han sitter förmodligen och klipper ihop dagens videos och gnuggar händerna just nu.

Hur tog sig familjen till sjukhuset? Finns det sjukhus i Trosa?

Ringde Carl-Fredrik mamma efter skjuts eller tog han cykeln dit?

Det värsta med detta är att man inte hade blivit ett dugg förvånad om han gjorde det. Det är precis så vi har lärt oss att Carl-Fredrik opererar. Ingenting är heligt, allt kan bli content för pengar och/eller sympati.

Hans pappas missbruk= Content

Hans farmors död= Content

Hans frus påstådda diagnoser= Content

Hans mammas cancer= Content

Hans mormors cancer= Content

Mord på spädbarn= Content

Det finns inga gränser för Carl-Fredrik. Går det att få uppmärksamhet genom någonting så kommer Carl-Fredrik att göra content av det. Det är helt enkelt så han fungerar, och han kan inte hjälpa det. Blir han kritiserad för det förklarar han sig med att "Det är klart att jag gör det, av den och den anledningen, ni bad om det, det finns ett intresse, alla hade gjort det".
Citera
2023-02-09, 22:34
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosse61
Dumhuvud.
Du kommer få se att jag får rätt, jag känner loserfarsan lika bra som bakfickan på mina jeans, han är så förutsägbar.

Har du redan glömt bort hur han hängde ut och förstörde livet på sin stackars pappa? Rask hänger ut människor i hans liv varesig dom vill eller inte, det är sån han är, en egoistisk skithög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in