2022-03-06, 01:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
My man!

Carl Fredrik Alexander Rask orkar bara göra fler barn hemma, försörja sina egna går bara inte, han mår så dåligt... Har Alex hört talats om en kondom? Han kanske har fullt upp med att pulla medelålders kärringar.

Hur ska detta sluta? Soc har tydligen godkänt honom som förälder? han har ju kläder på kroppen, det är ju det viktigaste, ett normalt boende och två närvarande föräldrar behövs väl inte om Alex kan visa upp en ny jacka på youtube, det är framgång..
När gjorde soc det?
Såvitt jag hört är de föremål för insats, däremot är det inte frågan om LVU
Citera
2022-03-06, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När gjorde soc det?
Såvitt jag hört är de föremål för insats, däremot är det inte frågan om LVU
Nu har han tagit bort alla videos men det var i en av dom sista han la upp på kanalen, en 50 minuter lång video där han läste upp soc anmälningarna.

Jag tolkade det som en hätsk Baronenlögn, han var i en aggressiv försvarsställning, vi känner inte honom, han vet bäst och soc har minsann varit på besök och allt ser jättebra ut, anmälningen avskrevs såklart vittnade Rask om.
Citera
2022-03-06, 02:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nu har han tagit bort alla videos men det var i en av dom sista han la upp på kanalen, en 50 minuter lång video där han läste upp soc anmälningarna.

Jag tolkade det som en hätsk Baronenlögn, han var i en aggressiv försvarsställning, vi känner inte honom, han vet bäst och soc har minsann varit på besök och allt ser jättebra ut, anmälningen avskrevs såklart vittnade Rask om.
Han har nog lärt sig ljuga lika bra som sin mamma på den fronten ... skydda hur det ser ut utåt .. bla bla..

Det jag vet är att de inte är avskrivna .. det jag hört är att de gått med på frivillig insats i from av stöd .. Det första vet jag - det andra är sådant jag "hört" och på den nivån är de uppgifterna.
Citera
2022-03-06, 07:01
Medlem
Citat:
Deklarationen kom i helgen, någon som orkar kolla rasks taxering för 2021? Jag tror att det kommer vara hans sämsta år hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Löser det under kommande vecka.

Han måste först deklarera som öppnar den 15 mars sen ska det godkännas av Skatteverket. Sen kan man ladda ner den. Möjligt att det kanske går att ringa och få ut den snabbare men då är den ju kanske inte komplett om han har något att deklarera osv.
Citera
2022-03-06, 09:34
Medlem
cerns avatar
Hans pod "Sova" är det någon hit verkligen? Hur mycket cash drar man in på ett sådant projekt ungefär?
Citera
2022-03-06, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Han måste först deklarera som öppnar den 15 mars sen ska det godkännas av Skatteverket. Sen kan man ladda ner den. Möjligt att det kanske går att ringa och få ut den snabbare men då är den ju kanske inte komplett om han har något att deklarera osv.

Helt rätt, vi får vänta några veckor till.
Citera
2022-03-06, 10:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Han har nog lärt sig ljuga lika bra som sin mamma på den fronten ... skydda hur det ser ut utåt .. bla bla..

Det jag vet är att de inte är avskrivna .. det jag hört är att de gått med på frivillig insats i from av stöd .. Det första vet jag - det andra är sådant jag "hört" och på den nivån är de uppgifterna.
Rask sa att anmälan avskrevs utan insatser eftersom det ej fanns behov för insatser.
Du säger att du hört från någon att de får insatser.
Båda era uppgifter är ganska opålitliga när det gäller trovärdighet.
Citera
2022-03-06, 10:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Rask sa att anmälan avskrevs utan insatser eftersom det ej fanns behov för insatser.
Du säger att du hört från någon att de får insatser.
Båda era uppgifter är ganska opålitliga när det gäller trovärdighet.
Jag instämmer helt och fullt med det - man kan givetvis inte lita på obekräftade uppgifter på internet.
Det är en bra hållning.
Citera
2022-03-06, 11:20
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hans pod "Sova" är det någon hit verkligen? Hur mycket cash drar man in på ett sådant projekt ungefär?

Inte en spänn.

Har för övrigt inte Skithögen fått något om bakfoten här, vill man verkligen lyssna på en kille som pratar med en väsande röst in i ens öra när man ska sova? Om någon viskar en i örat kan man få såna rysningar i hela kroppen. Det är liksom obehagligt, obehag leder till stress som leder till att man vaknar till lite.

Rask tror verkligen att han har en lugn och behaglig röst att lyssna på. I själva verket är det monotont, han har en väldigt konstig och stakande takt när han pratar, och han liksom har kvar rösten i halsen när han pratar, för att låta inlevelsefull. I själva verket blir det bara en väsande obehaglig ton på rösten när han gör så.

Har lyssnat på sömnpod en gång tidigare. Det var någon kille som pratade strunt och fantasier typ. Det var en lugn röst men absolut inte att han gjorde sig till och försökte låta inlevelsefull. Tänk en sagoberättare typ. Jag fattar grejen men det var inget för mig.

Själv brukar jag också lyssna på pratpod vid läggdags. Ingen sömnpod men gärna om lite tråkiga eller stora ämnen där deltagarna inte sitter och skriker på varandra, på låg volym. Skulle aldrig kunna somna till Baronens väsande och obehagliga röst.
Citera
2022-03-06, 13:40
Medlem
Citat:

Vad innebär det, har familjen blivit beviljade soc bidraget?

Tycker ändå Rask gjort ett bra jobb att hålla sig ifrån arbetsmarknaden i så många år, skulle gissa att familjen som har tvingats försörja honom är ganska less, ställs det inga som helst krav för att han ska få sin månadspeng?
Citera
2022-03-06, 14:39
Medlem
Citat:

Skitsnack. Klockrent förtal.
Citera
2022-03-06, 15:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vad innebär det, har familjen blivit beviljade soc bidraget?

Tycker ändå Rask gjort ett bra jobb att hålla sig ifrån arbetsmarknaden i så många år, skulle gissa att familjen som har tvingats försörja honom är ganska less, ställs det inga som helst krav för att han ska få sin månadspeng?
Insats är inte soc bidrag. Det betyder att familjen för stöd i sin föräldraroll, vilket typ av stöd skiljer sig emellan familj och familj.
Källan som påstår att familjen får insats är dock extrem opålitlig.

De kommer inte få soc bidrag så länge inte rask aktivt börjar söka jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in