2022-02-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det har du i och för sig rätt i. Kanske kan T och ungarna flytta hem till mormor ett tag, tills att T hittar ett soc-boende och skaffar god man för att skuldsaneras. Med Rask i bilden kommer hon inte närmare ett radhus i alla fall.
Ska man drömma om radhus så måste det finnas en vilja att nå det målet och då krävs uppoffringar i form av arbete och sparande och det kan för "vanliga" människor ta många år att komma i en sån finansiell position att man kan gå till banken utan att skämmas.
Man måste ha koll på sin ekonomi och göra vinst i slutet av månaden.
Det är sinnesjukt osannolikt att det här paret någonsin når den punkten.

Det boende dom har nu är det bästa dom kommer att ha.
Citera
2022-02-22, 00:31
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
ALLA frågor som snuddar vid ämnet "arbete" ÄR ett personangrepp på baronen. Han är faktiskt känslig, lider av psykisk ohälsa och är förkyld. Och så kommer det ALLTID att vara.
Ja, han borde kanske veta om att det inte är så mysigt när han drar in snorloskor eller hostar in i mikrofonen, han har ju ändå en erfaren i branschen...
Är han inte förkyld, så är det ryggen... jag antar att vatten ingår i hyran, med tanke på att han duschar 3 ggr om dagen...
Citera
2022-02-22, 00:32
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
T kommer att förlora lägenheten, det är oundvikligt, hyran ligger på 9000:-, rätt saftigt när man även ska mätta tre barn på en lön.

Det blir troligtvis en mellanlandning hemma hos föräldrarna innan hon får ett stödboende.

För Rask blir det psyket, kåken eller lss.
Så länge man betalar hyran varje månad är det väldigt svårt att bli vräkt från en hyresrätt. 9000 i hyra är visserligen mycket för en ensamstående mamma, men även ett vårdbiträde bör kunna lösa det om man budgeterar ordentligt, därav idén om god man.
Citera
2022-02-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, han borde kanske veta om att det inte är så mysigt när han drar in snorloskor eller hostar in i mikrofonen, han har ju ändå en erfaren i branschen...
Är han inte förkyld, så är det ryggen... jag antar att vatten ingår i hyran, med tanke på att han duschar 3 ggr om dagen...
Haha, ja både förkylningen och ryggen kan lätt härledas till att han inte använder den där blekfeta säckkroppen till något över huvud taget. Då blir man sjuk.. Han kommer att ha en hel del besvär när han når 60 tippar jag.
Citera
2022-02-22, 00:40
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Så länge man betalar hyran varje månad är det väldigt svårt att bli vräkt från en hyresrätt. 9000 i hyra är visserligen mycket för en ensamstående mamma, men även ett vårdbiträde bör kunna lösa det om man budgeterar ordentligt, därav idén om god man.
Först ska hon ut på arbetsmarknaden igen, sen när hon får sin första lön ska kreditgivarna ha sitt så då blir det utmätning tills dess att hennes 240k är betalt.

Hon har snittat en lön på 20, det är 14.000 efter skatt, sen kan fogden dra 2000 sen är hon nere på existensminimum, inte mycket att spela på där, då har jag inte ens räknat med Baronens veganglass.
Citera
2022-02-22, 00:44
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Först ska hon ut på arbetsmarknaden igen, sen när hon får sin första lön ska kreditgivarna ha sitt så då blir det utmätning tills dess att hennes 240k är betalt.

Hon har snittat en lön på 20, det är 14.000 efter skatt, sen kan fogden dra 2000 sen är hon nere på existensminimum, inte mycket att spela på där, då har jag inte ens räknat med Baronens veganglass.
Jag vet inte varför hon snittat så lågt, kanske har hon varit tvungen att vabba när baronen varit iväg och träffat fans i Norrköping eller vad fan han sysslat med. Hon borde snitta cirka 25 lax innan skatt. Lägg till ett Only Fans-konto i någon obskyr kategori (tänk hairy eller chubby eller nåt) med många simps så har hon definitivt tillräckligt i lön för att klara ekonomin. Det skulle till och med Rask kunna vara med på, han är ju inte pryd direkt.
Citera
2022-02-22, 00:45
Från gogogagas blogg...

Uppkörning.

onsdag*4*juni*2014,*13:08

Vilka jävla stolpskott det finns.

Körde upp kl 10:00 idag, klarade allting galant, gjorde inga del över huvud taget, fickparkerade, backade runt hörn, ja hela köret.

Trots det så blev jag underkänd pga "min uppmärksamhet brister", trots att jag setat och kollat frenetiskt i alla speglar när det krävts.

Helt uppenbart att det rör sig om att det är för att jag kör upp som privatist, dagens tagg går utan tvekan till skojarna som håller varandra om ryggen.

Vi säger så...
Citera
2022-02-22, 00:59
Medlem
En sak jag undrar lite över är hur kommer det sig att Rask kan acceptera att Tessan för ett tag sedan knullat en manlig arab-kollega. En otrohet är ingenting som man med lätthet kan förbise. Är det för att han är bekväm med att hon betalar räkningarna och tar hand om barnen? Antagligen............. Men det borde ändå vara någonting som uppkommer i hans huvud, om inte dagligen så iallafall väldigt ofta.

Det lär ju munhuggas en del om detta.
Citera
2022-02-22, 02:12
Medlem
Tessan borde kunna få skuldsanering fast då kanske Kronofogden kräver att hon gör sig av med dököttet mr Carl Fredrik Alexander Rask annars sitter hon i skuldfällan igen.
Citera
2022-02-22, 03:45
Medlem
Vem är Peter Criss. Antingen är det rask själv som vill kabla ut allt möjligt han inte kan "stå för" eller så har han en snyltgäst i garderoben som går igenom hans dator och postar. Ångestdagboken finns nu iallafall.
Citera
2022-02-22, 07:30
Medlem
Finnj-vels avatar
Alla som har problem med följande videoklipp är bara sådana människor som stör sig på att Rask säger vad han tycker och tänker.

https://imgur.com/a/RYKt9tb
Citera
2022-02-22, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Vem är Peter Criss. Antingen är det rask själv som vill kabla ut allt möjligt han inte kan "stå för" eller så har han en snyltgäst i garderoben som går igenom hans dator och postar. Ångestdagboken finns nu iallafall.
Alltså kan ni öppna Ångestdagboken 1 (https://youtu.be/l5RdDmS59PU) och spola till valfri tidpunkt i videon. Han sitter ju för fan och hukar och ser ut som att han håller på att armera en bomb? Ser misstänksamt ut som fan! Kollar åt vänster, in i kameran, höger, snett bakom, fan hur tjackad är han?! Förstår att han behövde gå upp till skogen och gömma sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in