2022-01-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Rask jobbar inte.

verkar som att du hade rätt, svårt att få ihop tidslinjen på senaste videon, men verkar som att arbetet var inte som lovat trots att han sa att snittet var 2 sälj per dag och att det var tillräckligt betalt, och nu slutat där. och att han inte fattar att han får arbetsintervju på arbetsintervju inom detta område trots inga erfarenheter är just för att 8/10 är bluff och båg, gäller att verkligen hitta rätt och då krävs det oftast någon form av kunskap. Men absolut arbetssökandet och interjuver bygger hans självförtroende vilket är bra. Men som trebarns far och försörjare så bör du ha ett arbete jag menar ett riktigt arbete med en fast timlön eller månadslön, jobben du söker är inte hållbara i den situationen du lever. sluta leta lätta vägar att leva ditt liv. som någon skrivit sök till samhall, brukar stöta på några av deras anställda i mitt yrke och dom är rätt sköna och verkar ha det rätt slappt tror det vore handen i handsken för dig.
Citera
2022-01-07, 22:31
Medlem
Så Baronen har redan tröttnat? Jag köper att han känner att han måste ha en grundlön, men han måste ju göra NÅGOT. Den här veckan har han alltså:
- Gått en utbildning, som ledde till att han inte vill jobba där
- Spenderat 34 timmar på att städa mormors hus (hur kan det ta så lång tid?)
- Gjort EN video
- Lite reklam på insta

För en trebarnsfar i en skuldsatt familj som bor i en skolåda är det extremt ineffektivt. Inte mycket pengar som kommer in den här veckan. Men nu har han ont i kroppen, så idag ska han bara myyyyyysa! Classic!
Citera
2022-01-07, 22:44
Medlem
knark-kungens avatar
Från mig blir det inga ryggdunkningar efter hans "försök" att fixa en inkomst till familjen.

Det är halvmesyrer som bäst för latbaronen, är han seriös skulle han ringt runt till alla företag i Trosa med omnejd och säga att han kan börja när som helst och göra vad som helst, byggstäd eller butiksarbete på helger ger rätt schysst pay utan utbildning..

Hur många år kommer han egentligen kunna skita I försörjningsplikten gentemot sina 3 barn innan han får seriösa problem med soc eller andra myndigheter?

Äldsta ungen är liksom halvvägs till 20, vad kommer han ha för minnen från sin barndom? Samtidigt missbrukar T insta genom att dagligen reglera sitt mående med att ladda upp alldeles för mycket bilder på sina barn, mellan varven säljer hon också deras kläder, det är så hemskt.

Tror ni Tessans skulder ökat eller minskat sen någon i tråden la upp kreditupplysningen?

Vad tror ni familjens totala skuldberg är med alla krediter/lån och privata skulder, jag skulle tro att den totala skulden kommer närma sig miljonen detta år, dags att söka till lyxfällan? Föräldrarna klarar uppenbarligen inte av att försörja sina barn utan att skuldsatta sig över öronen.
Citera
2022-01-07, 23:11
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Så Baronen har redan tröttnat? Jag köper att han känner att han måste ha en grundlön, men han måste ju göra NÅGOT. Den här veckan har han alltså:
- Gått en utbildning, som ledde till att han inte vill jobba där
- Spenderat 34 timmar på att städa mormors hus (hur kan det ta så lång tid?)
- Gjort EN video
- Lite reklam på insta

För en trebarnsfar i en skuldsatt familj som bor i en skolåda är det extremt ineffektivt. Inte mycket pengar som kommer in den här veckan. Men nu har han ont i kroppen, så idag ska han bara myyyyyysa! Classic!
Han kanske tog betalt per timme Nä, men det är ju jättebra att han fixat jobb, provat jobba lite, bedömt att det är ohållbar lön, och söker vidare. Jag fattar liksom inte hur man kan klaga på det han gör just nu. Han har fixat ett jobb och insett att det inte är värt mödan och inte går runt, och går och hittar en bra lösning, vilket är att söka nya jobb. Kan någon förklara för mig vad det är för klandervärt i det han gör just nu?
Citera
2022-01-07, 23:20
Medlem
Klippte ihop en liten snabb fredags rulle, angående droger bilkörning och moral

Enjoy
https://streamable.com/kc53iz
Citera
2022-01-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Han kanske tog betalt per timme Nä, men det är ju jättebra att han fixat jobb, provat jobba lite, bedömt att det är ohållbar lön, och söker vidare. Jag fattar liksom inte hur man kan klaga på det han gör just nu. Han har fixat ett jobb och insett att det inte är värt mödan och inte går runt, och går och hittar en bra lösning, vilket är att söka nya jobb. Kan någon förklara för mig vad det är för klandervärt i det han gör just nu?

Jag anser inte att något är klandervärt, det var inte poängen med inlägget. Men personligen fattar jag inte hur han, i princip, lägger youtube/skäggeri på is INNAN han faktiskt har ett jobb, det borde väl göras när en stabil inkomst är säkrad?

Jag förstår mig bara inte på honom. Men det har jag aldrig gjort, och kommer nog aldrig at göra. Men det är såklart skitkul att han är motiverad etc, jag tycker bara att det kan göras på ett smartare sätt.
Citera
2022-01-08, 00:10
Medlem
Precis han söker bara snabba bekväma vägar att leva. Hur ska man kunna jobba åtta timmar i hemmet med telefon tjänster när man bor så litet och har tre barn hemma? Det är inte omöjlig men kräver att sovrummet/kontoret ljudisoleras efter konsten alla regler.
Han behöver ett jobb där han kommer hemifrån så T får sköta kidsen i lugn och ro där hemma.
Det är ett stort steg att han också förstått att han måste börja arbeta och försörja sin familj men han förstår inte att han måste kavla upp armarna och anstränga sig. Sparvarna kommer inte att flyga in i munnen på han.
Citera
2022-01-08, 07:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Give me a break, ett år av hans 12 åriga arbetsliv har han tjänat in något som är snäppet över existensminimum, först när han börjat betala för sitt egna uppehälle och sina 3 fucking barn kan han lägga sig ner och mysa.

Glöm inte bort att mysandet är det som satt honom i den här situationen från första början.

Personerna i hans närhet är möjliggörare och medberoende till hans dagdrivar/instagrammissbrukande livstil.

Jag antar att du inte läste min kommentar innan du svarade?
En tips är att läsa kommentaren innan du svarar, så du vet vad du svarar på.

På en normal lön tjänar man över existensminimum.
På en normal lön har man råd att betala för sitt egna uppehälle och sina barn.
Citera
2022-01-08, 10:06
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag antar att du inte läste min kommentar innan du svarade?
En tips är att läsa kommentaren innan du svarar, så du vet vad du svarar på.

På en normal lön tjänar man över existensminimum.
På en normal lön har man råd att betala för sitt egna uppehälle och sina barn.
Du kanske är bättre om du säger det till Rask?
Citera
2022-01-08, 11:53
Medlem
Romanche92s avatar
Det tog inte ens 2 veckor innan Jesusbarnonen vakna med en uppenbarelse om att inte ville arbete inom just det arbetet. Så nu är han tillbaka till ruta 1 att söka jobb?. Grattis Jesusbaronen.
Citera
2022-01-08, 12:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Det tog inte ens 2 veckor innan Jesusbarnonen vakna med en uppenbarelse om att inte ville arbete inom just det arbetet. Så nu är han tillbaka till ruta 1 att söka jobb?. Grattis Jesusbaronen.
Stackars Tess, hon som var så stolt att jättebebisen skaffat ett arbete 10 år in i förhållandet och skröt på insta sen jobbar han två dagar lol.

Vill man jobba så skaffar man sig ett arbete, så enkelt är det. Lyckas man skaffa ett kneg när man har en "inkomst" på 8 tuss i månaden säger man inte upp sig innan man fixat ett nytt, det känns som jag har lite av en fadersroll för Rask, tänk om han skulle lyssnat på oss för tre år sedan? Då hade han redan haft en handpenning, nåväl, man kan inte hjälpa någon som inte vill.
Citera
2022-01-08, 14:06
Medlem
Entjockbanans avatar
Han gav upp efter en dag??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in