Citat:
Ursprungligen postat av
AlexxHooker
Anledningen till att ni upplever att jag inte är mottaglig är för att min mamma lärde mig att inte lyssna på främlingar, och det gör jag inte heller.
Jag är inte öppen för "jättebra tips och råd" när det kommer ifrån anonyma personer på flashback forum, i samma tråd där det skrivs både det ena och det andra om mig, nej där är jag inte mottaglig för "jättebra tips och råd", det är inte att vara narcissist, det är att vara sund i sitt tänkande tycker jag, men det tycker väl naturligtvis inte ni, ni behöver inte förklara det.
Vad fan är det för logik, haha, att direkt dra narc-kortet, haha.
Jag dansar inte runt frågorna, ang just lögnerna besvarade jag lögn för lögn, punkt för punkt, det är som sagt ni som sällan kan specificera eller backa upp vad ni säger.
Känt mig länge?
Jag och Jim träffades max 5 gånger under ett eller två års tid innan han sade upp kontakten, och innan dess hade vi inte pratat på nästan tio år, det är inte att känna någon väl.
Han kände mig väl på tiden då jag var 16 - 21 år och var på drift i festlivet.
Ingen annan i min närhet finns att ge exempel på, "ett tiotal människor i tråden" duger inte då ingen här känner mig.
Du kommer inte svara mig längre för att det inte var lika roligt längre när baronen själv faktiskt är här och kan svara för sig, även om jag blir totalt överkörd av hela hungriga flocken.
Jag blir nästan lite vimmelkantig av ditt desperata sätt att bemöta de inlägg du bombarderas med, jag försöker analysera dina taktiker och tillvägagångsätt. kontentan av analysen blir till att du är komplicerad. Du svänger omkring fäktandes med omogna och imbecilla argument som inte hör hemma någonstans än i din egen verklighet. Du applicerar vad som är rätt och fel medans du inte ens själv rättar dig efter dina egenfabricerade regler.
Lite mysigt dock när du försöker äga dina egna öknamn för att i tron, tro att du skall kunna neutralisera dom. En bajsbaron kommer alltid var en bajsbaron, du ÄR en skithög och kommer NOG för alltid att vara en skithög.
Jag skulle ge mycket för att fått vara en fluga på vägen under dina samtal med "din" psykolog där du sitter och försöker applicera "din" verklighet på hen. Hen måste ju skrattat inombords när du försöker påtala hen att du själv tror att du har aspergers syndrom. Jag undrar lite varför du tror själv att du har det. Min personliga tes är att du vill ha det bara för att vara lik Joakim som inte heller har det men påtalar stolt att han är en.
Exempel på vad jag menar har du i den citerade texten. Du fäktar runt med dina försvarsmekanismer i sådan stor utsträckning att det enda blir en sådan röra att du själv inte kan förhålla dig till var du står och vart du befinner dig i diskussionen. Du använder dom alla, inte just in den citerade texten men genom de många inläggen du postat finner jag dom alla: Bortträngning, projektion, förnekande, reaktionsbildning, regression, förskjutning, rationalisering, sublimering, och identifikation. Du gör allt detta utan att vad jag tror, ens veta vad en försvarsmekanism är.
Till sist: Du styrs av detet, du är inte jaget, du känner inte överjaget.. Du är detet..