2021-11-23, 14:04
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Ja, det tror jag på själv, vilka lögner mer specifikt är det som kommer sätta spår i mina barn?
För de skiter totalt i att pappa startar en webbutik istället för en städfirma, de kände inte ens till planen från början.
Jag lovade aldrig Dom en hund, Och det är inte helelr något som skulle påverka deras liv övht.
Detta forum är fullt med självutnämnda psykologer, relationsexperter och allvetare.

Jag har fortfarande inte fått svar på vad det mer är för lögner utöver den listan som någon skickade som jag även besvarade, tror man att något på den listan ens kommer påverka mina barn det minsta har man nog levt väldigt skyddat hela sitt liv, då verkligheten är en annan.

Ni pratar runt alla alla lögner, allt manipulerande osv, men när jag ber er specificera något kommer ni med betydelselöst smörja utan signifikans men menar att det är jordens hemskaste lögner (haha), eller så menar att ni inte orkar leta upp det just nu, men allt skall göra det senare, för att bara rinna ut i sanden.
När ni berättade för sönerna om kommande dottern lovade ni dock att ni skulle flytta innan hon kom. Vad hände?
Citera
2021-11-23, 14:07
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
När ni berättade för sönerna om kommande dottern lovade ni dock att ni skulle flytta innan hon kom. Vad hände?

Det kan jag inte tro, jag kan säkert ha sagt att vi skall försöka, men har mycket svårt att tro att jag skulle ha lovat det.
Sedan är det inte heller det en händelse som traumatiserar ett barn.
Detta är snarare bara du som försöker shame'a mig.
Senast redigerad av AlexxHooker 2021-11-23 kl. 14:10. Anledning: fekslrivning
Citera
2021-11-23, 14:10
Medlem
Cred till er som fortfarande skriver med BB. Han är lost case.
Citera
2021-11-23, 14:12
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Det kan jag inte tro, vi kan säkert ha sagt att vi skall försöka, men har mycket svårt att tro att jag lovade det.
Fast jo så var det. ”Oroa er inte, vi hinner flytta innan” vill jag minnas att det lät. Hade barnen gnällt om mer plats tidigare eller varför var det relevant att utlova?

Du kanske missade dessa frågor igår:

Tycker du inte att det är lite smaklöst att skryta om att du är skuldfri när du inte gjort något för att bli det(förutom att utnyttja en psykiskt sjuk man), samtidigt som din FRU och mamman till dina TRE barn, är skuldsatt en kvarts mille?

Sen måste vi ju bara dra upp din plagiatpodd.. Hur i helvete skäms du inte människa?? Att bara sno någon annans arbete och översätta i Google translate för att tjäna pengar på det
Citera
2021-11-23, 14:12
Medlem
Citat:

Men buhu vad hemskt för barnen. Vem fan har som barn inte blivit lovade saker som inte hänt? Guess what? Sånt är livet och det är lika bra att vänja sig vid det i en tidig ålder.
Barn är smarta och känner kärlek, trots de inte alltid får som de vill. Märker du inte själv att du försöker komma på med ursäkter att Rask vore en dålig pappa?
Citera
2021-11-23, 14:13
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Cred till er som fortfarande skriver med BB. Han är lost case.

Återigen, ni VILL att jag skall vara ett lost case, att komma hit är lite som att komma till en alternativ värld, varken jag eller någon i min närhet kan hitta uns av sanning i det mesta som skrivs här, och när jag skriver det så vet ni såklart alltid bättre och totalt kör över mig och häcfar att ni minsann vet fast ni varken känner mig eller någon omkring mig.
Citera
2021-11-23, 14:16
Medlem
Jag begriper mig inte på varför ni i tråden ständigt låtsas bry er om Rasks barn? Ingen jävel bryr sig ett dugg om dem. Det är ju för fan inte era barn så varför bryr ni er?

Barnen far ju inte illa heller, finns noll tecken på att barnen skulle ha det dåligt. Ni är vidriga som försöker komma på saker. Ni använder barnen för att hänga ut Rask som dålig farsa
Citera
2021-11-23, 14:17
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Anledningen till att ni upplever att jag inte är mottaglig är för att min mamma lärde mig att inte lyssna på främlingar, och det gör jag inte heller.
Jag är inte öppen för "jättebra tips och råd" när det kommer ifrån anonyma personer på flashback forum, i samma tråd där det skrivs både det ena och det andra om mig, nej där är jag inte mottaglig för "jättebra tips och råd", det är inte att vara narcissist, det är att vara sund i sitt tänkande tycker jag, men det tycker väl naturligtvis inte ni, ni behöver inte förklara det.
Vad fan är det för logik, haha, att direkt dra narc-kortet, haha.
Jag dansar inte runt frågorna, ang just lögnerna besvarade jag lögn för lögn, punkt för punkt, det är som sagt ni som sällan kan specificera eller backa upp vad ni säger.
Känt mig länge?
Jag och Jim träffades max 5 gånger under ett eller två års tid innan han sade upp kontakten, och innan dess hade vi inte pratat på nästan tio år, det är inte att känna någon väl.
Han kände mig väl på tiden då jag var 16 - 21 år och var på drift i festlivet.
Ingen annan i min närhet finns att ge exempel på, "ett tiotal människor i tråden" duger inte då ingen här känner mig.
Du kommer inte svara mig längre för att det inte var lika roligt längre när baronen själv faktiskt är här och kan svara för sig, även om jag blir totalt överkörd av hela hungriga flocken.

Jag blir nästan lite vimmelkantig av ditt desperata sätt att bemöta de inlägg du bombarderas med, jag försöker analysera dina taktiker och tillvägagångsätt. kontentan av analysen blir till att du är komplicerad. Du svänger omkring fäktandes med omogna och imbecilla argument som inte hör hemma någonstans än i din egen verklighet. Du applicerar vad som är rätt och fel medans du inte ens själv rättar dig efter dina egenfabricerade regler.

Lite mysigt dock när du försöker äga dina egna öknamn för att i tron, tro att du skall kunna neutralisera dom. En bajsbaron kommer alltid var en bajsbaron, du ÄR en skithög och kommer NOG för alltid att vara en skithög.

Jag skulle ge mycket för att fått vara en fluga på vägen under dina samtal med "din" psykolog där du sitter och försöker applicera "din" verklighet på hen. Hen måste ju skrattat inombords när du försöker påtala hen att du själv tror att du har aspergers syndrom. Jag undrar lite varför du tror själv att du har det. Min personliga tes är att du vill ha det bara för att vara lik Joakim som inte heller har det men påtalar stolt att han är en.

Exempel på vad jag menar har du i den citerade texten. Du fäktar runt med dina försvarsmekanismer i sådan stor utsträckning att det enda blir en sådan röra att du själv inte kan förhålla dig till var du står och vart du befinner dig i diskussionen. Du använder dom alla, inte just in den citerade texten men genom de många inläggen du postat finner jag dom alla: Bortträngning, projektion, förnekande, reaktionsbildning, regression, förskjutning, rationalisering, sublimering, och identifikation. Du gör allt detta utan att vad jag tror, ens veta vad en försvarsmekanism är.

Till sist: Du styrs av detet, du är inte jaget, du känner inte överjaget.. Du är detet..
Senast redigerad av Borka88 2021-11-23 kl. 14:24.
Citera
2021-11-23, 14:17
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Fast jo så var det. ”Oroa er inte, vi hinner flytta innan” vill jag minnas att det lät. Hade barnen gnällt om mer plats tidigare eller varför var det relevant att utlova?

Du kanske missade dessa frågor igår:

Tycker du inte att det är lite smaklöst att skryta om att du är skuldfri när du inte gjort något för att bli det(förutom att utnyttja en psykiskt sjuk man), samtidigt som din FRU och mamman till dina TRE barn, är skuldsatt en kvarts mille?

Sen måste vi ju bara dra upp din plagiatpodd.. Hur i helvete skäms du inte människa?? Att bara sno någon annans arbete och översätta i Google translate för att tjäna pengar på det

Jag kikade precis på klippet, inte någonstans i videon lovar jag mina barn att vi skall flytta innan, jag säger att vi kommande dagar skall titta på något, men inte att vi skall flytta, och det var allt.
Men i vanlig ordning hävdades det att jag hade gjort ett löfte, och så döms jag därefter som klandervärd.
Se videon och hör vad jag säger?
Här är ett prima exempel på vad jag menade innan med att ni hittar på egna saker som jag sedan skall stå till svars för, och trots det kör ni över mig ändå.
Jag har inte heller skrytit om att jag är skuldfri, det är något du själv hittar på för att det skall låta illa.
Visa mig var det skryts om detta tack.
Tjäna pengar på det?
Förklara för mig hur jag tjänar pengar på podden?
Tvärt om så är det enbart utgift i form av en hundralapp eller två för poddhotell.
Detta är problemet, det hävdas saker som inte stämmer vitt och brett, sedan anklagar NI mig för att vara en lögnare.
Citera
2021-11-23, 14:19
Medlem
Citat:
Det kan jag inte tro, jag kan säkert ha sagt att vi skall försöka, men har mycket svårt att tro att jag skulle ha lovat det.

I denna video säger ni till barnen ”vi kommer att flytta och inte bo så här litet” även att ni ska titta på ett hus att hyra. Och de säger ni när ni talar om att ni är gravida. Ni är väldigt noga att poängtera det för barnen.

Bevis som du alltid ber om….

02:38 in i klippet
https://youtu.be/n8oI3uWWDL4
Citera
2021-11-23, 14:20
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Men buhu vad hemskt för barnen. Vem fan har som barn inte blivit lovade saker som inte hänt? Guess what? Sånt är livet och det är lika bra att vänja sig vid det i en tidig ålder.
Barn är smarta och känner kärlek, trots de inte alltid får som de vill. Märker du inte själv att du försöker komma på med ursäkter att Rask vore en dålig pappa?

Du har helt rätt, men personerna som vill få det till att JAG är lättkränkt menar att detta är hemska saker att ljuga om, hahaha.
Bitch please, ni som inte menar att min uppväxt var särskilt illa, håll käften för fan haha.
JAG blev som barn lovat både det ena och det andra, som jag trodde på gång på gång, "nu har pappa lovat att sluta vara konstig" osv, som aldrig hände, fatta om NI hade sett någon ge dessa löften, ni hade fått stroke och hjärtinfarkt samtidigt ta mig fan, haha.
Saken är helt enkelt den att bajsbaronen skall lukta skit och vara klandervärd i vått och torrt, år ut och år in. =)
Citera
2021-11-23, 14:21
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
I denna video säger ni till barnen ”vi kommer att flytta och inte bo så här litet” även att ni ska titta på ett hus att hyra. Och de säger ni när ni talar om att ni är gravida. Ni är väldigt noga att poängtera det för barnen.

Bevis som du alltid ber om….

02:38 in i klippet
https://youtu.be/n8oI3uWWDL4

Nej, vi säger inte alls det till barnen, nu ändras historien allt eftersom, först gette det att jag lade lovat dom, nu heter det att VI sade, sluta för fan.
Ge inte mig skit för någon annans gärningar, jag säger enbart att vi skall titta på något att hyra, det är allt, inget löfte, säger inte att vi SKA flytta, JAG säger helt enkelt att vi skall titta på något, och det är allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in