2021-09-28, 23:36
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Hur kan Ts mamma tvätta pengarna, när pengarna går till Ts bankkonto (även om det är Ts mammas nr)?
Det är inte en pengatvätt, det står i T's mamma (?) då varken T eller Rask kan skaffa ett abonnemang pga deras betalningsanmärkningar.

Hade dock varit rätt komiskt om dem hade annordnat en målvakt i syfte för att tvätta ett fåtal tusenlappar i månaden.
Citera
2021-09-28, 23:40
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Hur kan Ts mamma tvätta pengarna, när pengarna går till Ts bankkonto (även om det är Ts mammas nr)?
Det ska i vilket fall skattas av baronen. Jag gissar att Therese inte ämnar att beskatta swishen.
Citera
2021-09-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Det är inte en pengatvätt, det står i T's mamma (?) då varken T eller Rask kan skaffa ett abonnemang pga deras betalningsanmärkningar.

Hade dock varit rätt komiskt om dem hade annordnat en målvakt i syfte för att tvätta ett fåtal tusenlappar i månaden.

Nr är Ts mamma, ja.
Swish går dock til Ts bankkonto.
Citera
2021-09-28, 23:42
Medlem
Citat:
Hur som helst är det något som är märkligt.
Varför skulle dom använda ett telefonnummer som är kopplat till Br*tt Mari*e på Eniro samtidigt som det , enligt dig, går till deras bankkonto?

Du hör ju själv, något står inte rätt till.

EDIT: Kan detta vara för att deras betalningsanmärkningar har stoppat dem från att kunna ta abonnemang på telefoner? Det skulle vara rätt logiskt att en anhörig står på deras telefon då dem själva inte kan teckna ett abonnemang.
Trodde att något stort hade hänt pga 6 nya sidor på en kväll men så visade det sig att det bara var du som kommit tillbaka och spammar tråden.

Men hursomhelst, Swish är inte kopplat till vem som står på mobilabonnemang, det är kopplat till den som har Swish aktiverat på numret genom banken. Det är mer en bank-telefonnummer grej.

Appropå betalningsanmärkningar. Jag undrar faktiskt om inte dessa är under bestridan från den tid då det beställdes gravsten, sängar, domäner o massa annat skit till dom?

Mitt pass börjar om en kvart. På återseende.
Senast redigerad av Tanakh 2021-09-28 kl. 23:46.
Citera
2021-09-28, 23:46
Medlem
Bajsbaronens avatar
Någon frågade precis om de föredrog Kronofogden eller Flashback Kronofogden var värst tydligen, tyvärr dödade det liven.

Fascinerande live i vilket fall.

För övrigt fått ett PM från en fb-användare som önskar vara anonym. Personen i fråga har anmält baronens verksamhet till Läkemedelsverket. Försäljning av kosmetika kräver tydligen en hel del tillstånd och registreringar samt att man inte får marknadsföra produkter på vilket sätt som helst. Blir nog en intressant följetång.
Citera
2021-09-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Blir nog en intressant följetång.
Dagens roligaste nyheter, ser fram emot nästa video serie "ringer handläggaren på läkemedelsverket".

Den med cbd-oljan tror jag var på 3 avsnitt och är tyvvär borttagen (den var mega-cringe, verkligen)

EDIT: När Rask var i nyheterna angående oljan.

https://youtu.be/zZL7lncIHts
Senast redigerad av Pattknullaren 2021-09-28 kl. 23:53.
Citera
2021-09-29, 00:01
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
För övrigt fått ett PM från en fb-användare som önskar vara anonym. Personen i fråga har anmält baronens verksamhet till Läkemedelsverket. Försäljning av kosmetika kräver tydligen en hel del tillstånd och registreringar samt att man inte får marknadsföra produkter på vilket sätt som helst. Blir nog en intressant följetång.

Det är väl framförallt nedan som kan vara kritiskt för Rask:

2. Sanningsenlighet
3. I marknadsföringen får inte åsikter presenteras som styrkta fakta om inte åsikten återspeglar kontrollerbara bevis.

3. Bevisning
1. Såväl direkta som indirekta påståenden om kosmetiska produkter ska styrkas av adekvata och kontrollerbara bevis, oberoende av vilken typ av bevis som använts för att styrka dem, i förekommande fall även expertbedömningar

4. Vederhäftighet
2. Man får inte påstå att en produkt har särskilda (dvs. unika) egenskaper om liknande produkter har samma egenskaper.

Källa: KOMMISSIONENS FÖRORDNING (EU) nr 655/2013 av den 10 juli 2013 om gemensamma kriterier för påståenden om kosmetiska produkter.
Citera
2021-09-29, 00:15
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMG-mannen-Rask
Det är väl framförallt nedan som kan vara kritiskt för Rask:

2. Sanningsenlighet
3. I marknadsföringen får inte åsikter presenteras som styrkta fakta om inte åsikten återspeglar kontrollerbara bevis.

3. Bevisning
1. Såväl direkta som indirekta påståenden om kosmetiska produkter ska styrkas av adekvata och kontrollerbara bevis, oberoende av vilken typ av bevis som använts för att styrka dem, i förekommande fall även expertbedömningar

4. Vederhäftighet
2. Man får inte påstå att en produkt har särskilda (dvs. unika) egenskaper om liknande produkter har samma egenskaper.

Källa: KOMMISSIONENS FÖRORDNING (EU) nr 655/2013 av den 10 juli 2013 om gemensamma kriterier för påståenden om kosmetiska produkter.
Var bland annat detta som anmälan ska ha grundats på. Användaren som pma mig hade även nämnt CPNP-anmälan. https://www.lakemedelsverket.se/sv/k...ter#hmainbody1

Personen menade att då baronen översätter innehållsförteckning själv ska detta kontrolleras. Kostar 4000 kr/år och 600 kr/produkt. Rätt dyrt alltså. Baronen har väl 20+ produkter i webshopen, bara det blir 12 000+ årligen att betala. Registrering ska ske innan försäljning påbörjas.

Vidare misstänkte min källa att produktens innehållsförteckning inte följde de krav som Läkemedelsverket ställer. Om det stämmer vet jag dock inte då jag inte själv beställt hem en produkt.

Ska bli spännande att följa om inte annat. Konstigt att någon som härstammar från en släkt med företagare i generationer inte tar sig tid att kolla upp gällande regelverk innan man skrider till verket.
Citera
2021-09-29, 00:20
Avstängd
Citat:
Fick tips från en polare rörande denna hemsida.
Köpte mig genast Litecoin (kryptovaluta med låg transaktionsavgift) så att jag kunde lägga beställningen.

https://www.shitexpress.com/

Fick möjligheten att lägga till ett meddelande i paketet. Det fick bli följande:

"Utnyttja inte andras psykiska ohälsa för pengar nästa gång Bajsbaronen".

Kommer garanterat resultera i en video om det faktiskt kommer fram till hans brevlåda.

"JAG FICK HÄSTSKIT I MIN BREVLÅDA!".

Du kan tacka mig för dina kommande annonsintäkter Rask.

OBS: Jag avråder folk från att beställa förens vi fått det bekräftat att mitt paket landat i Rasks brevlåda.

Dem är än idag aktiva på Twitter och funnits sedan 2014, så ser lovande ut iallafall.

https://mobile.twitter.com/shitexpress

Hur gick det med skitleveransen, blev du blåst eller?
Citera
2021-09-29, 00:21
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Jag tänker att det kan vara bra att även tipsa Tullverket, det är ju den myndighet som stoppar varorna på gränsen och sedan förmedlar informationen till berörd marknadskontrollmyndighet. Att paketet nu blivit stoppat behöver nödvändigtvis inte ha något med innehållet att göra. Det kan ju antingen vara en rutinkoll gällande betalda avgifter eller något annat. Vilket företagsnamn använder han när han importerar varorna?
Citera
2021-09-29, 00:33
Medlem
Såg att trolljägarna kör repris av avsnitt s03e03 0100 på tv3 alltså om 26 minuter.

Det avsnittet där Rask är med.
Citera
2021-09-29, 00:36
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMG-mannen-Rask
Jag tänker att det kan vara bra att även tipsa Tullverket, det är ju den myndighet som stoppar varorna på gränsen och sedan förmedlar informationen till berörd marknadskontrollmyndighet. Att paketet nu blivit stoppat behöver nödvändigtvis inte ha något med innehållet att göra. Det kan ju antingen vara en rutinkoll gällande betalda avgifter eller något annat. Vilket företagsnamn använder han när han importerar varorna?
God tanke. Tror han använder sin farfars aktiebolag till att importera varorna med. Gissar att organisationsnummer lär stå på hemsidan om han nu inte struntar i de lagarna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in