2021-07-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Andleningen att han inte har skjortorna på sig längre enligt han själv för att det är för varmt, kan väl till viss del hålla med, jag använder inte heller skjortor i denna värme om det inte är någon "fest". Och hans senaste samarbeten har det varit % på hur mycket han säljer via sin kod. Det var ju någon i tråden här som hade kontakta företaget och fråga hur många som sålts via hans kod, det var 1 (en) skjorta, vad kan han då tjäna per sälj på en 500kr skjorta, 5-10%?.
Sen skulle han ha samarbete med twistshake som inriktar sig på bebis saker, där var det någon som kontakta bolaget innan och berätta att rask kanal har figurert i rättegång och vad han pysslat med tidigare så dom avbröt samarbetet innan de starta, där vart det noll kronor. Via ad sense drar han in 7k i månaden före skatt, så man fattar ju att tiggeriverksamheten måste fortsätta kväll efter kväll, det är bara en tidsfråga innan skatteverket och kronofogden är och ser över verksamheten

Vet du vad företaget kan heta? Vorre kul att ställa lite frågor

Tyvärr tror jag att de har sekretess och inte får gå ut med siffror, då strider de säkert mot någon lag.
Citera
2021-07-03, 12:25
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Vet du vad företaget kan heta? Vorre kul att ställa lite frågor

Tyvärr tror jag att de har sekretess och inte får gå ut med siffror, då strider de säkert mot någon lag.

Nej jag kommer inte ihåg vad den hette.

Det var en printscreen från företaget själva, och nej det finns ingen sekretess, om du har ett företag så får du väl själv svara på hur dina försäljningar går. Kanske ser han som ställde frågan till företaget det här inlägget och kan svara på frågorna, kommer inte ihåg vem det var.
Citera
2021-07-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
100% Föräldrarna tyckte HC var skit men det är väl för fan inte dem som ska njuta när man åker till ett ställe där barn ska ha roligt. Man åker väl till HC för barnens skull och inte föräldrarnas?. Bajsbaronen tyckte att HC var 2/10 men god morgon liksom.
Tycker det iaf var bra att ungarna fick hitta på en grej den här sommaren.

Sista "resan" dom var på var väl Gotland för 5 år sedan, då gick Bajsbaronen runt och klagade på att ingen ville hitta på något hela tiden, Alex vanligt folk som inte ligger i sängen till 1400 varje dag gillar att ta det lugnt under den korta semestern men det förstår väl inte du som aldrig jobbat in 25 semesterdagar.
Citera
2021-07-03, 12:47
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Tycker det iaf var bra att ungarna fick hitta på en grej den här sommaren.

Sista "resan" dom var på var väl Gotland för 5 år sedan, då gick Bajsbaronen runt och klagade på att ingen ville hitta på något hela tiden, Alex vanligt folk som inte ligger i sängen till 1400 varje dag gillar att ta det lugnt under den korta semestern men det förstår väl inte du som aldrig jobbat in 25 semesterdagar.

Åland var det, och ja det är rant jag saknar, när han sitter och klagar på arbetande människor att dom inte står givakt när baronen vaknar så han har någon att umgås med. Jag är en morgonmänniska men hade jag varit barnfri och på semester så ställer jag inte klockan. Men man kan inte förvänta sig att rask ska förstå något sånt eftersom att han aldrig varit i den situationen med ett heltids jobb.
Citera
2021-07-03, 12:48
Medlem
Citat:
Nej jag kommer inte ihåg vad den hette.

Det var en printscreen från företaget själva, och nej det finns ingen sekretess, om du har ett företag så får du väl själv svara på hur dina försäljningar går. Kanske ser han som ställde frågan till företaget det här inlägget och kan svara på frågorna, kommer inte ihåg vem det var.

Ok får leta.

Jo men tänkte när det gäller sammarbeten, lite luddigt ändå.
Citera
2021-07-03, 13:02
Medlem
Citat:
Vad tror ni resan till hc kostade?

Hade det inte varit enklare att sova över där istället för att köra över 60 mil på ett dygn?

Fast då kanske Rask skulle behövt "jobba" där borta lol.
Det kostade sækert 3000, det Han fick av Olof. Det måste kænnas helt førfærligt att inte kunna gøra något annat før sina barn. Han har blivit precis som hans knarkarfarsa. Førsummar barnen genom sin latskap.
Citera
2021-07-03, 13:03
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ok får leta.

Beror väl på hur man utformat avtalet, vad jag minns var detta en väldigt liten eshop med typ 3 olika skjortor, så jag tror inga avancerade överenskommelse var undertecknade.
Citera
2021-07-03, 13:09
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Vad tror ni resan till hc kostade?

Hade det inte varit enklare att sova över där istället för att köra över 60 mil på ett dygn?

Fast då kanske Rask skulle behövt "jobba" där borta lol.

1100 kr inträde
Bilhyra 2 dygn, rätt många mil 2-3000kr lågt gissat, försäkringar inräknat.
Bensin/diesel 1500kr
Mat/fika 1000kr
Knallpistol 3-500kr
Nyckelring i leksaksaffären 30 kr
Övrigt 500-1000kr som chockladhjul aktiviteter osv.
Citera
2021-07-03, 13:11
Medlem
Citat:
Åland var det, och ja det är rant jag saknar, när han sitter och klagar på arbetande människor att dom inte står givakt när baronen vaknar så han har någon att umgås med. Jag är en morgonmänniska men hade jag varit barnfri och på semester så ställer jag inte klockan. Men man kan inte förvänta sig att rask ska förstå något sånt eftersom att han aldrig varit i den situationen med ett heltids jobb.
Så var det ja, jag försökte leta reda på just den ranten men hittade tyvvär inte, det var flera klipp och dom verkar varit där två år.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det kostade sækert 3000, det Han fick av Olof. Det måste kænnas helt førfærligt att inte kunna gøra något annat før sina barn. Han har blivit precis som hans knarkarfarsa. Førsummar barnen genom sin latskap.
Dom där 3000 kronorna han fick av företagaren Olof var nog mer pengar än vad han haft på kontot på flera månader.
Citera
2021-07-03, 13:50
Medlem
Fattar inte varför han inte gör mer med barnen… Det behöver inte ens kosta pengar.
Finns förmodligen fler roliga saker man kan göra som inte kostar något förutom tid och bensin…
Citera
2021-07-03, 14:00
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ok får leta.

I början på denna video så gör han reklam för skjortan och företagsnamnet

https://youtu.be/G86gd18mBzU
Citera
2021-07-03, 14:06
Medlem
Citat:
1100 kr inträde
Bilhyra 2 dygn, rätt många mil 2-3000kr lågt gissat, försäkringar inräknat.
Bensin/diesel 1500kr
Mat/fika 1000kr
Knallpistol 3-500kr
Nyckelring i leksaksaffären 30 kr
Övrigt 500-1000kr som chockladhjul aktiviteter osv.

Oj, tror det där är siffror som är lite höga.
Entré

Hade de ens en hyrbil? De brukar vara flitiga på låna T’s ’aka’ mormors bil.

Man skulle vilja varit med i leksaksaffären när W startar snacket med pappa jag vill ha denna eller denna. Och Alexander den stora kollar Swish kontot, fan 100kr kvar. Nyckelring 40kr får det bli till mellan sonen. Då har jag 60kr kvar till en dosa snus.
10 minuter senare i bilen, W säg nu i kameran att du valde själv. Du får inte säga att pappa sa att det blir nyckelringen eller inget. Tänk på att vi har 2kg chockad i bilen med, för den vill du väl behålla…

Therese sitter och bara nickar med… Har bara fokus på att ta sig hem till A.

Familjen gör sin första utflykt på flera år och inte ens en övernattning löser stor företagaren.

En annan blir glad om man kommer kommande 5 veckor göra 3 dagar i sträck hemma under semestern… Å andra sidan njuter man när man ser barnen glad. Det är ju därför man åker på nöjesfälte,vattenland,djurparken, hyr stugor i Bohuslän o.s.v. under semestern.

————-
Ni diskuterar jobb för Alexander,
Lokalvårdare
Telefon försäljare
Butiksanställd (Ica,Willys o.s.v.)

Är jobb han skulle klara galant. Problemet är att komma upp i början men det vänjer man sig med. Ni som säger att man inte kan förändra sitt liv. Ni är lata jävlar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in