2018-01-17, 16:45
Medlem
Låt säga att jag köpt btc för 20k via localbitcoins.

Låt säga att jag efter upp och nedgångar är tillbaka på ruta 1, hur säljer jag nu tillbaka till fiat? Kan jag använda coinbase eller kommer dem rapportera in till skatteverket?

Skatteverket borde ju egentligen inte veta om att jag har köpt bitcoins eftersom jag gjort det via localbitcoins. Men blir det då några problem om jag försöker sälja dem nu via en sida som coinbase?

EDIT: Såg nu på coinbase att man endast kan sälja till sin "eur wallet". Innebär det att man växlar mot euro som sedan ligger på coinbase? Kan man sedan skicka dessa via bank eller hur fungerar det?
Senast redigerad av Lizell 2018-01-17 kl. 17:05.
Citera
2018-01-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell

Låt säga att jag efter upp och nedgångar är tillbaka på ruta 1, hur säljer jag nu tillbaka till fiat? Kan jag använda coinbase eller kommer dem rapportera in till skatteverket?

Skatteverket borde ju egentligen inte veta om att jag har köpt bitcoins eftersom jag gjort det via localbitcoins. Men blir det då några problem om jag försöker sälja dem nu via en sida som coinbase?

EDIT: Såg nu på coinbase att man endast kan sälja till sin "eur wallet". Innebär det att man växlar mot euro som sedan ligger på coinbase? Kan man sedan skicka dessa via bank eller hur fungerar det?
När de hamnat i EUR wallet så kan du ta ut på fliken"Account" vid "EUR wallet".
Citera
2018-01-17, 17:34
Medlem
sälj mot swish på localbitcoins
Citera
2018-01-24, 22:27
Medlem
Swish ?? Då är man verkligen inte säker. Pengarna går in på bankkontot
Citera
2018-01-24, 22:29
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Swish ?? Då är man verkligen inte säker. Pengarna går in på bankkontot
Det handlar ju bara om 20k och då kommer ingen kolla upp vart pengarna kommer ifrån så det spelar ingen roll.
Citera
2022-09-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell

Om du har köpt BTC för 20k, och dessa nu är värda 20k så blir det ingen vinst vid försäljning och därmed ingen skatt att betala. Du betalar bara skatt när du har gjort en vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in