2018-01-16, 22:23
Medlem
Vaskrenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Någon orsak måste det väl finnas?

Jag skulle gissa på det ja.
Det omnämns ju inte hur många "barn" hon haft boende hos sig, hur ofta eller när.
Så jag skulle tro att där finns en överhängande risk att hon husat individer som numera är misstänkta för brott, eller förberedelse till brott.
Dock rena spekulationer från min sida.
2018-01-16, 22:33
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Änka. Förklarar hennes beteende och tankegångar - hon fick sig en riktig psykisk knäck.
Hon har fällt in den där taggen #freearif i sitt foto. Arif, det är den där invandraren som är dömd för att ha våldtagit eller sexuellt ofredat en 14-årig flicka på en konfirmationsläger.
2018-01-16, 22:35
Medlem
MagisterBisters avatar
Men om det nu är sant och inte en dröm, så är det ändå lite hoppfullt. Det verkar som om polisen åtminstone emellanåt verkligen försöker ta fast kriminella personer.
2018-01-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Änka. Förklarar hennes beteende och tankegångar - hon fick sig en riktig psykisk knäck.
Mnja, gift på en kafferast, tömde makens tillgångar varpå han ställde sig framför tåget, utblottad som han var.
Psykiska fick han, knäcken tog hon.
Hur var det nu med kvinnor och utnyttjande av barn, sådana som läser läxor och spelar fotboll upp i 25-30 års åldern?
Batikvarelse?
2018-01-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Men om det nu är sant och inte en dröm, så är det ändå lite hoppfullt. Det verkar som om polisen åtminstone emellanåt verkligen försöker ta fast kriminella personer.

Ja, efter att just ha läst tråden om nioåringen i Nacka som rånades av fem ”män”, som pratade svenska med brytning, fyller Sydsvenskans artikel mig med hopp och glädje. Man får verkligen hoppas att artikeln återger verkligheten.
2018-01-16, 22:50
Medlem
arakas avatar
100% batikhäxa.
Skrämmande och deprimerande att det fortfarande finns så pass okunniga och naiva människor.
På sjuttio och åttiotalen tog de skepnad som fredsaktivister/kärnvapenmotståndare (NATOs kärnvapen alltså, inte Warzawapaktens) och var nyttiga idioter åt KGB och CCCP där Maggan Wallström fortsätter på samma linje.

"Och speciellt inte med min bild av ensamkommande ungdomar, som jag känner som vanliga skolpojkar som läser läxor och spelar fotboll som ungdomar i allmänhet"
Herregud min skapare, läser hon inte tidningar? Tom DN har ju fattat att ensamkommande baaarn inte betyder att det är små helgon som, kommer.
Senast redigerad av araka 2018-01-16 kl. 22:59.
2018-01-16, 23:14
Medlem
Till alla analfabeter: hon har upplevt detta på riktigt, men upplevelsen var så surrealistisk att hon trodde det var en dröm. mvh
2018-01-16, 23:29
Medlem
Ja, att EvaMärta Granqvist är en batikhäxa stämmer bra:
http://katerinamagasin.se/wp-content/uploads/2017/10/IMG_5794-681x1024.jpg
Här kan ni se hur hon försvarar Arif Moradi, ett s.k ensamkommande barn som blev dömd för sexuellt ofredande mot en minderårig tjej förra året.
2018-01-16, 23:38
Medlem
Hennes upplevelser påminner om nazismen och judarna och hon är Wallenberg.
2018-01-17, 00:52
Medlem
Tyvärr släpper Sydsvenskan fram väldigt många som vill tala om hur förskräckligt rasistiskt och inhumant Sverige är, och hur viktigt det är att vi står upp för "goda värderingar".

Lite OT, men Sydsvenskan har nu en "oberoende" ledarkrönikör, Moa Berglöf, som har uttryckt de mest häpnadsväckande svepande anklagelser mot folk som inte är lika godhjärtade och invandringskramande som hon själv. Moa Berglöf har varit talskrivare åt Fredrik Reinfeldt. Halleluja.

För att återgå till den där senaste "åsikts"-texten i Sydsvenskan, så reagerade jag också ganska kraftigt mot den.

Det är uppenbart att EvaMärta Granqvist har haft många flykting"pojkar" boende hemma hos sig själv. Det är ingen måtta på hur präktiga dessa pojkar är. EvaMärta Granqvist skriver:

Citat:
Modiga och ambitiösa ungdomar som har etablerat sig i Sverige sedan flera år. De som har gått i skolan, skaffat nya vänner, spelat fotboll, skrivit böcker och engagerat sig i politiken.

Snacka om guldklimpar.

Nu har dock regeringen kommit till den rimliga slutsatsen att asylsökande personer som inte har giltiga asylskäl ska utvisas. Därför söker man givetvis upp godhjärtade svenskar som kan misstänkas gömma personer som ska utvisas. Och vilken slutsats drar EvaMärta Granqvist av det? Jo, Nazityskland nästa!

Citat:
Ordning och trygghet för vem? Inte för mig och min familj iallafall. Och inte för någon annan heller, som förr eller senare kommer att vakna upp till denna pågående mardröm som påminner om 30- och 40-talets Tyskland, eller vilken annan effektiv polisstat som helst. Välkommen till Sverige 2018.

Stackars EvaMärta! Hon får inte tillstånd av svenska staten att härbärgera flyktingar som saknar asylskäl, och givetvis måste hon då dra slutsatsen att Stefan Löfven är den nye Hitler!
2018-01-17, 00:56
Medlem
Undrar vad hon jobbar med. Odds på kommunalt låtsasjobb om något alls?

Det är lätt att vara god när någon annan betalar.
2018-01-17, 01:43
Medlem
Idkar hon sex med dessa afghanska män?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in