Tyvärr släpper Sydsvenskan fram väldigt många som vill tala om hur förskräckligt rasistiskt och inhumant Sverige är, och hur viktigt det är att vi står upp för "goda värderingar".
Lite OT, men Sydsvenskan har nu en "oberoende" ledarkrönikör, Moa Berglöf, som har uttryckt de mest
häpnadsväckande svepande anklagelser mot folk som inte är lika godhjärtade och invandringskramande som hon själv. Moa Berglöf har varit talskrivare åt Fredrik Reinfeldt. Halleluja.
För att återgå till den där senaste "åsikts"-texten i Sydsvenskan, så reagerade jag också ganska kraftigt mot den.
Det är uppenbart att EvaMärta Granqvist har haft många flykting"pojkar" boende hemma hos sig själv. Det är ingen måtta på hur präktiga dessa pojkar är. EvaMärta Granqvist skriver:
Citat:
Modiga och ambitiösa ungdomar som har etablerat sig i Sverige sedan flera år. De som har gått i skolan, skaffat nya vänner, spelat fotboll, skrivit böcker och engagerat sig i politiken.
Snacka om guldklimpar.
Nu har dock regeringen kommit till den rimliga slutsatsen att asylsökande personer som inte har giltiga asylskäl ska utvisas. Därför söker man givetvis upp godhjärtade svenskar som kan misstänkas gömma personer som ska utvisas. Och vilken slutsats drar EvaMärta Granqvist av det? Jo, Nazityskland nästa!
Citat:
Ordning och trygghet för vem? Inte för mig och min familj iallafall. Och inte för någon annan heller, som förr eller senare kommer att vakna upp till denna pågående mardröm som påminner om 30- och 40-talets Tyskland, eller vilken annan effektiv polisstat som helst. Välkommen till Sverige 2018.
Stackars EvaMärta! Hon får inte tillstånd av svenska staten att härbärgera flyktingar som saknar asylskäl, och givetvis måste hon då dra slutsatsen att Stefan Löfven är den nye Hitler!