Citat:
Ursprungligen postat av
Dannebil
Det beror nog på hur pommesen tillagats från första början. Välfriterade pommes som är krispiga när de kommer ut fritösen håller sig krispiga länge i princip vad du än lägger på dem.
Bra friterande pommes är A och O, är pomessen dålig så är hela måltiden förstörd typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krusensnorre
Bara jag som faktiskt inte har något emot mjuka pommes? Sålänge de inte likt potatismos är det inget jag bryr mig om. Gött att ha allt på hög så att såsen kan rinna över allt sammtidigt.
Nope du är inte ensam, köper ibland kycklingkebab på sibylla och det sista i botten, en blandning av pommes, kyckling och sallad med sås är väldigt gott för att vara snabbmat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haubits77B
Ofta är de mjuka och sladdriga och av sekundär kvalitet även om de serveras separat.
Undantaget är nu Sibylla, men då har de istället exceptionellt små kebabportioner till en hög nota.
Tyvärr ja men med sibylla är problemet det omvända, att pommes friteras för länge eller rättare sagt, först friteras och sen återuppvärms när de legat ett tag och det är inte heller gott, nylagade är dom dock helt ok bättre än både mcdonalds och burgerking.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iton
Skärp dig. Det jag beskrivit är det som i folkmun kallas för kebab. Saken är samtidigt att det sällan går att hitta äkta kebab i Sverige.
H*n har en poäng, vissa ställen kallar det kebab andra ställen kallar det gyros även oxkött kan säljas som kebab.