Planerar att ta ut en kandidatexamen i statsvetenskap.
För det första kan sägas att jag vid sidan om studier i statsvetenskap även läser juristprogrammet. Kommer alltså ha en juristexamen som "huvudexamen" när jag är helt klar med studierna (klar med juristexamen efter HT19). (Har även en fil. kand. i Historia, som jag läste innan juristprog., om det är av någon relevans. Med skilda kurser mot de jag planerar ha i kandidaten i Statsvetenskap).
Hur som helst, till frågan; Har efter vårterminen tillräckligt för att ta ut denna fil. kand. i Statsvetenskap. Undrar dock hur stor skillnad ni anser att det vore med en pol. kand. istället? Skulle behöva läsa Nationalekonomi A under HT18 o VT19 (halvfart) i så fall, vilket skulle vara intressant men samtidigt tidskrävande då jag inte är den allra bästa på matematik. (Någon här som rentav läst Nationalekonomi A och kan säga hur pass krävande kursen är?). *Har dock läst Företagsekonomi A som jag klarade bra, men antar att det är mer matematik i nationalekonomin.
Utöver hur stor betydelse en pol. kand. istället för en fil. kand. i Statsvetenskap skulle ha; om jag istället för en pol. kand. läser till en magisterexamen i Statsvetenskap efter min fil. kand., skulle detta då väga upp det faktum att jag inte har en pol. kand. och studier i nationalekonomi i grunden?
D.v.s. hur stora skillnader är det i mitt fall mellan:
a) fil. kand. i Statsvetenskap, b) pol. kand i Statsvetenskap, c) fil. kand. i Statsvetenskap + magister i Statsvetenskap? Vilket alternativ bör jag, i mitt fall, satsa på?
Senast redigerad av ambivalenss 2018-01-15 kl. 04:54.