Flashback bygger pepparkakshus!
2006-01-21, 00:09
Medlem
framtands avatar
Har googlat och letat i affärer i snart ett år (sic!) efter detta redskap. I början visste jag inte ens vad den hette, men har nu hittat "Tomathajen".
http://www.complementstothechef.com/product_pages/gadgets/tomatoshark.html
Finns den, som tråden frågar, till försäljning i Sverige och i så fall VART? Vet att det är en jävligt tråkig tråd men det fanns ingen redskapstråd jag trodde jag skulle få svar i.
Citera
2006-01-21, 02:01
Medlem
JustMes avatar
Vad har man en sådan till?
Citera
2006-01-21, 02:26
Medlem
framtands avatar
Det är det mest kostnadeffektiva köksinstrument du kan hitta, sparar flera sekunder per tomat och ska man jobba med bifftomater måste man ha en. Har utvecklat min tomatskärarteknik så jag har vant mig vid en tillvaro utan Hajen, men kan inte riktigt släppa minnet av att ha en i handen och avkvista ett hundratal på minuten.

Den gröper alltså ur kvisten.
Citera
2006-01-21, 16:30
Medlem
redbull72s avatar
Där har vi dagens i-lands problem! HAHA, tomathaj... vart finns den? o hur har man klarat sig utan den i alla år...
Citera
2006-01-21, 16:43
Medlem
danbanans avatar
Kolla ebay, där finns det massor
Citera
2006-01-21, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Det är det mest kostnadeffektiva köksinstrument du kan hitta, sparar flera sekunder per tomat och ska man jobba med bifftomater måste man ha en. Har utvecklat min tomatskärarteknik så jag har vant mig vid en tillvaro utan Hajen, men kan inte riktigt släppa minnet av att ha en i handen och avkvista ett hundratal på minuten.

Den gröper alltså ur kvisten.

Nagra sekunder per tomat, har Du sa brattom...?

Det ar val bara att bestalla pa natet, kolla in www.thebladeshop.com, fem (5) USD...
Citera
2006-01-22, 05:45
Medlem
framtands avatar
Jo jag har rätt bråttom, jobbar som kock och alla hjälpmedel som fungerar och underlättar på ett enkelt sätt utan att försämra hantverket är naturligtvis bra.
Just tomathajen är jävligt smidig och lättanvänd, flera sekunder per tomat och allmänt förenklande av vad man nu ska göra med tomaten blir ett kostnadseffektivt köksredskap (nej, jag är ingen tomathajförsäljare). Har som sagt redan hittat den på nätet för lägst en dollar.75+frakt, men vill egentligen hålla i den inne i en svensk affär. Tycker det är lite konstigt att den inte verkar finnas, man kan ju hitta vilket skit som helst man inte har användning av

Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
hur har man klarat sig utan den i alla år...
Det kommer du undra när du väl får tag i en!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in