2018-01-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ursäkta men i vilket ärende menar du så jag hänger med?
Dansörgatan. Läs FUP så förstår du.
Citera
2018-01-14, 23:46
Medlem
Två GM har sprungit söderut säger media. Att bilen som nämns skulle vara aktuell kan vara så men behöver inte vara det. Om en parkerad bil får kulträffar eller om den står i närheten av en brottsplats så kommer den ju hamna innanför avspärrningarna rent logiskt.

Om nu fordonet har använts av GM innan så inte fan är någon så korkad att de kör sin egen eller lånad bil till platsen. Ägaren till bilen är ju bara att förkorta bort helt ur sammanhanget.
Citera
Medlem
Citat:

(FB) Man i 25-årsåldern skjuten på Dansörgatan i Malmö 2017-03-29

Maysam var han som blev skjuten men överlevde. Snackade väldigt mycket med polisen. Blev såld av sin "bror".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Dansörgatan. Läs FUP så förstår du.

Ok tack. Will do
Citera
2018-01-14, 23:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Bedömt inte i livet. Gällande BO, kan det vara Maysem med tanke på hur mycket han snackade i förhören. FUP släpptes ju för inte så längesen?

Bor i Rosengård? Västmanlandsgatan?
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
låter överkurs med två skyttar. Eller var de helt enkelt livrädda för BO? OM han skulle överleva.. Bara ännu en tanke.
Självklart! Hoppas jag han överlevt.

Två skyttar i Uppsala i höstas också. Det gick väldigt snabbt och smidigt. Det finns flera goda skäl till ha 2 skyttar:
- En skytt kan bli nervös och missa eller helt backa ur jobbet om han är ensam.
- Två skyttar får det lite enklare moraliskt: "Det var inte jag, det var den andra som gjorde det." Troligen vill ingan av dom 2 vika ned sig och visa sig svag, så man gör jobbet.
- Skulle polisen få tag i bara ena skytten kan han säga att han missade och dom dödande skotten avfyrades av skytt nummer 2, som man inte har fått tag på och som skytt nummer 1 naturligtvis inte har en aning om vad han heter.

Nackdelen är att det plötsligt är 2 pers istället för en som känner till vad som har hänt. I dom här kretsarna tror jag inte att det är så jävla noga.
Citera
Medlem
Citat:

http://blog.zaramis.se/2017/03/31/sk...rapar-i-malmo/
Citera
Medlem
Citat:

Han pratar om M*ysem Mek*wi S*lim
*=a
så hittar du lättare
Välkänd i Mö
Citera
2018-01-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Kan du förklara vad du menar med momsar in bilar? Tacksam försvar

Jag menar momsbedrägerier på importerade bilar från tex Tyskland.
Citera
Medlem
Citat:
Två GM har sprungit söderut säger media. Att bilen som nämns skulle vara aktuell kan vara så men behöver inte vara det. Om en parkerad bil får kulträffar eller om den står i närheten av en brottsplats så kommer den ju hamna innanför avspärrningarna rent logiskt.

Om nu fordonet har använts av GM innan så inte fan är någon så korkad att de kör sin egen eller lånad bil till platsen. Ägaren till bilen är ju bara att förkorta bort helt ur sammanhanget.

BO åkte ju taxi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Han pratar om M*ysem Mek*wi S*lim
*=a
så hittar du lättare
Välkänd i Mö

Toppen, tack.
Citera
2018-01-14, 23:49
Medlem
Citat:
Bedömt inte i livet. Gällande BO, kan det vara Maysem med tanke på hur mycket han snackade i förhören. FUP släpptes ju för inte så längesen?

Finns många potentiella BO i Malmö. Tror knappast Maeysem går runt i Malmö efter förhören, han är antagligen i Irak eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in