2018-01-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monologpolisen
Har taxichauffören flytt landet? I så fall var det nog hen som gillrade fällan att BO skulle avrättas när hen klev ur bilen.

Hur skulle dom annars veta när BO kom i taxi?
Var första tanken som slog mig
Alt. Att dem.väntay in honom.vid hans hem, sett honom kliva in ii taxin följt efter och skjutit.

Frågan kvarstår varför dem inte sköt han när han klev på taxin isåfall?
Citera
2018-01-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenvig
Men ingen ät 100 på att de är han?
Jo, jag är 100 på att det är d0lifkar mek4wi som är den avlidne.
Citera
2018-01-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
Så om den som skjuter honom tillhör en av en handfull ur en grupp = dvs tillhörighet i ett kriminellt nätverk/organisation =känt gäng! Borde då inte skytten den gängkriminelle stå för sin tillhörighet till sitt gäng?! Ooops da! Ja visste inte att sånna där "medlemmar" brukar mörka detta! De brukar väl skyltas hej vilt?! Dessutom har allt polis bra koll på bilka som ingår i vilka nätverk! Eller tror du verkligen att detta var nyheter för polisen? Eller MENADE du EGENTLIGEN att TROTS att polisen redan visste, så bara flr att gan YTTRADE ORDEN BEGICK EN DÖDSSYND Å DÄRFÖR! BORE DET RÄTT Å RIKTIGT ATT STRAFFA HONOM MED DÖDEN?

Du låter upprörd. Jag minns inte alla detaljer i de olika ärendena men har läst de FUPar som dykt upp i "följetongen". Jag menar att om man pekat ut någon direkt eller om man har pekat ut en riktning dvs jag menar om man har pekat ut en grupp, där man namnger de i gruppen då är man en golare. Andra kan göra annan tolkning, det gör inte jag. Vad du tar dig ton för vet jag inte, men när du gör det så blir ditt språk lidande så samla dig om du ska diskutera saker.

Nu är det ju inte så att det påvisats att BO i detta fall har golat men det har ju hans bror gjort. Och det kan ju helt enkelt vara så att han skjutits antingen för det eller för att han upprört känslor på egen hand. Hans livstil går ju inte att ta miste på när man såg hans fb-konto däremot. Sen kanske det troligen inte renderar i att man skjuts ihjäl utan något mer än så bör ligga till grund för det.
Citera
2018-01-15, 13:10
Medlem
Kan någon PMa mig bilden som cirkulerar runt på den döde?
Citera
2018-01-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Var första tanken som slog mig
Alt. Att dem.väntay in honom.vid hans hem, sett honom kliva in ii taxin följt efter och skjutit.

Frågan kvarstår varför dem inte sköt han när han klev på taxin isåfall?

För den platsen kanske inte var lika lämplig, med flyktvägar och annat? Det var ju tydligen flera bilar som sett dra iväg efter att han klivit ur taxin och skjutits
Citera
2018-01-15, 13:16
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Djävla tråkigt att en vanlig kille inte kan ta en taxi tillbaka efter att ha träffat en tjej. Polisen skulle skyddat han. Tjejen är sliträdd nu.
Citera
2018-01-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monologpolisen
Har taxichauffören flytt landet? I så fall var det nog hen som gillrade fällan att BO skulle avrättas när hen klev ur bilen.

Hur skulle dom annars veta när BO kom i taxi?

Rimligast är väl att man sett BO kliva in i taxin och man vet var han ska eller att någon talar om för GM att BO anländer, det är ju mer troligt, sett till historiken med BOs bror att det är någon i vänskaran som lagt BO än att det skulle vara taxichaffisen. Skulle random taxichaffis som får sin körning från växeln vara inblandad tänker du?
Citera
2018-01-15, 13:17
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jo, jag är 100 på att det är d0lifkar mek4wi som är den avlidne.

Om du nu är 100 så tycker jag du ska få namnet rätt. Han heter Do*lfikar Mek*wi (S*lim). *=a

Vet du varför han skjöts?

Här är förresten ett klipp där han lirar fotboll: https://www.youtube.com/watch?v=bpz2jBzNxYY
Dodo verkar vara ett smeknamn.
Senast redigerad av pyro860 2018-01-15 kl. 13:20.
Citera
2018-01-15, 13:22
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Djävla tråkigt att en vanlig kille inte kan ta en taxi tillbaka efter att ha träffat en tjej. Polisen skulle skyddat han. Tjejen är sliträdd nu.

Nu vet jag att du är sarkastisk, men han var allt annat än en vanlig kille (på ett dåligt sätt).
Citera
2018-01-15, 13:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Jag tror nog att en "vanlig" kille kan ta en taxi hem efter att träffat en tjej. Vanliga killar brukar inte vara jagade av gängkriminella gangster.

Varför ska polisen skydda honom? Hade han ett uttalat hot från någon som polisen kände till? Annars så är det svårt för poliser att skydda någon som de inte vet är hotad och om han hade ett hot på sig så skulle han förmodligen inte få stanna kvar utan hade fått ny identitet och fått flytta till annan ort.

Det är inte så att poliser finns i överflöd och kan sitta utanför dörren hos alla kriminella i malmö i väntan på att något ska hända.
Citera
2018-01-15, 13:36
Medlem
Ni som säger att BO borde ha skyddats av polisen. Är ni säkra på att han inte blivit erbjuden? Om han nu blivit erbjuden så är det ju under begränsad tid troligen och garanterat på annan ort. Han hade med andra ord inget skydd nu och troligen aldrig haft. En person som beter sig som BO -då han tex hotade folk för att ett tidigare BO filmats efter sin död- kommer ha svårigheter att få hjälp om inte hela livsstilen droppas. Så har garanterat inte skett med tanke på det som framkommit om BO i text och även hans fb.

Han accepterade gissningsvis livsstilen och han visste om riskerna efter det att hans två bröder utsatts för attentat. Då gör man ett aktivt val och även om det kanske är tråkigt för hans familj och vänner så får man ju kanske ändå bara konstatera att det blev som det blev.
Citera
2018-01-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Där finns faktiskt några svenskar i gängen i Malmö men dom är jävligt få. Jag vet bara två namn i Malmö och dom ingår i gänget på Lindängen.

Familjen drivhall har ju 3 stycken? Eller intr dem du tänkte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in