2009-02-03, 09:25
Medlem
Måste säga att jag saknar den gamle programledaren, även fast han var otroligt enerverande så var han rolig att observera. Den nya är otroligt plastig och blek i jämnförelse. Vårt hushåll bojkottar den nya versionen...

Hur som helst, skvaller va de visst... (hört av en kompis, kompis... eller nå )

Han har tydligen ett förflutet i Uppsala där han hade massa "crazy" saker för sig. På nå vänster slog han och lokal företagare ihop sina påsar och tog fram en slips för den lite mer crazy kostymkillen att bära på afterwork fredagar och andra festliga tillfällen. Slipsen var armerad med ståltråd så att bäraren kunde forma den efter egen fantasi.

Tänk er att stå och mingla med chefen för det lokala nordea kontoret, han tittar bort för en stund, vänder sig tillbaka och där står man med en slips som står rätt upp som om man fastnat i en orkanvind! Helfestligt!! .....

De bokade div möten med lokala kostymnissar för att samla kapital. Tydligen satt han där o höll låda och var allmänt AMIGO fast även arrogant och dryg så de andra knappt fick en syl i vädret. Kronan på verket var när han satte sig med sina moderiktigt slitna jeans och korsade benen, la upp ena smalbenet på knät, så hela klockspelet föll ur det stora hålet i grenen. Det blev minst sagt tryckt stämning på den motsatta sidan av rummet.

Om det var taktik från hans sida eller inte vet jag inte. Slips idén gick åt helvete hur som helst.
Citera
2009-09-06, 20:10
Medlem
Ensam mamma söker på TV3

Vem pryder inte rutan i skrivande stund, om inte vår lilla Amigo.

"Jag gillar ju barn. Så skulle vi kunna en ha en hemmakväll med frågesport osv... bla bla bla "

Det här blir intressant!
Citera
2009-09-06, 20:12
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillingLies
Vem pryder inte rutan i skrivande stund, om inte vår lilla Amigo.

"Jag gillar ju barn. Så skulle vi kunna en ha en hemmakväll med frågesport osv... bla bla bla "

Det här blir intressant!

är det han? jag tänkte la att jag kände igen honom. han verkar lite jobbig faktiskt :/
Citera
2009-09-06, 22:13
Medlem
Divino Codinos avatar
man blev ju lagomt chockad när den där pajasen visade sig i rutan igen!
Citera
2009-09-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divino Codino
man blev ju lagomt chockad när den där pajasen visade sig i rutan igen!

Tyckte han var såpass äcklig att jag blev obekväm, där jag satt ett par tiotal mil från honom genom rutan. Sedan upplever jag hans fråga i "jag har aldrig" ytterst olämplig, i och med det prägel Amigo har givit honom. Om andra nu minns killen ...
Citera
2009-09-08, 22:55
Medlem
Shuyins avatar
"Tror du dom gillar frågesport?"
Citera
2010-02-03, 14:39
Medlem
Denna tråd intresserar mig då den dammar av mitt förflutna och jag plötsligt befinner mig i gymnasiet i uppsala, där jag hade det tvivelaktiga nöjet att ha nämnde Peter Rylander som klasskamrat.

Enligt mitt tycke än mycket otrevlig karaktär helt utan självkritik och allmänt jobbig människa,
jag skulle inte villa kalla honom fullblodspsykopat men definitivt med psykopatiska drag.
Jag har fått veta att han föreläser om mobbing, det ämnet måste han behärska bra utifrån en mobbares
perspektiv. I övrigt kan man nog fastslå att personer som vill synas höras och bli hyllade är allmänt jobbiga.

För övrigt startade han väl sin karriär i början av 90-talet tillsammans med den där fläskproppen på tv3
som sedemera gjorde en lysande karriär medan peter fick bli hejarklacksledare, det säger väl lite om den här personens väsen.

Det är intressant att notera personer som aldrig träffat Peter drar klockrena slutsatser: obehagskänslor, stressad, jag vill stäng av tvn osv.

Vidare har jag vänner som jobbat ihop med peter och dessa kan intyga att hans stil snarare har blivit värre.

Inte konstigt att han fick sparken från Amigo.
Citera
2010-02-03, 15:51
Medlem
haha han är ju hur ball som helst,,slappna av lite FB
Citera
2010-02-03, 17:17
Medlem
Jag kommer så här i efterhand ihåg en rolig incident som utspelar sig i klassrummet, närmare bestämt under en religionslektion. Vi talar här mitten av 80-talet och herr Rydell är som tiden bjöd en Michael Jackson fan till den milda grad att han en dag har med sig en Docka föreställande Michael Jackson,
under lektionen vill herr Rydell att läraren skall hälsa på MJ, läraren är dock tveksam men Rydell står på sig och avkräver en hälsning. Vi fann redan på den här tiden situationen mycket lustig men jag minns att jag led med läraren som för övrigt var en av dom bästa jag haft, en lärare som tog sitt ämne och arbete på största allvar men blev under förnedrande omständigheter tvingad att hälsa på en leksak.

Men han kanske känner att han tillslut fick upprättelse när han av misstag råkade se herr Rydell skämma ut sig i tv.

För övrigt är jag väldigt avslappnad.
Citera
2010-02-04, 11:40
Medlem
Isnatts avatar
Haha, härligt. Hälsa på en docka

Jag tror vi kommer få se mer av denna Peter!
Citera
2010-03-13, 17:34
Medlem
Teppaskanins avatar
Skulle vilja ha Amigo-låten som mp3, eller något helt Amigo-avsnitt med Peter.

Är det ingen som har?
Citera
2013-02-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Ola Selmén, 28 år från Helsingborg.

Han är fan kalasbra! Vi kollar alltid på A-amigo.

Samma här...tycker också han är skitbra.
Han fångar upp barnens kommentarer bra.
Fina moves.
Han svarar snabbt med kommentarer som får mig och kanske andra(?) vuxna att garva.

Och till den som varit drivande gällande uppläget i programmet...programmet är fartfyllt och riktigt kul igenom hela programmet. och vi här i familjen slutar arbets/dagis/skolveckan med ett leende på läpparna.

UNDERHÅLLNING!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in