Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-13, 22:01
  #1
Medlem
16 av världens bästa snookerspelare kommer under en dryg vecka spela för att vinna Paul Hunter Trophy. Den sjufaldiga mästaren Ronnie O'Sullivan är titelförsvarare och efter en stark första halva av säsongen finns det fog för ett stort favoritskap.

http://www.snooker.org/res/index.asp?event=603

Turneringen rivstartar med 3*Mark redan imorgon söndag. Selby-Williams är förmodligen den på pappret bästa matchen i första rundan. Allen är favorit mot Brecel, men det ska bli intressant att se hur belgaren presterar i Masters. Han gjorde det riktigt bra i CoC som påminner en hel del vad gäller formatet.
__________________
Senast redigerad av EatableAcrobat 2018-01-13 kl. 22:03.
2018-01-13, 22:35
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Personligen gillar jag Luca Bresel, han har lite "bad boy-attityden" och aggressiviteten och attack-spelet som många andra inte har.
Det ska bli väldigt skoj att följa detta
2018-01-14, 11:54
  #3
Medlem
TilleyHats avatar
Jag tror att Selby och Allen vinner idag men personligen hoppas jag på Williams och Brecel. Hur är det med Mrs. Williams förresten?

Vad kan jag säga om själva tävlingen? Det blir spännande förstås och någonstans hoppas jag att Ronnie O'Sullivan vinner samtidigt som jag tycker det vore trevligt med en lite överraskande final, typ Brecel-Hawkins eller varför inte en helkinesisk final mellan Ding och Wenbo?
2018-01-14, 14:09
  #4
Medlem
Mattelols avatar
Nu kör vi boys, det här blir en rolig vecka! Jag har lagt en liten slant på Storsmurfen som vinnare men jag tror trots allt att Ronnie tar hem det i år igen.
2018-01-14, 14:30
  #5
Medlem
Mark Williams missar svart för 142 i turneringens första frame, stannar alltså på 135 och 1-0.
2018-01-14, 15:28
  #6
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Mark Williams missar svart för 142 i turneringens första frame, stannar alltså på 135 och 1-0.

Köade fantastiskt fint i matchens första två frame, jag missade det senaste. Hur kollar ni på turneringen? Jag skulle gärna ha lite engelska kommentatorer, just nu är det ju inga kommentatorer alls på Eurosport Player, är det VPN med engelsk IP som gäller?
2018-01-14, 15:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Köade fantastiskt fint i matchens första två frame, jag missade det senaste. Hur kollar ni på turneringen? Jag skulle gärna ha lite engelska kommentatorer, just nu är det ju inga kommentatorer alls på Eurosport Player, är det VPN med engelsk IP som gäller?
Jag tycker det är helt okej utan kommentatorer, så kollar på Eurosport Player även när det saknas kommentering där.
2018-01-14, 16:48
  #8
Medlem
Mattelols avatar
Vad sker i Mark Williams huvud just nu? Varför kör han den stenhårda stöten en gång till? Vad är tanken med den?
2018-01-14, 18:44
  #9
Medlem
Någon som såg matchen? Jag såg bara inledningen, men Williams kom alltså tilbaka från 3-5 till 6-5.

Måste ha varit en del dåligt spel från Selby om han tillåter det?
2018-01-14, 19:51
  #10
Medlem
TilleyHats avatar
Starkt av Williams! Bör vara en av hans finaste segrar på länge mot så kvalificerat motstånd. Vad har hänt med Selby och Masters egentligen? För ett antal år sedan var han Mr. Masters med fem finaler under sju år, varav tre segrar. Han bästa resultat de senaste åren är två kvartsfinaler.
2018-01-14, 21:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Starkt av Williams! Bör vara en av hans finaste segrar på länge mot så kvalificerat motstånd. Vad har hänt med Selby och Masters egentligen? För ett antal år sedan var han Mr. Masters med fem finaler under sju år, varav tre segrar. Han bästa resultat de senaste åren är två kvartsfinaler.
Han blev Mr. Worlds istället?

Dessutom riskerar det här att bli en riktig bottensäsong med hans mått mätt. Sannolikt gör han det väl bra i VM, men om det inte klaffar senast där så är det ett halvfiasko.
2018-01-14, 21:29
  #12
Medlem
2-2 mellan Brecel och Allen. Helt öppen match med många fina offensiva stötar, precis som man kan vänta sig mellan de två.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback