2018-01-12, 22:16
Medlem
svarreblarres avatar
Kan det ha med det stora narkotika tillslaget att göra?
Citera
2018-01-12, 22:19
Medlem
Roliga är ju att på capri såg jag några soldiers of odin snubbar hänga för nåt år sen men tror verkligen inte att de är dom haha, nejnej detta är ju mer en förorts grej de här. Har aldrig upplevt capri som nåt pundar ställe snarare tvärtom ett riktig fint ställe som står långt upp mer bättre än resten av pizzahak.
Citera
2018-01-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Är det en känd pizzeria där kriminella är eller vad är det för en pizzeria?
En vanlig pizzeria där vanligt folk käkar, jag har aldrig sett något konstig där. Ganska fräsch faktiskt, fast med ockerpriser.
Citera
2018-01-12, 22:21
Medlem
Pizzeria Capri är inte ett slarvigt hak. Barnfamiljer och folk utanför stadsgränsen åker dit för att äta. Jag tror att studenter är den största kundgruppen.
Min gissning är att det är slumpen som avgjort var det skulle skjutas.
Citera
2018-01-12, 22:27
Medlem
_killahs avatar
Åkte förbi platsen precis vid 20:50, måste varit marginalen mellan de inträffade och när polisen larmades dit.

Jag håller med övriga skribenter dock. Capri har alltid framstått som helt okej i mina ögon, ett ställe där jag ätit flertalet gånger. Bertydligt finare än de normala pizzeriorna. Förvånar mig lite.

Finns pizzerian i Hamberg kvar? Den bland röda husen? Den hade jag satsat på annars.
Citera
2018-01-12, 22:28
Medlem
Helikoptern påväg mot stenhagen nu efter stor sväng över Svartbäcken
Citera
2018-01-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuseht
Helikoptern har cirkulerat i bl a eriksberg den senaste timmen. Flogsta är ett studentområde. Känner bara till två pizzerior där - alans och capri, finns säkert fler.

Den andra tråden om händelsen uppger att det gäller Capri.
Citera
2018-01-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Finns pizzerian i Hamberg kvar? Den bland röda husen? Den hade jag satsat på annars.
Ja, Luna finns kvar - men jag har varit och kollat personligen, och det är utanför Capri som polisen håller på.
Citera
2018-01-12, 22:33
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atherthea
Ja, Luna finns kvar - men jag har varit och kollat personligen, och det är utanför Capri som polisen håller på.

Aah förstår. Inte varit in i området där på länge. Ändå förvånad att det är Capri. Hade inte räknat med det.
Citera
2018-01-12, 22:34
Medlem
Bewnhurs avatar
Om det är Flogsta så finns det två alternativ. Carpi eller Luna.
Citera
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Två skottskadade på pizzeria i Uppsala

Citat:
Polisen larmades klockan 20.47 om att det var skottlossning på en pizzeria i Flogsta.

– Två män är skadade men det är oklart hur svårt skadade de är i nuläget, säger Marcus Svensson, vakthavande befäl på Uppsalapolisen.

Båda männen har förts till sjukhus.

– Åtminstone en av dem fördes till sjukhus med ambulans, den andra kan ha förts dit av en privatperson men det är lite oklart i nuläget, säger Marcus Svensson.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...eria-i-uppsala
Citera
Medlem
Sittkissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Åkte förbi platsen precis vid 20:50, måste varit marginalen mellan de inträffade och när polisen larmades dit.

Jag håller med övriga skribenter dock. Capri har alltid framstått som helt okej i mina ögon, ett ställe där jag ätit flertalet gånger. Bertydligt finare än de normala pizzeriorna. Förvånar mig lite.

Ja restaurang Luna finns kvar.

Blev tvungen att öppna Flashback när vi hörde helikoptern. Brukar vara i stenhagen det händer annars. Jävla tid att skjuta folk. 20.45 på en pizzeria en fredagskväll. Lär ju finnas en del vittnen. Hoppas de sanerar sig själva och ingen oskyldig blev träffad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in