2018-01-12, 13:27
Medlem
hej! någon som ätit flouxetin mot hetsätning bulimi o lergigan mot ångest? gick ni upp i vikt eller stannade vikten? gick ner?

blir man hungrig av lergigan?

blir man hungrig av flouxetin?

funkar dem bra för er?

om inte vad skulle ni rekomendera mot bulimi o ångest ?alltså ingen medicin man går upp av

Tusen tack för den som tar sig tid o läsa o svarae de är guld värt!

ha se bäst
Citera
2018-01-12, 14:02
Medlem
Klotas avatar
Flouxetin går du definitivt inte upp av, tvärt om. Du får ingen aptit, därför de också skriver ut det mot hetsätning. Hade en kompis som fick det och hon gick ner i vikt. Lergigan kan öka aptit och sötsug lite, mest för att du blir trött. I början iallafall, aldrig pallat äta dessa en längre period för att ge ett svar angående det men sånt brukar ju ge med sig. Men dessa tar säkert ut varandra gällande aptiten isåfall.
Citera
2018-01-12, 14:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Viktproblem är ofta beroende på din vikt när du börjar med fluoxetin. Är du överviktig så är det troligt att du minskar i vikt. Har du ”normal” vikt så är det troligt att du ökar något i vikt. Är du underviktig så påverkas förmodligen din vikt i mindre omfattning, om alls.
http://www.fluoxetin.se/fluoxetin-biverkningar.html
Citera
2018-01-12, 16:07
Medlem
musaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Flouxetin går du definitivt inte upp av, tvärt om. Du får ingen aptit, därför de också skriver ut det mot hetsätning. Hade en kompis som fick det och hon gick ner i vikt. Lergigan kan öka aptit och sötsug lite, mest för att du blir trött. I början iallafall, aldrig pallat äta dessa en längre period för att ge ett svar angående det men sånt brukar ju ge med sig. Men dessa tar säkert ut varandra gällande aptiten isåfall.
Vilka doser pratar vi av Fluoxetin för att minska hungerkänsla?
Senast redigerad av musak 2018-01-12 kl. 16:24.
Citera
2018-01-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musak
Vilka doser pratar vi av Fluoxetin för att minska hungerkänsla?
hej ja precis de undrar jag med?
Citera
2018-01-13, 09:46
Medlem
Citat:
tusen tack för svar men då måste de vara en vädligt hög dos av flouxetin som gör att man inte går upp? kan du kolla vilken dos din kompis tog? spelar de någon roll vilken flouxetin man tar alltså speciellt märke? eller funkar alla på samma sätt?
Citera
2018-01-13, 09:48
Medlem
Citat:
tusen tack för svar! vilken dos fybkar för hetsätning tror du?
Citera
2018-03-22, 14:46
Medlem
Hej, jag tar fluoxetin mot hetsätning och det är 3 kapslar (tror 60 mg) / dag. Känns som att det funkar men det är svårt med sötsuget ändå. Någon som har tips?
Jag har lyckats med att inte spy i ca 13 månader nu men känner att det gör mig "sjukare" då jag lägger så otroligt mycket energi på att inte äta för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in