2018-01-12, 07:06
Medlem
borrizs avatar
Hej
Jag har tidigare jobbat som utvecklare (web, Sharepoint, ASP mm)
Efter en tids sjukdom (där jag bla fick ena ögat bortopererat) börjar det bli dags att tänka på att komma tillbaka till arbetslivet.
Naturligtvis har jag lagt av mig (jag har haft annat att tänka på) så frågan är hur jag nu skall avrosta/uppdatera min kompetens.
Citera
2018-01-12, 07:15
Medlem
Ordpistolens avatar
Genom att börja jobba igen. Du kommer säkert tillbaka till rytmen.
Citera
2018-01-12, 07:33
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Genom att börja jobba igen. Du kommer säkert tillbaka till rytmen.
Naturligtvis
Nu har jag ett tag kvar på min sjukskrivning och jag kan likaväl göra något konstruktivt under den tiden.
Vidare är jag inte så bekväm med att träffa en arbets-/uppdragsgivare innan mitt ansikte blir återställt.
Citera
2018-01-12, 08:01
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Naturligtvis
Nu har jag ett tag kvar på min sjukskrivning och jag kan likaväl göra något konstruktivt under den tiden.
Vidare är jag inte så bekväm med att träffa en arbets-/uppdragsgivare innan mitt ansikte blir återställt.
Du kanske kan försöka ta ett cert i väntan på att bli återställld?
Citera
2018-01-12, 08:36
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Du kanske kan försöka ta ett cert i väntan på att bli återställld?

Rätt så bra förslag faktiskt. Om inte TS redan har certifikat d.v.s.
Citera
2018-01-12, 08:38
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Naturligtvis

Du kanske kan börja göra lite övningar hemma? Typ syssla med självstudier, kanske även kika på lite kortare kurser där du kan uppgradera dina kunskaper?
Citera
2018-01-13, 13:07
Medlem
Kan väl söka jobb så du kan börja jobba direkt efter sjukskrivningen, och få info om vad de vill att du ska jobba med, o fokusera på det istället.
Citera
2018-01-15, 17:31
Medlem
TexasSwedes avatar
Bygg nagot hobbyprojekt, dels for att komma tillbaka i rytmen, och dels for att ha nagot att visa upp. Det ses sakert som mycket positivt att du hallit dina fardigheter vid liv under sjukskrivningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in