2019-04-03, 23:13
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det kan jag tro att hon gjorde redan på hösten. Hon kanske hoppades att läget skulle bli bättre? Att O skulle skaffa hjälp? Men hon avvaktade. Tyvärr sökte han inte hjälp - det blev bara värre och värre. Han hade inte längre någon sjukdomsinsikt - om han nånsin hade haft det.

Kanske hon sa att hon ville skiljas och riva eventuella avskedsbrev (om hon ens var med och skrev dem). Då brakade helvetet löst.

Det är vad jag tror hände.

Barnens sk sjukdom, iaf Moas, hade egentligen inte ett dugg med problemen att göra - de var skapade av Os alltmer tilltagande kontrollbehov.

Hur väl kände flickorna och deras mamma, O - tro ?
Hur länge hade de bott ihop.
Hur länge hade de "tärt" på varann ?

"En familj i kris" i åratal - signalerar

Hur väl kunde O balansera en familjekonstellation - med två "nästan vuxna" barn och en frigjord fru ?
Citera
2019-04-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Du är duktig på att förvränga. Din merit i livet tydligen. Våren 2017 såg jag en man , djup deppig. Kollegorna berättade tydligen bisarrt beteende. Då har det kanske blommat ut i en psykos.
Kollegorna har inte berättat något sånt. Det är en anonym typ på Flashback som har berättat det - och så du förstås.
Citera
2019-04-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hur väl kände flickorna och deras mamma, O - tro ?
Hur länge hade de bott ihop.
Hur länge hade de "tärt" på varann ?

"En familj i kris" i åratal - signalerar

Hur väl kunde O balansera en familjekonstellation - med två "nästan vuxna" barn och en frigjord fru ?
Hanna var medskyldig. Lev med det.
Citera
2019-04-03, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det är fullkomligt glasklart sen länge tillbaks.
Narcissism är inte din starka sida. Det är lätt att falla offer och manipuleras. Om och om igen. Lättförledd av sådan..
Vad visar att det rör sig om antingen narcissism eller psykopati hos föräldrarna?
Citera
2019-04-03, 23:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hanna var medskyldig. Lev med det.

Jag lever. Dessvärre gör inte flickorna och deras mamma det - de är mördade av den sjuke självspillaren O. Något fick honom, i all hast - mörda.
Hade han alltid varit sån - nära till handgripligheter - absurda ?
Citera
2019-04-03, 23:26
Medlem
Citat:
Kollegorna har inte berättat något sånt. Det är en anonym typ på Flashback som har berättat det - och så du förstås.
Därför står det i polisrapporten om ” oroliga kollegor”.
Därför ringde chefen till polisen för han tyckte Oskars beteende var så normalt?? Ja min svenska verkar faktiskt vara bättre än ditt
Citera
2019-04-03, 23:28
Medlem
Citat:
Jag förstår att du vill äga tråden ensam och slippa motargument så du kan skriva om dina fantasier. Det blir bara trams med kommentarer som (läs O) när det finns underskrivna dokument som även H har skrivit under som motsäger dig. Vilka fler vittnar om samma iakttagelser som Missan?
Nej, det är du och Diveli som äger tråden och några till svansar till er. Jag skriver när jag har tid och lust inte 24/7.
Kollegorna vittnar om samma iakttagelser som Missan. Och kom inte och skriv att det inte är samma iakttagelser bara för att det inte är samma ord eller beskrivelser. Många såg en O i sämre psykiskt tillstånd, fast han inte skaffade sig en diagnos själv och av den orsaken uttalandet i PK, om att han inte led av psykisk sjukdom.
Citera
2019-04-03, 23:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Därför ringde chefen till polisen för han tyckte Oskars beteende var så normalt?? Ja min svenska verkar faktiskt vara bättre än ditt
Larmet?!

Är det vad du hänvisar till när du dravlar om psykos?
Citera
2019-04-03, 23:34
Medlem
Citat:
Jag har inget gäng. Jag tar inte heller på mig någon offerkofta. Tål man inte att bli emotsagd så ska man inte heller säga något. Du kommer aldrig att kunna tvinga på mig dina felaktiga åsikter. Det går inte att ha bättre på fötterna än en polisutredning. Det slår fria fantasier alla dar i veckan.

En viss personlighetstyp, såsom några här i tråden (ingen nämnd, ingen glömd) har för vana att säga just det jag fetade här ovan. Dvs skylla sina egna tillkortakommande på alla andra än sig själv.

Precis som jag också tror O gjorde mot sin familj och hur han t.o.m lyckades övertala skola och läkare (= snacka hål i huvudet på dem) och om han behövde - insinuera att det var dem - inte honom själv, som det var fel på. Skriva märkliga testamenten och förklaringsbrev med tvivelaktiga underskrifter.

Går man emot den typen av individer blir de fullständigt galna av ilska men döljer detta faktum under en knallröd mask. Försöker, alltså.

Men alla köper inte det. Till slut genomskådas de.
Citera
2019-04-03, 23:35
Medlem
Citat:
Det är klart att man blir orolig om den som ska hålla i en stor konferens inte kommer till jobbet. Men du ska nog inte skryta om din svenska om du får det till en misstänkt psykos. Det är din fantasi som skenar.
Citera
2019-04-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Nej, det är du och Diveli som äger tråden och några till svansar till er. Jag skriver när jag har tid och lust inte 24/7.
Kollegorna vittnar om samma iakttagelser som Missan. Och kom inte och skriv att det inte är samma iakttagelser bara för att det inte är samma ord eller beskrivelser. Många såg en O i sämre psykiskt tillstånd, fast han inte skaffade sig en diagnos själv och av den orsaken uttalandet i PK, om att han inte led av psykisk sjukdom.
Det finns ingen kollega som uttalar sig om Asberger eller psykoser som Missan gör. Uttalandet på PK var att det inte fanns tecken på psykisk sjukdom i familjen. Så det är inte samma iakttagelser.
Citera
2019-04-03, 23:42
Medlem
Citat:
Det är klart att man blir orolig om den som ska hålla i en stor konferens inte kommer till jobbet. Men du ska nog inte skryta om din svenska om du får det till en misstänkt psykos. Det är din fantasi som skenar.
I Sverige ringer man inte till polisen så lätt. Han var inte huvudperson på den konferensen. Du vet varför chefen ringde till polisen. Han var orolig. Därför ” oroliga kollegor”. Man blir inte så lätt orolig i Sverige. Blev chefen det så berodde det på Oskars psyke.Hans bisarra beteende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in