2018-12-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Precis som du säger och tråden kommer leva kvar pga av det vi fick veta i går. Vi fick veta att polisen känner sig säkra.

Glasskärvorna, som påstås av flera inledningsvis inledningsvis i tråden, var oväsentligt att nämna i går. Ingen dog av dem. Videon tycker jag absolut de skulle nämnt om det funnits en film. Inte kallat den för ”ett dokument med dokument” om det var en digital inspelning. Toxikologiska rapporten borde varit klar snabbt men den var inte dödsorsak för någon.

Jag tycker det är sunt att det finns de som alltid vill ha mer. Som engagerar sig för dem som inte kan tala för sig. Speciellt i denna tragedi. För vem tror på att barns sjukdomar är orsaken till att deras föräldrar planlägger mörda dem? Kväver o stryper sina nästan vuxna barn? Stryper sin fru på begäran? Har man planerat så länge så fixar man sitt eget självmord.

Kan det inte vara BÅDE den belastning som barnens sjukdom innebar och en mental svaghet hos föräldrarna som bidrog till morden/självmorden?
Varför måste det vara en enda anledning hela tiden? För att folk vill ha ”rätt”?
Citera
2018-12-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Kan det inte vara BÅDE den belastning som barnens sjukdom innebar och en mental svaghet hos föräldrarna som bidrog till morden/självmorden?
Varför måste det vara en enda anledning hela tiden? För att folk vill ha ”rätt”?
Ett sådant här fruktansvärt fall där två föräldrar mördar sina barn engagerar alla. Även de med en förkrympt världsbild där allt är svart eller vitt, nationalistiskt eller kulturmarxistiskt. Dessa m'änniskor har svårt att ta till sig ett komplicerat skeende som detta, där verkligheten, som alltid, är mer av en gråskala.

Det är därför vissa inte kan ta till sig verkligheten där vi inte kan få full klarhet i alla detaljer.
Senast redigerad av NurseRatched 2018-12-12 kl. 14:40.
Citera
2018-12-12, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du har alltså inga belägg. Hittar faktiskt på. Varför vill du föra in trådsanningar så här sent? Du får förklara varför det är då viktigt att slarva med sanningen.

Gå tillbaka i tråden och läs om taxerade inkomster då ser du det som är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag uppger ju en källa till dig. Ring hennes chef om du inte tror på mig.

Vad är det med den taxerade inkomsten? Tror du inte att man får full lön när man jobbar hemifrån?

Oskar hade fastanställning på 90%
Hanna hade fastanställning på 100% 40/h vecka
Om dem sen jobba fler timmar i veckan.
vad har det med det här att göra fattar inte?
Ja ring hennrs chef så får dem veta du inte snackar sanning.
Citera
2018-12-12, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är 3000 sidor tråd att läsa. Dels sägs att familjen inte sökte vård. Dels sägs att barnen fått diagnosen ME.

Kan någon svara på:
Vem ställde diagnosen ME?
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tack för svaret. Men det skall inte gissas något alternativ.
IVO måste göra en grundlig utredning.

Agnes ska fått ME i Tyskland av vem eller var vet inte jag..! Moa det var som en blixt från himlen att hon med hade det..
Var hur ska ska ivo göra något från Sverige när det kommer från Tyskland??
Citera
2018-12-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Oskar hade fastanställning på 90%
Hanna hade fastanställning på 100% 40/h vecka
Om dem sen jobba fler timmar i veckan.
vad har det med det här att göra fattar inte?
Ja ring hennrs chef så får dem veta du inte snackar sanning.

Man kan jobba hemifrån när man jobbar 100%, det spelar väl ingen roll vid vilket skrivbord man sitter. H;s chef har sagt att hon hade den möjligheten.
Citera
2018-12-12, 15:00
Medlem
Citat:
Agnes ska fått ME i Tyskland av vem eller var vet inte jag..! Moa det var som en blixt från himlen att hon med hade det..
Du är den enda som påstår att intyget kommer från Tyskland. Det finns inget belägg för det. Du vägrar ju tala om hur det skulle kunna bekräftas.
Citera
2018-12-12, 15:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

I Sverige lägger vi locket på. Nu har polisen berättat vad dom kommit fram till - det får räcka. Case closed. Många postare i tråden är av samma åsikt, att det inte ska rotas mera i fallet. Varför hänger man då här ?

Vem tänker på de döda flickorna ?
Citera
2018-12-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
I Sverige lägger vi locket på. Nu har polisen berättat vad dom kommit fram till - det får räcka. Case closed. Många postare i tråden är av samma åsikt, att det inte ska rotas mera i fallet. Varför hänger man då här ?

Vem tänker inte på de döda flickorna?
Citera
2018-12-12, 15:05
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:

Lite fult att fråga så, men vad var din uppfattning om barnens livskvalitet? Verkade båda barnen sjuka?

Beklagar sorgen av flickorna, om du var nära dem.
Citera
2018-12-12, 15:06
Medlem
Citat:

Inte alls. En svensk läkare har skrivit läkartygen på ME. Agnes 2015, Moa 2017.
Citera
2018-12-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt

Finns inget rätt eller fel, bara en massa saker som ingen normal människa kommer förstå.

T.ex att TVÅ föräldrar bryter ihop och inte söker tröst hos sina närmaste eller ens uppsöker akuten under julhelgen. Om de dessutom suttit tillsammans under hela hösten och planerat morden på sina barn så är de allt utom mentalt svaga. Slipade och kallhamrade psykopatiska narcissister passar bättre.
Citera
2018-12-12, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

Det är viktigt det kommer fram hur fan man
kan åka och få intyg i Tyskland! Tänk om fler gör så fler barn dör- Agnes vet jag kommer från Tyskland Moa fattar inte bara hur det lyckats.
9 Januari kommer det vara en minnesceremoni för barnen i Lomma.
Jag tänker på dem och fattar inte hur Oskar kan med sin hand strypa barnen och sin fru-
Varför varför gjorde inte skolan något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in