2006-09-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimzfist
Eeeeh.

Ta om den meningen tack?

Jag gillar inte ordet grimzfist. Men jag gillar grimzfist fast han inte gillar mig för nu spyr han också. (förut tyckte han jag skulle försvinna från jordens yta.)

Carina L hoppas jag blir den kvinna som kan medverka till att bryta isen mellan skeptiker och troende.
Citera
2006-09-07, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roja
Jag gillar inte ordet grimzfist. Men jag gillar grimzfist fast han inte gillar mig för nu spyr han också. (förut tyckte han jag skulle försvinna från jordens yta.)

Carina L hoppas jag blir den kvinna som kan medverka till att bryta isen mellan skeptiker och troende.

Hahahaha. Fy fan va flummig du är. Spyr gör jag inte! Jag skrattar. Jag tycker inte du ska försvinna från jordens yta. Dock måste ju någon banka vett i skallen på dig.
Citera
2006-09-07, 22:46
Medlem
Citralahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Det går inte att komma med bortförklaringar. När testet väl är igång finns ingen återvändo. Om den som ska testas klarar testet enligt de kriterier man är överens på förhand om så betalas miljonen ut inom tio dagar.

http://www.randi.org/research/challenge.html
Ja, det är så det sägs, men jag är skeptisk. Skeptiker har inte ensamrätt på att vara skeptiska...
Citera
2006-09-07, 22:59
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citralah
Ja, det är så det sägs, men jag är skeptisk. Skeptiker har inte ensamrätt på att vara skeptiska...
Nåja, får man mot förmodan inte miljonen så blir man i alla fall världsberömd och kan raka hem miljonerna på annat sätt.
Citera
2006-09-07, 23:04
Bannlyst
Citat:

Det finns skeptisk och det finns dum.
Citera
2006-09-08, 09:08
Medlem
Citralahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimzfist
Det finns skeptisk och det finns dum.
Det finns trångsynt också. Är man det så kan man aldrig utvecklas. Synd för de som kvalar in sig i den kategorin...
Citera
2006-09-08, 09:09
Medlem
Citralahs avatar
Citat:
Nåja, får man mot förmodan inte miljonen så blir man i alla fall världsberömd och kan raka hem miljonerna på annat sätt.
Ja, säkert, säkert, för allt handlar ju i slutändan bara om pengar i stora lass...

Citera
2006-09-08, 11:04
Bannlyst
Citat:
Det finns trångsynt också. Är man det så kan man aldrig utvecklas. Synd för de som kvalar in sig i den kategorin...

Trångsynt?
För att jag inser att Randi inte skulle göra sig skyldig till kontraktsbrott och på det sättet bli skyldig att betala ut en miljon han ändå har lovat bort? Nädu, Randi är ingen bluffmakare. Han har satt dit idioter i tid och otid, hans största verk är kanske Uri Geller.
Citera
2006-09-08, 11:13
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ja, säkert, säkert, för allt handlar ju i slutändan bara om pengar i stora lass...

Hur mener du nu?
Citera
2006-09-08, 11:13
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Nej, inte särskilt mycket.

Jag tror inte miljonen är tänkt att lämnas ut. För Randi och co. finns inte något paranormalt och bortförklaringar går alltid att finna. Det gäller förstås från båda hållen. Det är därför sådant här är så svårt att utreda, speciellt när det förekommer förutfattade meningar.
Nu är det ju på det viset, att Randi bistår med en kontrollerad testsituation som försökspersonen gärna får ha synpunkter på för att båda parter ska bli nöjda med upplägget.

När båda parter är tillfredsställda med upplägget, och nivån på testresultatet för ett godkänt försök, så görs testet. Om testpersonen skulle lyckas uppnå det förbestämda resultatet, så finns ingen plats för bortförklaringar, utan miljonen betalas ut, oavsett om försöket senare kommer visa sig felaktigt uppställt, det är Randis ansvar att se till att eliminera felkällor för ett paranormalt resultat.

Jag tycker det är utmärkt att cahrlatanen Carina avslöjas som den parasiterande white-trash bluffmakerska hon är.
Citera
2006-09-08, 11:55
Medlem
Citralahs avatar
Gosh! Nu vet jag hur det känns att vara skeptisk och bli attackerad av troende...

Citera
2006-09-08, 12:06
Medlem
Citralahs avatar
Citat:
Hur mener du nu?
Det var lite ironi. Alla tjatar om pengarna medans det egentligen handlar om något så mycket större.

Jag förstår inte varför man ska ha ett test med pengar inblandade över huvud taget. Det blir inte mer seriöst och vetenskapligt för det. Snarare tvärtom. Det är, enligt mig, lite löjligt hur så många skeptiker så hårt försvarar Randi och hans "vetenskapliga" miljonlotteri.

Jag hoppas dock, som sagt, att Carina lyckas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in