2018-02-03, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Men vem bryr sig egentligen om vilka som bodde där för 2978 år, 11 månader och 10 dagar sedan? Det som spelar roll är vilka som bor där idag!
Israelerna bryr sig, därav deras perversa "law of return".
Citera
2018-02-03, 14:17
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kolla The Not so Chosen People (BitChute) lärorik!

Sionisterna har detta som argument hur sjukt det än är, 3000 år sedan blev de utkastade, så nu har de rätten och kasta ut palestinierna.
Det spelar roll för vilka som bor där, och har bott där, som Ahed Tamimi och hennes släkt.
Nu har ockupanter hållt på i 70år.
Fängslar och dödar barn. Är källan till världens krig och oroligheter i området.

Hur man kan rättfärdiga det, ÄVEN om de nu fanns spår att Ashkenazi bott i Palestina för 3000 år sedan, är nått jag inte förstår
Det förstår inte jag heller. Jag har aldrig sett någon förespråka sådant, de flesta israeler vill ha två stater. Om du vill klaga på någon, klaga på PA med Abbas i spetsen som tackar nej till alla erbjudanden och går emot det palestinska folkets vilja.
Citera
2018-02-03, 14:30
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Israelerna bryr sig, därav deras perversa "law of return".
Som du själv har poängterat så skapades Law of Return långt innan DNA kunde avläsas. Den är baserad på solidaritet snarare än genetik (även fast den stöds av genetik om man nu bryr sig om sådant).
Citera
2018-02-03, 14:42
Avstängd
Citat:
Som du själv har poängterat så skapades Law of Return långt innan DNA kunde avläsas. Den är baserad på solidaritet snarare än genetik
Inget i mitt inlägg handlade om DNA, rasism förutsätter inte kunskap i genetik. Lagen är baserad på att en jude var han än bor har större hemhörighet i Israel än det folk som bodde där innan staten bildades.
Citera
2018-02-03, 14:45
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Inget i mitt inlägg handlade om DNA, rasism förutsätter inte kunskap i genetik. Lagen är baserad på att en jude var han än bor har större hemhörighet i Israel än det folk som bodde där innan staten bildades.
Inte "större hemhörighet". Alla medborgare har samma rättigheter. Lagen stipulerar att endast judar kan immigrera utan att behöva genomgå ett lång process, vilket är förståeligt då Israel är världens enda judiska land.
Citera
2018-02-03, 15:35
Avstängd
Citat:
Inte "större hemhörighet". Alla medborgare har samma rättigheter. Lagen stipulerar att endast judar kan immigrera utan att behöva genomgå ett lång process, vilket är förståeligt då Israel är världens enda judiska land.
Som vanligt "glömmer" du alla de som fördrevs då Israel bildades och inte är välkomna tillbaka.
Citera
2018-02-03, 15:50
Medlem
Citat:
Detta är bland de skummaste argumenten av alla.
"Palestina har aldrig existerat" och på nått sätt ger de frikort för ockupanter att bete sig såhär. Skulle du bara ge bort 60% av Sverige för några tokiga sionister ville det? Klart du inte skulle! Ingen skulle va så dum! Och det varade inte en dag TACK VARE ATT ZIONIST MILITIA med sina terrorceller direkt började slakten! Inte för "araberna attackerade", de hade ingen kapacitet till attack.
Här är direkt där Miko Peled pratar om det (YouTube hoppa till 08:30 om de inte kommer dit direkt)

Vad hette det i alla tusentals år som judar blev utvisade därifrån eller vad det står i Bibeln, de blev krossade av romarna som döpte landet till Palestina. -Eller historia är inte starka min sida men de klart som fanns de funnits ett folk i Palestina i väldigt lång tid. Familjen Tamimi är väl ett bra bevis på just det.
Innan nått "israel" och innan ens Islam, enligt pappan, så har de bott Tamimis i Nabi Saleh på Västbanken
Tom. i Balfour deklarationen står det att "bildandet av en stat för judarna för i Palestina" typ.

Sen har man kunnat läsa om ockupanternas gryningsräder, varje morgon plockar de folk, för skit som om de skrivit nått på Facebook. Sionister är inte bara terrorister, de är RASISTER!
Israeli settlers puncture tires, spray racist graffiti on Palestinian vehicles (Maannews)

Israeli court indefinitely extends detention of Ahed Tamimi and her mother (Maannews 20 Jan)

"Israel har en rätt att skydda sig själv"
Det är såhär det ser ut i praktiken!

Din argumenten failade när du jämförande Sverige ett suveränt land mot "Palestina" som har aldrig existerat! Slutade läsa efter detta.

Det som att gnälla att Norge besitter en del av Antarktis, där har aldrig existeras nån stat där.

edit: om du läser mina förra inlägg i andra trådar så jag är även emot staten israel och judar, jag är mer neutral gällande israel palestina konflikten då jag bryr mig inte när de dödar varandra men du är vänster så du känner dig tvungen att välja en sida pga din ideologi. Tönt.
Senast redigerad av Hs187 2018-02-03 kl. 15:56.
Citera
2018-02-03, 16:00
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Som vanligt "glömmer" du alla de som fördrevs då Israel bildades och inte är välkomna tillbaka.
Det har vi redan gått igenom. Folk som flyttar/fördrivs/flyr under krig får aldrig flytta tillbaka, speciellt när det segrande landet inte startade kriget. Varför skulle just detta vara annorlunda?
Citera
2018-02-03, 16:04
Avstängd
Citat:
Det har vi redan gått igenom. Folk som flyttar/fördrivs/flyr under krig får aldrig flytta tillbaka, speciellt när det segrande landet inte startade kriget. Varför skulle just detta vara annorlunda?
Ja, vi har gått igenom det och din proisraeliska agenda lyser som vanligt igenom. den etniska reninsingen startade innan grannstaterna förklarade krig, innan de judiska invandrarna helt ensidigt utropade en stat utan hänsyn till den tidigare befolkningen. Men du skall som alltid försvara etnisk rensning.
Citera
2018-02-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ahed Tamimi är omskriven just nu och förtjänar onekligen en egen tråd på Flashback också.
Hon har varit ett känt ett ansikte för den palestinska motståndsrörelsen mot ockupationen av hennes hemland sedan hon var liten. Uppvuxen i byn Nabi Saleh West Bank i Palestina, mellan Jerusalem och Tel-Aviv
När IOF attackerade hennes lillebror, så bet hon tillbaka, som 14 åring och bättre syster under de grymma förhållande de växer upp under finns nog inte

22 December greps hon av israelisk ockupationsarmén en gryningsräd, denna videon på 1.5 min sammanfattar de snabbt och bra: https://youtu.be/9J1fWZdmaoE

Detta efter IOF skjutit hennes kusin i huvudet med en gummikula som kommer ge skador för livet och helt sammanfatta vad hur de är att växa upp under ockupationen går inte i ett Flashback inlägg, med Credit till ”Jimmy Dore” som tog upp Aheds fall på ett mkt bra sätt. https://youtu.be/AURBBPEGQLs
Här är länk tweeten från Newsweek han nämner. Korta varianten: Ahed Tamimi Living Resistance Tour

Judisk mentalitet är så olik skandinavisk att de är svårt att förstå, deras Talmudiska vidrigheter och deras mentalitet är så sjuk så de finns inte, ”Price Tag” to be Payed when Light is Off” och de är uppmaningar på våldta henne, som händer många av de politiska fångar i Palestina. Även minderåriga. Pedofila judar med deras Talmud..Fyfan va de äcklar mig..
Israeli journalist calls for raping Palestinian minor female prisoner
http://khamakarpress.com/2017/12/25/israeli-journalist-calls-for-raping-palestinian-minor-female-prisoner/

Ahed är ett av alla barn o tonåringar fängslade av Sionistiska Ockupationsmakten. De är många fler.

Apartheid Regimen gör skillnad på judisk kriminell Settler och en ostraffad 16 åring. https://www.haaretz.com/opinion/.premium-1.832939
Arkiverad för undvika ge dem klick: http://archive.is/1hAe6

Men judarna då, de är ju -OFFER- alltid offer och ja, de är gott om propaganda som målar upp henne som våldsam Terrorist i deras media.
Här är en Jude i Kippa som försvarar det inte pallat se hela själv än, dock läst deras egna media för judar och ja.. finns ej ord.

(Länkar går till YouTube om ej annat anges)

Diskussionsunderlag 🇵🇸
Hur kan svenskar stödja ockupationen och behandling som denna? De övergår mitt förstånd och jag brukar förstå hur folk tänker även om jag inte håller med.
Palestinska barn med minimum 20 år om de kastat sten (ej Aheds fall)
- Är de Muslim Hat?
- Är det okunskap?
- Eller har även vi skandinaver verkligen sån sjuk moral?
- Hur kommer de gå för Ahed Tamimi?
- Hur kan judarna va så sinnesjukt hatiska?

Om Ahed Tamimi var en judisk flicka, hur hade media behandlat detta då?
Men nu är de judar som äger median och ja.. då är de tyst såklart.

..kanske nån dokumentär om 6 ZIOLLION JEWS på TV snart eller så..

Om hon hade betett sig likadant mot Hamas eller palestinska soldater. Hade hon ens levt idag?

Hur hade motsvarande situation sett ut i Iran, Saudiarabien eller Pakistan?

Föredrar du en riktig kula mot huvudet framför en gummikula?

Vad hade hänt om hon drämt till en Svensk väktare i tunnelbanan?

Price Tag handlar om att ge igen? Om muslimerna kastar sten på en judisk familj så kommer dom få skit tillbaka. Vad jag fattar det så är det mest Judiska unga tjejer som begår price-tag attackerna. Och de ger sig på muslimska män (inte kvinnor och barn).
Jag tycker att det är starkt och beundransvärt...
Citera
2018-02-03, 16:24
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ja, vi har gått igenom det och din proisraeliska agenda lyser som vanligt igenom. den etniska reninsingen startade innan grannstaterna förklarade krig, innan de judiska invandrarna helt ensidigt utropade en stat utan hänsyn till den tidigare befolkningen. Men du skall som alltid försvara etnisk rensning.
Helt fel. Om den påstådda etniska rensningen förekom innan den 14 maj 1948, varför ökade då den arabiska befolkningen?

Ensidig - definition:
partisk, som bara redovisar eller tar hänsyn till den ena partens åsikt
https://sv.wiktionary.org/wiki/ensidig
Eftersom självständighetsförklaringen erkändes av nästan alla länder så var den faktiskt väldigt flersidig.

Flytten/fördrivningen/flykten av majoriteten av araberna i området är diktatorerna i arabländernas fel, det var dem och inga andra som valde att invadera Israel och sedan vägrade ta hand om de palestinier som befann sig i deras länder efter att Israel vann kriget.
Citera
2018-02-03, 16:30
Medlem
Citat:
Helt fel. Om den påstådda etniska rensningen förekom innan den 14 maj 1948, varför ökade då den arabiska befolkningen?

Ensidig - definition:
partisk, som bara redovisar eller tar hänsyn till den ena partens åsikt
https://sv.wiktionary.org/wiki/ensidig
Eftersom självständighetsförklaringen erkändes av nästan alla länder så var den faktiskt väldigt flersidig.

Flytten/fördrivningen/flykten av majoriteten av araberna i området är diktatorerna i arabländernas fel, det var dem och inga andra som valde att invadera Israel och sedan vägrade ta hand om de palestinier som befann sig i deras länder efter att Israel vann kriget.

Det där är ett vanligt förekommande fenomen i hela Mellanöstern och Afghanistan. Inte bara Israel och västbanken. Vad jag vet är Iran det enda muslimska landet som gör en insats för att hjälpa flyktingar, och då främst för att tvinga in dem i militären?

Hela Europa är fullt av flyktingar.
Vilket ansvar tog Egypten och Arabländerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in