2018-01-09, 08:18
Medlem
Harpys avatar
Undrar om hen såg det komma? Snackades tidigare om att det skulle finnas fler bilder, var kan man finna dem? Den som cirkulerar nu ser ju ut att vara tagen av en digitalkamera från 2006. Torka av linsen, gå närmare och försök kontrollera khattremorn nästa gång.
Citera
2018-01-09, 08:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Vissa blir tydligen glada. Har svårt att förstå det, så vitt jag vet var killen visserligen kriminell men ingen mördare. Förtjänade han verkligen att skjutas när han satt och käkade? Jag tror inte det.

Glada är kanske fel ord. Men, de flesta ser nog BO som en i raden som avskjuts i narkotika och brottsrelaterade sammanhang. Och, ingen är intresserad av ha sånt avskräde i samhället, därav reaktionerna. Nu kommer det tyvärr bli alltmer våld, 2 år för vapenbrott är en minimal åtgärd. Våldet kommer bara ta annan form, typ grova misshandel med tillhyggen.

Detta BO hade tur i oturen bli skjuten. Hade vapenlagarna varit ännu tuffare så hade han kanske blivit ihjälslagen med basebollträ.

Karma Is The Bitch.
Citera
2018-01-09, 08:24
Bannlyst
Vilket harligt gang kompisar han har pa Facebook. Flasha pengar, klockor, guldkedjor, markesklader, sitta i BMW's / Mercedes och gora fingertecken...
Citera
2018-01-09, 08:36
Medlem
De har vita gäster där dagligen som arbetar i området eller bor där så det är inte farligt att ta en pizza i Rinkeby.
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Någon som vet hur länge matställena där folk blir skjuta normalt har stängt ungefär?

Har just den här pizzerian där personen dödades öppnat för gäster redan?

Törs man som vit åka in i Rinkeby och brottsturista den här typen av mördarmatställen? Om man har låg profil alltså, eller är det för farligt?
Citera
2018-01-09, 08:37
Medlem
Bottles avatar
Dom måste på riktigt ha suttit hemma och övat på att göra W-tecken. Det inte känns inte direkt naturligt att hålla så med fingrarna.
Citera
2018-01-09, 08:43
Medlem
Citat:
Någon som vet hur länge matställena där folk blir skjuta normalt har stängt ungefär?

Törs man som vit åka in i Rinkeby och brottsturista den här typen av mördarmatställen? Om man har låg profil alltså, eller är det för farligt?

Ingen fara. Som vit svensk har jag ibland åkt till Tensta och Rinkeby och ätit på lokala hak av nyfikhet utan minsta problem. Kan dock vara stängt pga mordet.
Citera
2018-01-09, 08:46
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Somalier? Är alla som skjuter, och blir skjutna, från Somalia? Är det rätt uppfattat? Högst anmärkningsvärt i sånna fall...
Somalier hör till den sämst fungerande etniska gruppen i Sverige så det är inte konstigt.
Citera
2018-01-09, 08:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
https://m.facebook.com/B.DOOG?tsid=0...&source=result
Det är ju inte så man blir förvånad av hans Facebookbilder. En smågangster som ville vara storgangster, flashar med kontanter, guld, Dressmankostymer, BMW och MB.
För dennes del slutade drömmen i en frutti di mare på en sunkig pizzeria i Rinkeby.
Citera
2018-01-09, 08:48
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:

I Rinkeby luktar de svaghet - med din osäkerhet du visat på här skulle jag inte rekommendera det
Citera
2018-01-09, 08:54
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
Du har ingen koll din nolla. Jag vet vad det handlar om min famij är nära vän med släkten. Så stock tillbaka till den sten du kom ifrån din tönt.
Du som har koll då, berätta. Vad var anledningen till att din nära vän blev skjuten?
Vad jobbbade han med? Hur försörjde han sig?
Citera
2018-01-09, 09:00
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
det är viktigt att inte det bryter ut bråk på sjukhuset , vet upprörda människor tror säkert det är ju poliser som hör vittnen enl SVT och lokalpressen . du tycker att de ska flyga runt med plåtkråka över hela stan hela natten då säkert BO försvunnit i nån kvart två meter från brottsplatsen . jag tror det kommer säkert gå bra med utredningen och att det fanns tydligen någon som känt igen MGM . bra att det finns folk på sjukhuset kan slå över helt på anhöriga vänner . läkare kan bli nedslagna av dödsbudet på tungan .
Snälla, kan du försöka skriva som en vuxen? Det är ju på riktigt svårt att förstå vad du menar. Kul att du i början av tråden klagade på andra personers sätt att skriva...
Citera
2018-01-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
Du har ingen koll din nolla. Jag vet vad det handlar om min famij är nära vän med släkten. Så stock tillbaka till den sten du kom ifrån din tönt.

Kan du berätta om det funnits hot innan eller om det var helt oväntat för just BO? Om du är vän till familjen finns det något mer du kan berätta som familjen fått veta efteråt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in