2018-01-15, 22:54
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Nej, Steve Jobs kom inte alls från Syrien.

Däremot så kom hans pappa från Syrien. Hans mamma var från USA. Men Steve adopterades bort direkt vid födseln till ett amerikanskt par och hade ingen som helst kontakt med sina biologiska föräldrar.
Haha, ok, ok vad är skillnaden ? Pratar vi rasbiologi här eller ?
Citera
2018-01-15, 22:56
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Blir så förbannad på att Wikipedia aldrig kan hålla sig till sanningen.....
Vad är problemet/felaktigheten du hittat ?
Wikipedia är extremt korrekt enligt mig.
Citera
2018-01-15, 23:06
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Nu är ju inte jag någon SD-anhängare, men häromdagen lyssnade jag till P1, där man debatterade flyktinginvandring. Någon där sade ungefär såhär: "I förra valet varnade SD för en förestående katastrof i flyktingmottagningen. På sätt och vis måste man ju i efterhand ge dem rätt, men ... " och sedan den vanliga raddan av brasklappar.

Problemet är nog inte att de andra partierna inte märker hur jobbigt det blivit i Sverige; problemet är att dom inte vill att någon annan skall vrida makten ur händerna på dem. Så det är inte för att "lura" svenska folket som man talar tyst om problemen, det är för att det egna kontot hotar eka tomt den 25:e ifall dom gör det.

När våra norska vänner pratar om "det svenska tillståndet" så är det med medlidande, inte med skadeglädje.

Redan 2014, före massinvandringen, beskrev Anna Gaardslev på Danmarks Radio skillnaden mellan Sverige och Danmark (i migrationsfrågan):

Det kanske är vettigt att granska sina argument innan man går ut och påstår att hela världen är galen, och bara man själva förstår hur det ligger till.

Argumentet "i efterhand måste vi ge SD rätt" är helt idiotiskt, bortsett från att det är fel.

SD har haft samma argument sedan 80-talet (när deras företrädare hette något annat) och de hade lika mycket (läs "lite") rätt då, som de har nu. Bara för att vi har tagit in för många, för lätt, de senaste 3 åren betyder inte att vi gjort fel förr.

SDs pinsamt förenklade argmentation ligger rätt i tiden för att lura de 20% som utgörs av Sveriges mest korkade lantisar just nu - men det betyder inte att det är SDs förtjänst när nästa regering tacklar integrationsproblemen under kommande mandatperioder. För när allt återgått till det normala och saken fallit i glömsta under fortsatt blomstrande ekonomisk utveckling så kommer SD fortfarande stå där och elda på rassar med sin propaganda. Och ha fel.

Det tråkiga är att SDs medverkan totalt sabbar debatten idag. Vi hade kunnat haft en betydligt nyktrare debatt och sett ett snabbare politisk agerande om inte alla politiker och vanliga svenskar varit så handlingsförlamade av sin beröringsskräck med frågorna - helt av rädsla för att bli stämplade som pantade SD-lantisar.

Utan SD hade statligt agerande för att komma tillrätta med dagens problem kommit snabbare och varit mer resolut.
Citera
2018-01-15, 23:09
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
(FB) Hur kan invandring kosta 387 miljarder kr?

Kort och gott till TS. Att 80% av befolkningen tror på något gör per automatik inte att det blir rätt.

Exakt. Det är bara att kolla hur det var under nassarna. Fast nu kommer varken SD eller någon annan få några 80% så det lär aldrig bli ett problem här. Även om jag tycker att 20% är förvånande nog.
Citera
2018-01-15, 23:16
Medlem
pillenottens avatar
Jag vill delge TS mitt fulla medlidande och på vägen ett litet tips som kommer att hjälpa : se till att smörja de bakre regionerna ordentligt, så kommer det inte att göra lika ont när polletten ramlar ner.
Citera
2018-01-16, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Argumentet "i efterhand måste vi ge SD rätt" är helt idiotiskt, bortsett från att det är fel.

SD har haft samma argument sedan 80-talet (när deras företrädare hette något annat) och de hade lika mycket (läs "lite") rätt då, som de har nu. Bara för att vi har tagit in för många, för lätt, de senaste 3 åren betyder inte att vi gjort fel förr.

SDs pinsamt förenklade argmentation ligger rätt i tiden för att lura de 20% som utgörs av Sveriges mest korkade lantisar just nu - men det betyder inte att det är SDs förtjänst när nästa regering tacklar integrationsproblemen under kommande mandatperioder. För när allt återgått till det normala och saken fallit i glömsta under fortsatt blomstrande ekonomisk utveckling så kommer SD fortfarande stå där och elda på rassar med sin propaganda. Och ha fel.

Det tråkiga är att SDs medverkan totalt sabbar debatten idag. Vi hade kunnat haft en betydligt nyktrare debatt och sett ett snabbare politisk agerande om inte alla politiker och vanliga svenskar varit så handlingsförlamade av sin beröringsskräck med frågorna - helt av rädsla för att bli stämplade som pantade SD-lantisar.

Utan SD hade statligt agerande för att komma tillrätta med dagens problem kommit snabbare och varit mer resolut.
Nu kan jag inte hålla med: Problemet är den berörings-skräck som de andra partierna har och har haft. Alla förslag från SD är nazistiska, även om dom senare visar sig vara riktiga. Det fattas mindre bra beslut bara för att inte vara på samma sida som SD.

Och nej, jag tror inte "allt kommer att återgå till det normala". Det som var bra med Sverige kommer aldrig att komma tillbaka. Det är inte en tidsfråga; det kommer inte att hända. Vi bor i ett annat land nu.
Citera
2018-01-16, 06:31
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Haha, ok, ok vad är skillnaden ? Pratar vi rasbiologi här eller ?
Något ”vi” är det inte frågan om. Vad du pratar om vet jag inte. Men du försökte sprida ett felaktigt påstående och jag korrigerade det. Du har fel och jag har rätt.
Citera
2018-01-16, 06:32
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Vad är problemet/felaktigheten du hittat ?
Wikipedia är extremt korrekt enligt mig.
Precis.

Han var alltså ironisk. Du har fel och Wikipedia har rätt.
Citera
2018-01-16, 06:46
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:

Mycket text.
Mycket text för att övertyga dig själv om att det du påstår inte är självbedrägeri?

Utan SD hade Sverige varit en flyktingförläggning underställt FN.

Tänk så fort man glömmer 90-talets flyktingkris och 2015 års totala flyktingkaos.

Nu försöker 7Klöverns landsförrädare skriva om historien för att släta över sina missbedömningar och systematiska utrotning av den etniskt svenska befolkningen.

Jag skriver det Anders Björck sa i KU: "vet hut"!

Hur mycket du än försöker med en historieförfalskning så var det de med mandat och makt som genomförde denna politik inte SD.

Ni genomförde den och det kan ni aldrig svära er fria från.
Senast redigerad av Fashwave 2018-01-16 kl. 07:22.
Citera
2018-01-16, 13:37
Medlem
Det enda som är skrämmande på riktigt är att samhällsutvecklingen går åt fel håll och samtidigt finns det sk. mångkulturalister och godhetsapostlar som både applåderar detta och uppviglar till ännu mer förfall.
Detta hat mot västerländskt samhälle och kultur inom mångkulturalismen är ett stort mysterium.
Citera
2018-01-16, 15:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Det här med blomstrande ekonomisk utveckling är ju enda saken vi överhuvudtaget kan argumentera (för ingen kan väl påstå längre att vi har bra trygghet, skola, sjukvård?).

Men jag har två saker att fråga om den goda ekonomiska utvecklingen; USA hade också bra ekonomisk utveckling under Bush med en bostadsbubbla som drev hela ekonomiska utvecklingen. Vi vet likväl att den svenska ekonomiska tillväxten till större delen eldas på av bostadsbygge och minusränta trots hågkonjuktur.

Vidare så frågar jag om vi har så god ekonomisk utveckling i jämförelse med våra grannar; Norge och Danmark har båda högre BNP per capita än Sverige och likväl hög ekonomisk tillväxt utan att för den delen ha så hög befolkningstillväxt och inte heller ha lika stor andel av tillväxten bero på bostadsbygge.

Våra lån i jämförelse med BNP överskrider nästan alla Västeuropeiska länder:

https://www.di.se/nyheter/skuldbomben-sverige-bland-varldens-storsta-lanetorskar/

Lån har ökat med 7% per år och invånare under denna ekonomiska blomstring, medan BNP per capita knappt ökat något alls (BNP har ökat, men inte BNP per capita).

Tillslut frågar jag om du tycker att Malmö, Botkyrka och Södertälje (våra 3 mest mångkulturella samhällen) med BNP per capita på ca 80% av rikssnittet är en bra modell för resten av Sverige? Alltså, vi ignorerar alla problem utöver just ekonomin; är 15% arbetslöshet, 5 miljarder i utjämningsbidrag och 80% av BNP en bra facit för vår mångkulturella framtidsstad?
Citera
2018-01-16, 16:20
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Inte ens dom mest högljudda opinionsbildarna inom PK-etablissemanget vill ha med invandrarna att göra. Det mångkulturella fiaskot kan inte bli tydligare än så.
Citat:
Hur mångkulturellt bor de toleranta?

”Alla vi som bor här har ett ansvar. Vi kan inte flytta över det på någon annan.”

Var bor då dessa moraliska föredömen som uppmanar oss andra att göra upp med vår intolerans och bli lika goda människor som de? Hur mångkulturellt bor de toleranta? Detta har ett antal personer på Flashback tagit reda på.
https://affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkulturellt-bor-de-toleranta/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in