2018-01-07, 18:57
Medlem
Är man, åt det smalare hållet och brukar ha 29-30/32 i waiststorlek. Gillar inte modellen Skinny då det är för tight men orkar inte tugga mig genom 124 jeansmodeller så alltså, vilka tips har ni på märken med bra passform? Det ska vara något vidare lår än nedtill, absolut inte pösigt och inte heller så tight som ett extra lager skinn.

De förslag som jag fått till mig att kolla upp är Tiger slimfit, Tiger evolve, Nudie Lean Dean. Vad säger ni om de modellerna? Replay eller Diesel någon? Behöver råd iaf!
Citera
2018-01-07, 19:04
Bannlyst
välj jeans passmodellen: Slim Fit
Skinny är den mest smala, slim fit är lite lösare vid låren men tightare nerintill, regular fit är väl rak o samma hela vägen. Min rekommendation är Slim fit, det kör jag på själv.

Sen beror det verkligen på vilken färg av jeansen du söker?

Skippa nudie, tiger osv alla kör på det så himla tråkig stil, men säg mig vad för jeansfärg du vill ha och ungefärlig modell med revor/slitningar utan, mer detaljer upptill eller samma hela byxan osv, kom med detaljer jag kan hitta ett par schyssta åt dig, och säg även vilken budget du har
Citera
2018-01-07, 19:31
Medlem
Nudie går iallafall fett bort! Deras jeans har ett fult tryck samt tillverkas i ett för tjockt tyg med konstiga sömmar, samt att de är fruktansvärt PK - politiskt korrekta/svenskfientliga.
Citera
2018-01-07, 19:40
Medlem
Speedyoos avatar
Slimfit som ovanstående talare sa är vad du letar efter. Dock kan slimfit i vissa märken kännas som skinny.

Replay hyperflex är otroligt sköna och sitter väldigt bra. Testa dem
Citera
2018-01-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
välj jeans passmodellen: Slim Fit
Skinny är den mest smala, slim fit är lite lösare vid låren men tightare nerintill, regular fit är väl rak o samma hela vägen. Min rekommendation är Slim fit, det kör jag på själv.

Sen beror det verkligen på vilken färg av jeansen du söker?

Skippa nudie, tiger osv alla kör på det så himla tråkig stil, men säg mig vad för jeansfärg du vill ha och ungefärlig modell med revor/slitningar utan, mer detaljer upptill eller samma hela byxan osv, kom med detaljer jag kan hitta ett par schyssta åt dig, och säg även vilken budget du har

Är inne mest på Slimfit men även SlimTapered som vissa sägs vara, vad nu skillnaden är?

Är så jävla trött på att inte hitta jeans med bra passform som är välsittande. Att fråga en säljare är som att tigga om att få hela dagen bortkastad.

Är främst ute efter ett par svarta men också ett par blåa, ej ljusblåa. Budget? Helst inte mer än 1300-1400 paret, egentligen är la 1000-1100 smärtgräns.

Mest inne på Tiger Slimfit, Tiger Evolve och Replay hyperflex som någon tipsade om. Det ska helst inte vara knappgylf, inte för låg midja heller.

Det ska inte vara så att byxan följer rumpan heller, får gärna vara minimalt ”häng” eller vad man säger utan att det blir för mycket.

Sen säger de flesta säljare att man ska ta en storlek som inte känns bra första ggn utan en storlek mindre. Just nu är jag ev mellan två strl 29/30 i midja men vet inte om 30 töjer sig i lår och överallt så de blir stora.

Hoppas du fick lite mer klarhet, annars fråga bara. Citera mig gärna då så ser jag när du skrivit i tråden.
Citera
2018-01-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Slimfit som ovanstående talare sa är vad du letar efter. Dock kan slimfit i vissa märken kännas som skinny.

Replay hyperflex är otroligt sköna och sitter väldigt bra. Testa dem

Vad är skillnaden mellan Slimfit och SlimTapered? Ska absolut spana in Hyperflexen. Vill som sagt absolut inte ha åt Skinnyhållet.
Citera
2018-01-08, 00:56
Medlem
Hugo Boss. Var värda varje krona. Nu var det ett tag sedan jag behövde svarta jeans så jag får reservera mig för att dom har förstört sina jeans.
Citera
2018-01-08, 00:58
Medlem
Speedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Vad är skillnaden mellan Slimfit och SlimTapered? Ska absolut spana in Hyperflexen. Vill som sagt absolut inte ha åt Skinnyhållet.

Vet faktiskt inte skillnaden. Tapered innebär oftast att det är "avsmalnande" i ena änden, så borde i detta fallet betyda slappare i midjan/låren och tightare runt smalbenen. Dvs exakt samma som slim fit. Antar att Slim tapered är något nytt några märken hittat på för att låta nytt och fräscht, möjligtvis någon liten skillnad. Aldrig testat men säg till om du hittar några och gillar dem.

Jag har också alltid hatat skinny jeans men samtidigt ska de som du säger sitta bra, dvs ej pösigt.
Var därför väldigt skeptisk första gången jag testade Replay hyperflex. Killen i butiken bar otroligt tighta skinny jeans och tyckte Hyperflexen skulle vara jättebra för mig!
Jag testade iallafall och tyckte direkt att de var så jävla sköna, precis vad han tidigare sagt.
De är anpassade efter benet men absolut inte skinny tighta.
Men de är alltså gjorda i något flexmaterial, vet inte exakt. Ser dock precis ut som vanliga jeans så var inte rädd för att prova nåt nytt

Köpte mitt första par 2016 för att jag behövde panikköpa ett par jeans när jag precis lyckats spräcka två par mellan benen. Älskade dem och köpte lite senare ett till par. Tiden gick och jag köpte ytterligare ett par. Har nu svarta, mörkblå och ljusblå. Alla är suveräna.

En grej dock. Killen i butiken sa till mig (precis som du skrev) att jag skulle köpa en storlek mindre för att de töjer sig. Jag lyssnade inte för jag tyckte han var skinny jeans bög och köpte min vanliga storlek. Midjan töjde sig SOM FAN och kan nu enbart använda det paret med skärp. Inget direkt problem för har alltid skärp ändå men om jag tex slänger på mig brallorna hemma utan skärp så tappar jag dem. Köpte därför en storlek mindre nästa gång. Dessa töjde sig tyvärr också så pass mycket i midjan att jag helst har skärp med dem. Köpte sedan ett svart par, och bestämde mig för att köpa TVÅ storlekar mindre än normalt i midjan. Dessa blev såklart något tightare runt benen men grejen är att jeansen är så jävla mjuka och sköna att man inte stör sig på det alls. Och de är absolut inte så tighta att det ser fult ut. Dessa har hållt sig så pass bra att jag fortfarande kan bära dem utan skärp, vilket är jävligt skönt emellanåt. Känns nästan lite som svarta finbyxor, fast jeans...
Absolut mitt mest använda par numera. Stiliga som fan.

Så om du bestämmer dig för Hyperflexen, våga prova åtminstone en storlek mindre än vanligt.
Citera
2018-01-09, 03:05
Medlem
INTPs avatar
När man har en så pass stor budget för att köpa jeans (eller när man har gamla plagg som inte längre passar) kan det även vara värt att tänka på att skräddare kan göra diverse ändringar, vissa butiker erbjuder det när man köper kläderna nya och andra skräddare kan ta sig an både nya och använda (kanske uttöjda) plagg. Någon som är hyfsad på att använda symaskin kan göra mycket själv annars, men använd inte de dyraste byxorna som övningsobjekt...

På jeans är det svårt att göra ändringar på passformen kring höfterna, så det området vill man få rätt från början. Däremot är det (normalt sett) enkelt att göra benen kortare eller smalare. Det är lite mer omständligt att ta in midjan på ett bra sätt, men även det går göra - det går göra enkelt på mindre bra sätt också, men det är kanske inte att rekommendera på nya byxor med fyrsiffrig prislapp - möjligen okej för byxor att slafsa omkring i hemma eller i garaget.
Det går inte ändra byxorna (osynligt) för att bli större eller längre, det finns inget extra tyg till det. Så för vida eller långa ben är lätt ordnat, medan för tajta eller korta är ett problem.
Citera
2018-01-10, 19:00
Medlem
Mosbulles avatar
Tiger och Prada.
Citera
2018-01-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Tiger och Prada.
Haha, första gången jag hört Prada rekommenderas som jeans. Deras dam från rumänien är de enda som passar bättre än DH 19cm från japan för mig.

TS kan kolla på allt med carrot fit.
Citera
2018-01-22, 20:30
Medlem
Timedealers avatar
Testa Jacob Cohen om det ligger i din budget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in