Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 12:19
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Visst är det tråkigt att ett flertal shoppar myglade så pass mycket att trådarna låstes, men tills vi funnit en lösning på problemet så förblir de stängda.


admin5



Hur lång tid ska detta ta då inget har hänt på ganska länge nu , tråkigt då jag använde mig av tråden man fick i alla fall en ok uppfattning när en shop inte skötte sig eller tvärtom.

Nu finns ingen tråd så att beställa på nätet nu är en ren chansning och oseriösa shopar kan lura många kunder utan att detta kommer fram ,
Citera
2018-02-17, 14:37
  #98
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Hur lång tid ska detta ta då inget har hänt på ganska länge nu , tråkigt då jag använde mig av tråden man fick i alla fall en ok uppfattning när en shop inte skötte sig eller tvärtom.

Nu finns ingen tråd så att beställa på nätet nu är en ren chansning och oseriösa shopar kan lura många kunder utan att detta kommer fram ,
Jag ser hellre att vi är ärliga och säger att trådarna förblir låsta tills vi har hittat en lösning vi är bekväma med, än att vi lovar något godtyckligt datum och tvingas ställa in det om vi vid det tillfället fortfarande inte hittat någon vettig lösning.
Citera
2018-02-17, 16:41
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Jag ser hellre att vi är ärliga och säger att trådarna förblir låsta tills vi har hittat en lösning vi är bekväma med, än att vi lovar något godtyckligt datum och tvingas ställa in det om vi vid det tillfället fortfarande inte hittat någon vettig lösning.
Ja men hur ska en vettig lösning se ut då ?
Citera
2018-02-17, 23:19
  #100
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazcaline
Ja men hur ska en vettig lösning se ut då ?

Visste vi det så hade vi redan presenterat den. Men som det varit fungerar det åtminstone inte, ett flertal drogshoppar har på olika sätt grönat sig själva och bedrivit allsköns regelvidrig verksamhet, de som blir lidande av det är användarna, de ärliga drogshopparna och forumet.


admin5
Citera
2018-02-18, 01:26
  #101
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Visste vi det så hade vi redan presenterat den. Men som det varit fungerar det åtminstone inte, ett flertal drogshoppar har på olika sätt grönat sig själva och bedrivit allsköns regelvidrig verksamhet, de som blir lidande av det är användarna, de ärliga drogshopparna och forumet.

admin5


Känns som ni överarbetar åtgärder mot imaginära problem som kanske inte är aktuella.
Hur ska ni ta reda på om införda åtgärder är tillräckliga ifall inte trådarna öppnas någon gång?
Citera
2018-02-18, 01:39
  #102
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Känns som ni överarbetar åtgärder mot imaginära problem som kanske inte är aktuella.
Hur ska ni ta reda på om införda åtgärder är tillräckliga ifall inte trådarna öppnas någon gång?

Det är ingen som helst tvekan om att problemen fanns när vi stängde ned trådarna. Dessvärre tror jag inte problemen försvunnit av sig själv på några veckor.

Men om någon har något genomtänkt förslag på hur vi ska lösa dessa problem så är vi idel öra.


admin5
Citera
2018-02-22, 21:41
  #103
Medlem
Säg att man måste varit reggad sen fem år tillbaka och måste ha 1000+ posts?
Citera
2018-02-24, 14:25
  #104
Medlem
Har ni bannat dom konton som är "köpta" och vilka konton handlar det om?
Citera
2018-02-26, 18:53
  #105
Medlem
Kan inte annat än att tycka admin gjorde rätt i att stänga ner trådarna. Då jag setthur försäljningen av konton som är 1-5 år gammal o med en massa inlägg blir sålda.

Väldigt lätt att skaffa sig en ton gröningar om man har några slantar att lägga på konton.

Självfallet hade ju dessa tråder en riktig bra betydelse annars, hjälper folk att inte bli scammade hela tiden. Men tycker kanske man ska skaffa sig en sådan tråd fast som byggs på invite system. Så man måste få invite av någon som redan har befogenhet, om x invitar b och sen gör b en massa fel så ska det drabba både x och b, alltså båda ska bli avstängda. Ungefär så fast detta behöver ytterligare åtgärder för att funka. Man måste bygga på den idén ytterligare.
Citera
2018-02-26, 20:03
  #106
Medlem
Detta låter mer som ett jobb för admins än oss som skriver i tråden. Banna alla konton som grönar röda sidor/ säljer sina konton.

Att ha tråden låst gör mer skada än nytta. Lite kollektiv bestraffning blir de ju med för oss som faktiskt sköter oss..
Citera
2018-02-27, 08:35
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Detta låter mer som ett jobb för admins än oss som skriver i tråden. Banna alla konton som grönar röda sidor/ säljer sina konton.

Att ha tråden låst gör mer skada än nytta. Lite kollektiv bestraffning blir de ju med för oss som faktiskt sköter oss..

Att ha tråden låst gör mer nytta än skada.

Banna alla konton?

Ditt inlägg är lite förvirrande.

Har alltid varit fullt med folk som grönar för de fått Sample.

Själv varit i kontakt med shoppar.
Så vet hur de funkar.

Jobb för Admins?

De kan inte sitta o forska kring hur trolig varenda gröning är o sen banna.

De behöver ett system för att med stora marginal minska mängden skit som sprids.
Citera
2018-02-27, 18:45
  #108
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Detta låter mer som ett jobb för admins än oss som skriver i tråden. Banna alla konton som grönar röda sidor/ säljer sina konton.

Att ha tråden låst gör mer skada än nytta. Lite kollektiv bestraffning blir de ju med för oss som faktiskt sköter oss..
Ditt inlägg är jättesnurrigt. Du hävdar att det är fel med kollektiv bestraffning men förespråkar samtidigt att vi ska kollektivt bestraffa alla som har en avvikande åsikt i trådarna. Så om tre av tio användare går i god för att en viss nätbutik levererar det den säger, ska vi då bannlysa dessa eftersom övriga sju, som är i klar majoritet, inte håller med om detta? För mig låter det bisarrt. Dessutom skulle det innebära att vi tar ställning till vilka nätbutiker som går att lita på eller ej. Vilket vi inte ska. Om du tror att Flashback är en kvalitetssäkringssajt för att handla droger på nätet så har du hittat fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback