Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-13, 00:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om vi gör en tidslinje, vilket är det första blodspåret(väg?) som avsätts, och vilket är det andra?

Tror du att kvinnan irrade runt planlöst eller hade ett mål?

Personligen så lutar jag åt att kvinnans mål var svågerns bostad där barnen eventuellt befann sig.
Jag tror att hon gick hemifrån efteråt bråk med maken, han tror att hon direkt skall återvända, när så inte sker kör han ikapp henne och vill ha in henne i bilen ....
Hon vill någon annanstans och med våld och skrik får han in henne och lovar köra henne dit ...

De fortsätter mot destinationen samtidigt som han är arg och våldsam .. Till slut försöker hon ta sig ur bilen och våldet eskalerar ....

Ett scenario jag varit med om både som barn och som vuxen .. som barn som åskådare .. många gånger - pappa gav sig på mamma .. som äldre var det min pojkvän och scenariot hände fler än en gång ... men vare sig jag eller mamma dog ... Vi fick stryk och bilen vände hem .. där fick man ännu mera stryk ..

Och ur det bygger jag min teori på vad som hände.... Blev själv lämnad i en skog en gång .. becksvart och jag är mörkrädd som satan ... efter nån timme blev jag hämtad och körd till pojkvännen och duschad .. .
Citera
2018-01-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om vi gör en tidslinje, vilket är det första blodspåret(väg?) som avsätts, och vilket är det andra?

Tror du att kvinnan irrade runt planlöst eller hade ett mål?

Personligen så lutar jag åt att kvinnans mål var svågerns bostad där barnen eventuellt befann sig.

Da må hun ha gått 12 kilometer - det tar kanskje 3 timer å gå så langt? Tviler på det, men ikke umulig.
Været var iskaldt den natten og mye tyder på at hun ikke brukte telefon...

Her ser du godt kartet over begivenheter og funnsteder (blodspor):
https://imma.gr/69503xb6486
Citera
2018-01-13, 00:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nää, även dråp förutsätter uppsåt, enligt Svea Rikes lag.
Nej, inte mer än det omedelbara i stunden ...
Citera
2018-01-13, 00:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har hakat upp mig på mobiltelefonen. Att hon inte verkar ha använt den förrän registreringen 5.50.
Men det kan ju vara så att dom kom i bråk i hemmet vid hemkomsten och han lägger beslag på hennes mobiltelefon och hon vandrar iväg i mörkret och kylan och sen kommer han efter henne och bråk uppstår osv....

Ja, så skulle det kunna vara.

Blod finns nog i en av bilarna då.

Mobilen tror jag han kan ha tagit ifrån henne innan hon går, sen tagit med sig för att han inser att hon inte kan svara (han har ingen kontroll) när hon inte har den med sig...
Citera
2018-01-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I så fall med bil ...

Jag tror dock tvärtom, hon går hemifrån, första blodspåret är när han tvingar in henne i bilen, andra när hon försöker ta sig ifrån honom och mordet sker där eller senare i bilen ...
Men jag trodde det inte fanns blodspår i bilen?
Citera
2018-01-13, 00:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Da blir han tatt!
Aldri verden om han har klart rengjøre bilen etter et blodbad.

På kveldsnytt sa de at han samarbeidet, det betyr at han avgir fri forklaring uten kunnskap om hva politiet vet.
Tilståelse i denne frie forklaringen vil kunne gi inntil 30% strafferabatt eller opplysninger som politiet i senere avhør bruker mot ham.
https://tv.nrk.no/serie/kveldsnytt/NNFA23011218/12-01-2018
Han är väl anhållen nu så mer än gissningar har ju polisen.
Citera
2018-01-13, 00:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Men jag trodde det inte fanns blodspår i bilen?
Han är väl anhållen nu .. så vad blir din gissning om vad som hänt?
Citera
2018-01-13, 00:06
Medlem
[quote=Vegakapten|62890714]Förstår ni inte? Fattar ni inte det? /QUOTE]

Nei, vi er nordmenn, så vennligst skriv på norsk.
Citera
2018-01-13, 00:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcrazyone
Nei, vi er nordmenn, så vennligst skriv på norsk.
Nej, tvärtom faktiskt, forumet är svenskt och man skriver på svenska eller engelska här ...
Citera
2018-01-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är väl anhållen nu .. så vad blir din gissning om vad som hänt?
Han har planerat att slå ihjäl henne sen en tid tillbaks så själva mordet kan ha hänt lite var stans eftersom han har fxat städprylar.
Citera
2018-01-13, 00:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Han har planerat att slå ihjäl henne sen en tid tillbaks så själva mordet kan ha hänt lite var stans eftersom han har fxat städprylar.
Det tror inte jag ... i så fall hade blodet inte funnits på två skilda platser och han hade haft en bättre story än en kissnödig nattpromenad...
Citera
2018-01-13, 00:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har hakat upp mig på mobiltelefonen. Att hon inte verkar ha använt den förrän registreringen 5.50.
Men det kan ju vara så att dom kom i bråk i hemmet vid hemkomsten och han lägger beslag på hennes mobiltelefon och hon vandrar iväg i mörkret och kylan och sen kommer han efter henne och bråk uppstår osv....

Ja, så skulle det kunna vara.

Blod finns nog i en av bilarna då.

Du har absolut en poäng när det gäller mobilen. BO skulle
aldrig gå den långa sträckan ensam utan att ”pilla” med mobilen.

Stärker teorin att hon mördades redan i anslutning till bostaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in