Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Fast jag vill ju gärna se att kvinnan använder sin mobil under den timmeslånga promenaden. Om hon gjort det, så köper jag scenariot. För hon var enligt brodern väldigt social och använde sig av sociala medier en hel del. Nån likes eller nåt samtal skulle sitta fint.
Om kvinnan var jagad eller i behov av hjälp så bör hon ha ringt någon. Att hon inte har gjort det mellan 02 och 05:50 eller inte alls, talar för att hon inte kände sig jagad
eller att hon var på väg till någon.
Enligt en obekräftad uppgift så befann sig barnen i mannens broders bostad under festkvällen, inte långsökt att det var dit hon tänkte gå. Och som jag tidigare spekulerat i, mannen kan ha hittat kvinnan gåendes längs med vägen, antingen på egen hand eller genom att kvinnan blir uppringd just när hon är nära basstationen.
Mannen misshandlar henne, hon flyr, mannen kör efter och får tag på henne igen, misshandlar igen, in i bilen och kör till bostaden.
Det här går inte ihop med att ett mord skedde ganska tidigt efter 02 med tanke på mobilens uppkoppling till basstationen 05:50. Det finns åklart en förklaring, vi hjälps åt att reda ut hur det kan ha gått till.
EDIT;
Vet vi på vilken sida om respektive väg som blodfynden har gjorts. Jag tänker mig att kvinnan har suttit på passagerarplats, det bör gå att bilda sig en uppfattning om trolig riktning på bilen.