Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 14:01
  #1237
Medlem
Politiet søkte jo målrettet i Glomma etter JJ. Så med en gang hun var funnet og tatt opp avsluttet de søket. Det tyder vel på at politiet vet at våpenet ikke ligger der, altså politiet vet hvor våpenet er eller at det er ødelagt??
Citera
2018-02-10, 16:48
  #1238
Medlem
Det stemmer sikkert. Om ikke i Glomma, så annen elv eller innsjø. En annen tanke: Er det virkelig slik at barna kan ha sett eller forstått hva som skjedde? Det er dypt rystende. Hva slags historie serverte da faren overfor barna de første dagene? Og hvordan kan det da være hensyn til barna å somle med pågripelse og siktelse i dagevis? Jeg blir svimmel.
Citera
2018-02-10, 17:53
  #1239
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelopard
Det stemmer sikkert. Om ikke i Glomma, så annen elv eller innsjø. En annen tanke: Er det virkelig slik at barna kan ha sett eller forstått hva som skjedde? Det er dypt rystende. Hva slags historie serverte da faren overfor barna de første dagene? Og hvordan kan det da være hensyn til barna å somle med pågripelse og siktelse i dagevis? Jeg blir svimmel.
For ikke å snakke om at JJs bror kom fra sitt bosted i Trøndelag, flyttet inn i Ellefasætervegen 641 og bodde sammen med barna og ektemannen en stund (frem til pågripelsen?)

Det er kun 1 stk bruker her inne som er kilden til opplysningen / påstanden om at barna var til stede ved krangelen natten til 29 12 og at de har fått med seg at moren/JJ ble skutt. Vedkommende har hatt bra info så langt. Men om jeg ikke har misforstått vedkommendes innlegg om dette, få heller ikke jeg historien til å gå i hop. Bror til JJ og onkel til gutten må jo ha fått med seg / forstått mer enn som så.

Sitat fra post # 1233:

"Begge ungene er hjemme i huset og får med seg både kranglingen og at det avfyres skudd (Politiet var tidlig ute med informasjon om at JJ med sikkerhet forlot boligen klokken 02.00. Dette er det bare ektemannen og sønnene som kan vitne om). Sånn sett er det sønnenes vitneforklaringer som kommer til å felle ektemannen i retten. De vet hva som skjedde og hvem som var til stede."
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2018-02-10 kl. 17:55.
Citera
2018-02-11, 11:44
  #1240
Medlem
Det som sies av andre i Br.dal er at bare en av sønnene (den eldste) var hjemme den aktuelle natten, og Jemtlands ektemann spør sønnen påfølgende morgen om han hadde hørt at pappa falt ned trappen. Dette hadde ikke sønnen hørt. Dette synes jeg er merkelig da det fra andre sies at de har hørt skuddet denne natten. Hvordan kan naboer og andre høre det, mens sønnen som er i samme hus ikke høre det?
Det sies også at det er sønnen som sendte melding til moren med spørsmål om det gikk bra med henne, da han hadde fått med seg at de kranglet og hun forlot boligen. Men dette er det som sies av mine bekjente i Br.dal og er rykter.
Citera
2018-02-11, 12:40
  #1241
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ujollo
Det som sies av andre i Br.dal er at bare en av sønnene (den eldste) var hjemme den aktuelle natten, og Jemtlands ektemann spør sønnen påfølgende morgen om han hadde hørt at pappa falt ned trappen. Dette hadde ikke sønnen hørt. Dette synes jeg er merkelig da det fra andre sies at de har hørt skuddet denne natten. Hvordan kan naboer og andre høre det, mens sønnen som er i samme hus ikke høre det?
Det sies også at det er sønnen som sendte melding til moren med spørsmål om det gikk bra med henne, da han hadde fått med seg at de kranglet og hun forlot boligen. Men dette er det som sies av mine bekjente i Br.dal og er rykter.
Hur många skott har hörts enligt vittnen? Om det bara handlar om ett skott så är det fysiologiskt möjligt att missa det om man sover djupt. Kroppen och medvetandet vaknar med ett ryck av skottet men man vet inte vad man vaknade av.

Edit: sen måste man vara vaken en viss tid för att själva uppvaknandet ska hinna cementerars i medvetandet. Om man snabbt somnar om minns man alltså inte uppvaknandet.
__________________
Senast redigerad av ReedMe 2018-02-11 kl. 12:46.
Citera
2018-02-11, 19:47
  #1242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
For ikke å snakke om at JJs bror kom fra sitt bosted i Trøndelag, flyttet inn i Ellefasætervegen 641 og bodde sammen med barna og ektemannen en stund (frem til pågripelsen?)

Det er kun 1 stk bruker her inne som er kilden til opplysningen / påstanden om at barna var til stede ved krangelen natten til 29 12 og at de har fått med seg at moren/JJ ble skutt. Vedkommende har hatt bra info så langt. Men om jeg ikke har misforstått vedkommendes innlegg om dette, få heller ikke jeg historien til å gå i hop. Bror til JJ og onkel til gutten må jo ha fått med seg / forstått mer enn som så.

Sitat fra post # 1233:

"Begge ungene er hjemme i huset og får med seg både kranglingen og at det avfyres skudd (Politiet var tidlig ute med informasjon om at JJ med sikkerhet forlot boligen klokken 02.00. Dette er det bare ektemannen og sønnene som kan vitne om). Sånn sett er det sønnenes vitneforklaringer som kommer til å felle ektemannen i retten. De vet hva som skjedde og hvem som var til stede."

Vossevangen, jeg går ut fra at vi støtter oss på samme kilde, som er pseudonymet HOPPGRESS.
Info fra Hoppgress har så langt vært 100% pålitelig, (skrev bl.a i denne tråden den 20.1.18 at JJ ble skutt. Dette er info som politiet gikk ut med flere dager senere ifbm.med en pressekonferanse)
og han/hun har vært helt tydelig på at ungene var hjemme i huset da foreldrene kom hjem, og at de overhørte krangling og at moren gikk ut av huset ca.klokken 02:00. Og det er nettopp denne informasjonen Politiet gikk ut med tidlig i etterforskningen. De gikk ut i media og sa at de var sikre på at JJ hadde forlatt hjemmet ca.klokken 02:00. Den informasjonen kan bare komme fra ungene.
Citera
2018-02-11, 20:25
  #1243
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvesund
Vossevangen, jeg går ut fra at vi støtter oss på samme kilde, som er pseudonymet HOPPGRESS.
Info fra Hoppgress har så langt vært 100% pålitelig, (skrev bl.a i denne tråden den 20.1.18 at JJ ble skutt. Dette er info som politiet gikk ut med flere dager senere ifbm.med en pressekonferanse)
og han/hun har vært helt tydelig på at ungene var hjemme i huset da foreldrene kom hjem, og at de overhørte krangling og at moren gikk ut av huset ca.klokken 02:00. Og det er nettopp denne informasjonen Politiet gikk ut med tidlig i etterforskningen. De gikk ut i media og sa at de var sikre på at JJ hadde forlatt hjemmet ca.klokken 02:00. Den informasjonen kan bare komme fra ungene.
Informasjonen om at JJ forlot huset ca kl.02.00 KAN komme fra barna.
Men blir vel litt bombastisk å si at barna (eller et av dem) er eneste mulige info kilden.

Drosjesjåføren som kjørte begge hjem kan f eks sett at JJ umiddelbart etter at han slapp de av foran boligen, begynte å gå vekk fra boligen, evt spurt om hun ville inn i drosjen igjen.
Det kan ha vært naboer som selv har kommet hjem som har sett JJ gå vekk fra huset.
Med såpass mange på tråden her som gir inntrykk av å sitte inne med førstehåndskunnskap, ville det ikke være overraskende.

Ad brukerne Hoppegress og Ulvesund, registerer jeg at de bruker tråden til en slags dialog med spm og svar seg imellom.

Det er også interessant at det er flere brukere på denne tråden som åpenbart har lokal tilknytning og som har brukt sin Flashback brukerprofil til innlegg kun på denne tråden. Jeg har selv en lokal tilknytning, men har skrevet et par tusen innlegg på andre tråder.
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2018-02-11 kl. 20:37.
Citera
2018-02-12, 09:19
  #1244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ad brukerne Hoppegress og Ulvesund, registerer jeg at de bruker tråden til en slags dialog med spm og svar seg imellom.

Det er også interessant at det er flere brukere på denne tråden som åpenbart har lokal tilknytning og som har brukt sin Flashback brukerprofil til innlegg kun på denne tråden. Jeg har selv en lokal tilknytning, men har skrevet et par tusen innlegg på andre tråder.

Vossevangen, Du bør muligens melde problemet videre til Moderator. Tror du har en god sak. Si fra når du har passert 3000 innlegg i andre tråder, da vil det være på sin plass med konfekt og blomster til en bredt anlagt innleggsdebattant.
Citera
2018-02-12, 22:47
  #1245
Medlem
Jeg har en annen bruker på dette forumet, men ønsker å være enda mer anonym enn det jeg ville vært på den andre profilen.

Over til saken; ingen naboer har sett at JJ forlot boligen. Det er flere enn ett skudd som er blitt avfyrt. Hadde det kun vært ett skudd, hadde ikke politiet spurt naboer om noen av dem hadde fyrt av fyrverkeri. Altså flere skudd = mindre mistenkelig, da dette var tett innpå nyttårsaften hvor mange prøveskyter fyrverkerier. Tenker jeg.
Citera
2018-02-28, 11:43
  #1246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ujollo
Det som sies av andre i Br.dal er at bare en av sønnene (den eldste) var hjemme den aktuelle natten, og Jemtlands ektemann spør sønnen påfølgende morgen om han hadde hørt at pappa falt ned trappen. Dette hadde ikke sønnen hørt. Dette synes jeg er merkelig da det fra andre sies at de har hørt skuddet denne natten. Hvordan kan naboer og andre høre det, mens sønnen som er i samme hus ikke høre det?
Det sies også at det er sønnen som sendte melding til moren med spørsmål om det gikk bra med henne, da han hadde fått med seg at de kranglet og hun forlot boligen. Men dette er det som sies av mine bekjente i Br.dal og er rykter.

Sønnen kan ha hørt på musikk med ørepropper, kanskje for å slippe å høre foreldrenes krangling.

Faren sier at han selv har "en rolle" i det at JJ døde. Kan det være han påstår at JJ fant fram våpenet og at skuddet gikk av da han tok det fra henne? Eller enda verre; han sier at sønnen fant fram våpenet og skuddet gikk av da han (faren) tok våpenet fra sønnen. Langsøkt, jeg vet, men likevel.....
Citera
2018-02-28, 16:57
  #1247
Medlem
Hm. Politiet finner fortsatt ikke våpenet. Hvis gm har gitt politiet feil sted, kommer de aldri til å finne det. Han har vært med på ni frivillige avhør, sier politiet. Det høres ut som frivilligheten nå er over.
Citera
2018-05-20, 10:20
  #1248
Medlem
Vossevangens avatar
Janne Jemtland var fortsatt i live da ektemannen dumpet henne i Glomma, iflg den foreløpige obduksjonsrapporten. Janne døde av drukning.

Politiet vil ikke kommentere før de mottar den endelige obduksjonsrapporten.

Straffesaken er forhåndsberammet til 12 november og det er satt av 3 uker.

https://www.nrk.no/norge/vg_-janne-j...ing-1.14052181
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2018-05-20 kl. 10:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback