Citat:
Ursprungligen postat av
ruggetugge
Jo det förstår väl alla här att det inte är dom som styr i dom övre leden såklart. Kanske formulerade mig lite osmidigt. Vad jag undrar är såklart VILKA dom högsta hönsen är. Är det jugoslaviska nätverk? Turkiska maffian? Vilka är dom största fiskarna i Sverige, det borde väl inte vara nån hemlighet direkt?
På kontinenten så domineras kokainhandeln av västafrikaner och albaner. Cannabis av albaner och Nordafrikaner. Vapen av de äldre modellerna kommer från Balkan dock på senare tid så kryllar det av diverse vapenmärken från västvärlden bland kriminella, så förmodligen har serbien inte en centralroll längre. Alla vet ju att en bonde som odlar cannabis i Albanien inte blir miljonär och gambianen som smugglar in till Europa inte blir miljonär utan vinsten det delas i flera led.
Om vi ser till nätverken bakom skjutningen i
Vårväderstorget så hade de direktkontakt med sin kran i Holland. Det finns inga som har ensamrätt på marknaden så som det var en gång i tiden. Om en kran säljer dyrt så handlar man från en annan som säljer till bättre pris.
Vilka är dessa tunga pjäser som styr och som alla insinuera Om? Jag skulle anta att klimatet i norden och resterande västeuropa ser ungefär ut som i Chicago, ett ingemansvärld där små fraktioner agerar på egen hand.