Citat:
Ursprungligen postat av
BlackOlivesMatter
Jag är en lekman inom filosofi, och står ganska nära nihilism och misantropi. På grund av detta vill jag påskynda det mänskliga förfallet, och samtidigt kombinera min fascination för tobaksbolagens förmåga att överleva i en tid i vilken rökning konstant attackeras.
Finns det möjligheter att arbeta med detta inrikes, eller var ligger närmaste bastion? Finns det positioner inom hierarkin hos bolagen som möjliggör okvalificerad arbetskraft, eller bör jag utbilda mig? Jag är visserligen litet grand lång i tanden, men jag har ett gammalt högskoleprov att nyttja - märk väl att det mäter blygsamma 1,4, så förvänta er inga raketforskarutbildningar.
Skulle ni själva kunna arbeta för ett tobaksbolag, eller anser ni det moraliskt tveksamt?
Menar du att du skulle påskynda det mänskliga förfallet genom att tillverka snus och cigaretter? Förfallet sker väl i så fall på en helt annan nivå än att att någon enstaka får bröstcancer när de närmar sig 60 år och drunknar i lungödem. Bruket av tobak sjunker dessutom stadigt hela tiden, så det är ingen direkt framtidsbransch. Om du nu är seriös i din vilja att skapa misär så är det väl bättre att du riggar upp ett labb och tillverkar heroin som du sen delar ut på skolgårdarna.
Angående dina frågeställningar längst ner, ja jag skulle lätt kunna jobba inom tobaksindustrin och anser inte att det är moraliskt fel. Det är upp till var och en om de väljer att bruka tobak.