2018-01-04, 20:58
Medlem
heartbeat03s avatar
Hej!
Har möjlighet att tjäna någon tusing i månaden (kanske max 4000), då det är småsummor vill jag helst inte skatta skiten. Grejen är att jag lär få betalt ca 1 gång i veckan (runt 1000kr då) kan antingen få det betalt direkt till mitt bankkonto (men då ser ju banken jag får betalt varje månad och det är dessutom från utländskt konto vilket kanske väcker misstankar, idk. Eller är det så små summor att det inte lär misstänkas något? Detta lär endast pågå några månader, så visserligen är det regelbundet men inte under lång tid.

Alternativet är att få pengarna till ett payoneer konto, o få ett mastercard där som kopplas till kontot o på så vis kan jag ju ta mina oskattade pengar och ta ur från automat, men ens namn står ju på kortet.

Vilket är smartast? mest safe?
Eller ska man bara skatta skiten. Känns bara B när det rör sig om redan småsummor. Ett litet extra klirr i kassan bara så att säga.
Citera
2018-01-04, 21:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Kanske jämkning gäller.

Citat:
Om du kommer tjäna mindre än 19 247 kronor under 2018 behöver du inte betala någon skatt
https://www.skatteverket.se/privat/s...000117873.html

I övrigt för småsummor lär inte banken bry sig ett dugg. Sedan förmodligen inte heller skattemyndigheten då det lika gärna kan vara vinster från spel inom EU (som man inte behöver skatta för).
Citera
2018-01-04, 21:44
Medlem
heartbeat03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kanske jämkning gäller.

I övrigt för småsummor lär inte banken bry sig ett dugg. Sedan förmodligen inte heller skattemyndigheten då det lika gärna kan vara vinster från spel inom EU (som man inte behöver skatta för).

Inte så insatt i jämkning men ska kolla upp.

Det låter ju för övrigt bra..känns som de har annat att fitta med än småpengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in