2018-01-04, 14:17
Medlem
politis avatar
Jag undrar diverse frågor:
1) Hur köper ni era bitcoins anonymt?
2) Om inte, hur gör ni dem anonyma för handel?
3) Kan man köpa andra coins som är lättare att använda anonymt; Monero, Ethereum?
4) Vilken rekommenderar ni isåfall?
5) Är det svårt att hitta säljare som tar betalt i andra coins?

Har i åtanke att man vill kunna använda dom hypotetiskt för att handla på diverse sidor där man inte vill kunna bli spårad.

Ha det bra!
Citera
2018-01-04, 14:29
Medlem
ActionFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av politi
Jag undrar diverse frågor:
1) Hur köper ni era bitcoins anonymt?
2) Om inte, hur gör ni dem anonyma för handel?
3) Kan man köpa andra coins som är lättare att använda anonymt; Monero, Ethereum?
4) Vilken rekommenderar ni isåfall?
5) Är det svårt att hitta säljare som tar betalt i andra coins?

Har i åtanke att man vill kunna använda dom hypotetiskt för att handla på diverse sidor där man inte vill kunna bli spårad.

Ha det bra!

Köp på localbitcoins från säljare som inte kräver ID, sen mixa dom med https://shapeshift.io/ innan du använder dom
Citera
2018-01-04, 14:44
Bannlyst
1. Kontant
2. Skicka till en ny plånbok, sedan till mottagaren
3.
4.
5. Nej, men du hittar dom inte här

Om du ska köpa droger från t.ex. FS så behöver du inte mer anonymitet än steg 2. Ska du göra något riktigt äckligt så är det kontant från början eller stulna bitcoins som gäller.
Citera
2018-01-04, 20:24
Medlem
politis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
1. Kontant
2. Skicka till en ny plånbok, sedan till mottagaren
3.
4.
5. Nej, men du hittar dom inte här

Om du ska köpa droger från t.ex. FS så behöver du inte mer anonymitet än steg 2. Ska du göra något riktigt äckligt så är det kontant från början eller stulna bitcoins som gäller.

problemet är att det är svårt att hitta någon som säljer kontant!
Citera
2018-01-04, 21:03
Medlem
Melange5738s avatar
1. Man köper inte Bitcoins speciellt anonymt (använd monero). Om du ska envisas med bitcoins så behöver du bl.a. en TOR-mail innan du köper då du i princip är bränd om du använder ett mailkonto du använt via clearnet.
2. De är inte anonyma men om du ser till att göra en dold plånbok som ingen annan än du känner till blir det svårare för någon att bevisa att det är du. När du slussar tillbaka pengar från ex. Darknet till ditt privata konto bör du göra det via en ny plånbok vid varje transaktion och helst via en tumbler innan.
3. Monero, monero, monero.
4. Monero.
5. Nej, idagsläget är det monero som gäller. Finns marknadsplatser som enbart använder monero.

Slutligen, använd inte shapeshift.io då de samarbetar med snuten.
Citera
2018-02-06, 22:49
Medlem
politis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
1. Man köper inte Bitcoins speciellt anonymt (använd monero). Om du ska envisas med bitcoins så behöver du bl.a. en TOR-mail innan du köper då du i princip är bränd om du använder ett mailkonto du använt via clearnet.
2. De är inte anonyma men om du ser till att göra en dold plånbok som ingen annan än du känner till blir det svårare för någon att bevisa att det är du. När du slussar tillbaka pengar från ex. Darknet till ditt privata konto bör du göra det via en ny plånbok vid varje transaktion och helst via en tumbler innan.
3. Monero, monero, monero.
4. Monero.
5. Nej, idagsläget är det monero som gäller. Finns marknadsplatser som enbart använder monero.

Slutligen, använd inte shapeshift.io då de samarbetar med snuten.

Tackar ska kolla in!
Citera
2018-02-09, 00:29
Medlem
Fast vad snackar vi för straffskala när inte bitcoin räcker till?
Är man smart och sköter det snyggt tycker jag det känns sjukt safe.
Tricket är ju bara att låta det gå i många led om man vill ha ökad säkerhet... och såklart inte köpa av svensk site om man är verksam i sverige.
Citera
2018-02-09, 15:10
Medlem
politis avatar
Att inte bli upptäckt,

Det är svårt att köpa coin utan identitetsbetalmedel tycker jag
Citera
2018-02-09, 22:13
Medlem
Köp monero istället. Den är mer stabil och mer säker.
Citera
2018-02-16, 13:18
Medlem
Något som är mycket bättre än localbitcoin eftersom localbitcoin inte är anonymt är localethereum. 100% anonymt för tillfället men saknar lite likvidering. Den går just nu under radarn i krypto community men jag tror den kommer bli riktigt mycket använd i framtiden.
Citera
2018-02-24, 19:10
Medlem
Tänkte jag lånar denna tråd istället för att skapa en ny för denna vad jag antar är enkla frågor för er insatta men icke för mig som faktiskt har försökt att hitta svaret.

Har idag en btc wallet(1), där jag har btc. Jag vill skicka de btc jag har till en annan wallet(2) för att till sist skicka till den sista.(3).

Min fråga lyder därav vilken online wallet kan man skaffa som är helt anonym utan att behöva verifiera sig där jag endast skicka skicka btc till från min riktiga för att sedan skicka från den online anonyma walleten till min sista wallet?
Lite luddigt kanske men söker egentligen en btc wallet där jag endast behöver regga mig med vilken mejl som helst för att kunna ta emot och skicka iväg btc. Helst utan vidare extra kostnad.

Vänliga hälsningar
Johnmcafee
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in