2018-03-10, 11:49
Bannlyst
Haha, jag fattar fan inget av det här. Tycker ärligt talat att jag har betalat skit lite skatt och ändå får jag tillbaks 10 papp
Citera
2018-03-10, 19:30
Medlem
En fråga har sålt bostaden och ska uppskov på vinsten , får jag skatteåterbäring vid midsommar ändå ? För kommer få tillbaka 20 lök pga arbetsgivarn dragit för mkt skatt
Citera
2018-03-11, 00:12
Bannlyst
Asså är de här ett skämt eller? Fortfarande inte fått min deklaration i min brevlåda.

Någon med samma problem?
Citera
2018-03-11, 00:41
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
En fråga har sålt bostaden och ska uppskov på vinsten , får jag skatteåterbäring vid midsommar ändå ? För kommer få tillbaka 20 lök pga arbetsgivarn dragit för mkt skatt

Ja om du deklarerar elektroniskt, och inga tillägg blir ifrågasatta.
Citera
2018-03-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Asså är de här ett skämt eller? Fortfarande inte fått min deklaration i min brevlåda.

Någon med samma problem?
Inte heller fått men gissar att det kommer måndag.
Citera
2018-03-11, 03:13
Medlem
Uppgifter som du själv ska redovisa i deklarationen Värdepapper Du har sålt eller löst in värdepapper som ska redovisas på bilaga K4. I e-tjänsten på skatteverket.se har vi skapat bilagan och fyllt i nedanstående uppgifter åt dig. Det enda du behöver lägga till är ditt omkostnadsbelopp.

Om jag fyller i detta, då får jag inte pengarna i April? Man ska ju inte ändra något utan bara fylla i kan jag tycka... Kan man skita i och fylla i? Eller man kanske inte kan godkänna deklarationen utan
Citera
2018-03-11, 03:30
Medlem
Bör man ha fått pengar direkt till bankkontot nu? Eller skickar dem papper om man inte skall betala tillbaka någonting, utan få.
Citera
2018-03-11, 14:01
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
Uppgifter som du själv ska redovisa i deklarationen Värdepapper Du har sålt eller löst in värdepapper som ska redovisas på bilaga K4. I e-tjänsten på skatteverket.se har vi skapat bilagan och fyllt i nedanstående uppgifter åt dig. Det enda du behöver lägga till är ditt omkostnadsbelopp.

Om jag fyller i detta, då får jag inte pengarna i April? Man ska ju inte ändra något utan bara fylla i kan jag tycka... Kan man skita i och fylla i? Eller man kanske inte kan godkänna deklarationen utan

Deklarationen brukar gnälla om man har en bilaga att fylla i och försöker skicka in.
Citera
2018-03-11, 14:08
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitchk
Bör man ha fått pengar direkt till bankkontot nu? Eller skickar dem papper om man inte skall betala tillbaka någonting, utan få.

Du låter som en färsk deklarant.

Första frågan, har du registrerat ditt bankkonto hos SKV?
Om du inte har det så blir det inga snabba pengar tillbaka.

Andra frågan, har du ens registrerat e-brevlåda?
Låter som du inte hart fått förhandsutskicket som skickades ut elektroniskt 8-9 mars.

Inget bankkonto och ingen e-brevlåda?
Då kommer du få papper med posten, om du får något tillbaka kommer det med brev via utbetalningscheck. Deklarerar du även med brev så kommer utbetalning tidigast till hösten.

Även om du gjort allt "rätt", så kan du inte få några pengar redan nu, däremot får du pengar tidigare än vanligt om du deklarerar utan ändringar och elektroniskt.
Citera
2018-03-11, 14:32
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Du låter som en färsk deklarant.

Första frågan, har du registrerat ditt bankkonto hos SKV?
Om du inte har det så blir det inga snabba pengar tillbaka.

Andra frågan, har du ens registrerat e-brevlåda?
Låter som du inte hart fått förhandsutskicket som skickades ut elektroniskt 8-9 mars.

Inget bankkonto och ingen e-brevlåda?
Då kommer du få papper med posten, om du får något tillbaka kommer det med brev via utbetalningscheck. Deklarerar du även med brev så kommer utbetalning tidigast till hösten.

Även om du gjort allt "rätt", så kan du inte få några pengar redan nu, däremot får du pengar tidigare än vanligt om du deklarerar utan ändringar och elektroniskt.

Det räcker inte med bankkonto och e-låda, man måste även lägga till Skatteverket som avsändare
Citera
2018-03-11, 14:39
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Det räcker inte med bankkonto och e-låda, man måste även lägga till Skatteverket som avsändare

Mycket möjligt - det var ett tag sedan jag anslöt mig - och de flesta avsändare har lagts till automatiskt för mig sedan dess.

Edit: kikade på mina inställningar och myndighetspost måste aktiveras första gången, men andra avsändare aktiveras automatiskt när de blir tillgängliga.
Citera
2018-03-11, 16:13
Medlem
svempuss avatar
Kan jag göra reseavdrag på ett jobb jag började på i dec förra året -17 redan nu? blir tiden dec till slutet av april då jag kommer att skicka in deklarationen i sådant fall. Eller är det bara att vänta till nästa år för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in