2018-01-03, 18:36
Medlem
Har nu varit rökfri (cigaretter) i 8 dagar och det går över förväntan måste jag säga, trivs med den rena tillvaron och att slippa den inre stressen som rökandet inneburit för mig.

Har däremot märkt att jag är så himla trött sedan jag slutade, samtidigt som jag känner mig klarare i huvudet? Kan sova 10h/natt utan problem, och känner mig generellt lite tyngre i kroppen. Vad beror det på?
Kan få metallsmak i munnen ibland också. Har rätt lågt blodtryck i mig själv ska sägas, ifall det tillför något.

En av de många orsakerna till att jag slutade var min kondition och hur jag hela tiden kände av en slags begränsning i min träning, självklart pga rökningen.
Tränade ett pass idag och den där tunga känslan i kroppen finns där, men känslan av att det tar tid för mig med återhämtningen mellan intervallerna var inte alls lika jobbig däremot.
Hur lång tid tar det innan jag kan förvänta mig en slags vändning, kan jag tänka att jag ska jobba upp konditionen som en otränad kanske?

Tacksam för svar!
Citera
2018-01-03, 18:40
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av less.is.bore
Har nu varit rökfri (cigaretter) i 8 dagar och det går över förväntan måste jag säga, trivs med den rena tillvaron och att slippa den inre stressen som rökandet inneburit för mig.

Har däremot märkt att jag är så himla trött sedan jag slutade, samtidigt som jag känner mig klarare i huvudet? Kan sova 10h/natt utan problem, och känner mig generellt lite tyngre i kroppen. Vad beror det på?
Kan få metallsmak i munnen ibland också. Har rätt lågt blodtryck i mig själv ska sägas, ifall det tillför något.

En av de många orsakerna till att jag slutade var min kondition och hur jag hela tiden kände av en slags begränsning i min träning, självklart pga rökningen.
Tränade ett pass idag och den där tunga känslan i kroppen finns där, men känslan av att det tar tid för mig med återhämtningen mellan intervallerna var inte alls lika jobbig däremot.
Hur lång tid tar det innan jag kan förvänta mig en slags vändning, kan jag tänka att jag ska jobba upp konditionen som en otränad kanske?

Tacksam för svar!

Intressant länk med svar på vissa av dina frågor.

http://whyquit.com/whyquit/A_Benefits_Time_Table.html
Citera
2018-01-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Intressant länk med svar på vissa av dina frågor.

http://whyquit.com/whyquit/A_Benefits_Time_Table.html

Tack, det var en bra länk! Men just det här med att jag är så trött är jag fortfarande frågande till.
Citera
2018-01-03, 19:37
Medlem
Det är mycket vanligt att man blir trött. Kroppen lägger mycket kraft på att återställa och rensa kroppen.

De flesta upplever 4-6 veckor av trötthet, sen vänder det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in