Föddes tidigt 70-tal, växte upp i en mindre ort på västgötaslätten, minns att ytterdörren aldrig låstes förrän 21-22 på kvällen, man spelade in tracks med bandare, hatade när dom kom in med sina trafikrapporter mitt i låten
Modet var åt skogarna, pastellfärger och neon, fluffigt hår, hockeyfrilla, långhåriga killar var hårdrockare, stentvättade jeans
Roliga skämt om negrer var legitimt.
Oboy o sirapslimpa, kalaspuffar var standard till kvällsmat efter timmar på fotbollsplanen.
Macken, razzel, dynastin, dallas, Familjen Macahan, tipsextra var tv-underhållningen under 80-talet för undertecknad, fritid gick åt till fiske, moppe...trimma järnet, ragga brudar senare 80-tal i folkparker.......
Tidigt 90-tal, löneslav, nästan all lön gick till hyra, el, tele, pengar till mat/kläder o nöje var marginaliserat, statligt tvångssparande på lönen .......tv3 gjorde entre och gjorde många icke pk-program som tuttifrutti (tjejer som tävlade i wet-tshirt) flyttade till större stad, gick högskola, livet var mindre pk, man fick nyheter betydligt senare än idag och allt gick nästan genom statliga svt, text-tv var din bästa vän för sporthändelser, morgontidningarna och kvällstidningarna som kom runt lunchtid sålde miljonupplagor.
I slutet på 90-tal hade jag för egen del kvalificerat jobb på statlig myndighet, internet med 28 kbs uppkoppling och det var svindyrt, vet att teleräkningen låg på minst 2500 varje gång.
Uppgång av araber som tog sin tillflykt till sverige senare 90-tal, massiv invandring från forna jugoslavien...jag o polarna gjorde eget vin för att dryga ut festkassan, vi kallade det för kalle-king-kong, smakade skit men en petflaska egengjord vin för 15 spänn betalade iaf förfesten
I slutet på 90-talet var det som att pk-samhället började ta sitt grepp om Sverige.
Erik Åsbrink avgår, regeringen beslutar att Estonia inte ska bärgas, Gudrun Schymans kisskandal, pride, Ricky Martin kom ut som gay, på pop-himlen sågs en ung Britney Spears göra entre med one more try, Mona Sahlin drar på sig 90-tal parkeringsböter som hon skiter i att betala, Arsenal värvar Henry och uträttar stordåd framöver, Sverige lirar kuken av alla o blir världsmästare i handboll, folkpartiet når framgångar stavas Marit Pålsson, taxfree-försäljningen upphör.......
På ts fråga, det var enklare förr, 80-90 tal behövde jag aldrig känna oro att gå ut på kvällarna runt el-ljusspåret, idag .....en annan värld/tid. Idag när man ständigt är uppkopplad måste man slå på nån slags filter för vad man skriver, du kan som invandrare skrika ut vilka hot och hat du vill om oss Svenskar som möjliggjort din invandring utan repressalier, säga du ska knulla våra barn, att vi är svennehora...men skulle vi säga n-ordet då åker vi dit........fy fan