Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-03, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det blir ganska långt om det inte ligger tjock is på Edsviken. Är det verkligen vanligt att folk från just dessa orter beger sig till Täby Centrum av alla ställen för att förtjäna sitt levebröd?

Du skulle bli förvånad om du tog bussen mot Täby från t ex Danderyd där f övrigt bussar till Rinkeby och Järva går. Babbisterna dras till fräscha köpcentrum likt flugor till avföring. I horder flockas de kring Dunkin donuts el Mac Donalds för att dricka vatten och spana på våldtäkts eller rånoffer.
Citera
2018-01-03, 02:31
Medlem
SibirienKalles avatar
Besökte Täby C i mellandagarna för att byta en julklapp. Noterade ett par gäng om 4-5 pers vardera som föreföll vara av en annan, olustigare, kaliber än vad jag noterat tidigare. Råa och ruffiga. Inte såna man vill vara ensam med. Knappast där för att handla. Gick litet lagom utspridda och spanade. Jag är inte riktigt förtjust i detta att peka ut etniska grupper, men eftersom det nu är rån och så, så skulle jag säga, att Hazarer är min förstagissning.

Däremot såg jag inte några vakter under mina två timmar där.

Kanske dags för Täby C att sätta in gott om synliga vakter, säkra upp att ingen har kniv, batong, knogjärn eller andra vapen på sig, och ändra sin slogan från "Unexpected shopping" till "Safe shopping"?
Citera
2018-01-03, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hello877
Hur i helvete får täby sånt polisstöd när vi andra dras med att knappt komma fram till polisen när vi ringer?
Jag vill mig minnas att jag under 2017 läste att polisen under 2018 kommer att ha någon slags fördelning där mycket stora muskler kommer att flyttas runt i Sverige. På så sätt kommer man att kunna göra krafttag där enskilda kommuner anser att det behövs. Så det kanske var deras tur nu
Citera
2018-01-03, 09:01
Medlem
Har det inte varit en hel del personrån i Nacka Forum på sistone? Man kan ju hoppas att de olika köpcentren samarbetar och meddelar varandra om det dyker upp misstänkta gäng, och att man då ser till att få dit polisen direkt för att störa ut eller kanske t o m gripa bössen.
Citera
2018-01-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det blir ganska långt om det inte ligger tjock is på Edsviken. Är det verkligen vanligt att folk från just dessa orter beger sig till Täby Centrum av alla ställen för att förtjäna sitt levebröd?

Känner en kille som blev rånad vid täby c för ett par månader sedan. Babbisterna hade bil och försökte ta ut pengar med BO's bankkort vid macken i kista-akalla-rondellen en kvart senare. Norrortsleden är mycket snabb och lättillgänglig för ändamålet.
Citera
2018-01-03, 10:00
Medlem
Tydligen tre identifierade.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/lyckad-ranarjakt-i-taby-med-polishelikopter/reprac!cDFvYgnM8DdmPrQqMY2SzQ/
Citera
2018-01-03, 10:14
Medlem
Blev själv knivrånad i hissen till min lägenhet direkt intill Täby centrum för 1,5 månad sen, kan mycket väl vara samma gäng. De var från Rinkeby kan jag säga direkt (bekräftat av polis), inga täbybor vi talar om.

Hörde polishelikoptern i över en timme rakt ovanför min lägenhet igår kväll. Blir jävligt glad över att de grep 2 pers iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av rofltraktor
Känner en kille som blev rånad vid täby c för ett par månader sedan. Babbisterna hade bil och försökte ta ut pengar med BO's bankkort vid macken i kista-akalla-rondellen en kvart senare. Norrortsleden är mycket snabb och lättillgänglig för ändamålet.

Haha, är visst inte först med att skriva om mig själv ser jag
Senast redigerad av Ninjaflipp 2018-01-03 kl. 10:18.
Citera
2018-01-03, 10:20
Medlem
Jag var ute på kvällspromenad med hunden när det hovrade som värst. Det var en militärhelikopter faktiskt. Det finns resurser för Täby tydligen. Hustrun trodde att kriget hade kommit och låste dörren medan jag var ute. Jag försökte förklara att det bara var mångkulturen som visat sig från sin allra bästa sida igen.
Citera
2018-01-03, 10:31
Medlem
kenta1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjaflipp
Blev själv knivrånad i hissen till min lägenhet direkt intill Täby centrum för 1,5 månad sen, kan mycket väl vara samma gäng. De var från Rinkeby kan jag säga direkt (bekräftat av polis), inga täbybor vi talar om.

Hörde polishelikoptern i över en timme rakt ovanför min lägenhet igår kväll. Blir jävligt glad över att de grep 2 pers iaf.

Haha, är visst inte först med att skriva om mig själv ser jag

Trist att bli knivrånad i sin egen bostad av slödder, men det är väl det klimatet man får vänja sig vid idag.

Kunde du då urskilja om det rörde sig om yngre "förmågor"? Maskerade? Större gäng även då?
Citera
2018-01-03, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenta1337
Trist att bli knivrånad i sin egen bostad av slödder, men det är väl det klimatet man får vänja sig vid idag.

Kunde du då urskilja om det rörde sig om yngre "förmågor"? Maskerade? Större gäng även då?
Ja, det sög, men tror jag är rätt avtrubbad jämfört med de flesta så tog det helt ok.
3/4 var yngre förmågor, hälften maskerade.
Citera
2018-01-03, 11:05
Medlem
Baryonyxs avatar
Beror väl i hög utsträckning på de specifika omständigheterna. Om man slår larm till polisen direkt efter att brottet skett, vilket dessa killar verkar ha gjort, finns det ju fortfarande en poäng med att dra fram helikoptern, men om man anmäler även bara några timmar efter brottet är det förmodligen ingen idé.
Citera
2018-01-03, 11:12
Medlem
Europes avatar
Jag reagerade speciellt på att man satte in polishelikopter när man angav att någon hade brutit sig in i någons hem i Täby och stulit en dator. I de fattiga förorter utreder man inte ens sådana brott överhuvudtaget och polisen ingriper inte ens när de kriminella anlägger bränder och attackerar blåljuspersonal m.fl.
Senast redigerad av Europe 2018-01-03 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in