2018-01-02, 22:09
Medlem
Någon mer som märkt sedan åren 2015, 2016 och i fjol att många unga kvinnor i åldersgruppen 16-29 har blivit extremt ghetto?

Jag tänker mest på social media (men även IRL!) med osmakliga selfies där det blivit standard att trycka upp sina bröst, botox läppar eller rumpa rakt upp i fotolinsen gärna avklätt och med ett slags Hip Hop tema (även hos vita, medelklass tjejer). Och för att inte tala om alla trashiga och dåliga quotes som både rör feminism och extremt vulgära sexuella meningar. Sociala media kulturen har även påverkat tjejer ute i vardagen, för att inte tala om på nattklubbar m.m!

Jag minns för bara ett par år sedan när social media tog över hela världen åren ca. 2010, 2012, 2014 m.m då var tjejer betydligt mindre ghetto-influerade. Men det började väl där. Lite kul hur killar idag ser så rena, prydliga och blivit alltmera artiga medan våra kvinnliga motsvarighet har blivit motsatsen!

Tror ni 2020-talet kommer bringa mer ghetto girls eller kommer det ett nytt mode?
Senast redigerad av Cauvie 2018-01-02 kl. 22:12.
Citera
2018-01-02, 22:15
Medlem
erikp121s avatar
Har inte märkt av detta. Följer dock inte Zara Larssons twitter.
Citera
2018-01-02, 22:23
Medlem
DixieDs avatar
Har sett en massa nakenbilder/selfies med nakenbilder samt väldigt lättklädda bilder. Det är ett sätt att söka bekräftelse/uppmärksamhet. Vem skulle annars lägga ut såna bilder på sociala medier? Vissa poserar även i underkläder.

Det är vanligt bland kvinnor som saknar respekt för sig själva eller behöver bekräftelse på att hon är vacker av 300 killar som egentligen vill bara sätta på henne och ingenting annat.
Citera
2018-01-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Har sett en massa nakenbilder/selfies med nakenbilder samt väldigt lättklädda bilder. Det är ett sätt att söka bekräftelse/uppmärksamhet. Vem skulle annars lägga ut såna bilder på sociala medier? Vissa poserar även i underkläder.

Det är vanligt bland kvinnor som saknar respekt för sig själva eller behöver bekräftelse på att hon är vacker av 300 killar som egentligen vill bara sätta på henne och ingenting annat.

Här är dilemmat dock.. Bara för 10-15 år sedan så gjorde enbart ett extremt få (speciella) tjejer detta dock. Nu är det liksom standard.. Tänk och ha en dotter nu och som nått puberteten (Trots bra barndom m.m).

Det råder liksom en sjaskig, promiskuös ghetto kultur hos tjejer specifikt. Kan även tillägga att jag ser unga tjejer springa efter utländska drogsäljare som är här på flyktingstatus. Något som inte hade hänt om det rådde en bättre subkultur.
Citera
2018-01-02, 22:33
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Här är dilemmat dock.. Bara för 10-15 år sedan så gjorde enbart ett extremt få (speciella) tjejer detta dock. Nu är det liksom standard.. Tänk och ha en dotter nu och som nått puberteten (Trots bra barndom m.m).

Det råder liksom en sjaskig, promiskuös ghetto kultur hos tjejer specifikt. Kan även tillägga att jag ser unga tjejer springa efter utländska drogsäljare som är här på flyktingstatus. Något som inte hade hänt om det rådde en bättre subkultur.

Det är ett vidrigt beteende tycker jag/anser jag. Jag lägger knappt upp bilder där något visar av min kropp och ändå får jag mer ”likes”.

Handlar om osäkra människor. Såna tjejer känner inte ens hälften av dessa killar hon är naken för. Ingen man tänker ”wifey” om heller. Jag har bara sett sex, kuk osv i inläggen till såna kvinnor. If that floats her boat than...
Citera
2018-01-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det är ett vidrigt beteende tycker jag/anser jag. Jag lägger knappt upp bilder där något visar av min kropp och ändå får jag mer ”likes”.

Handlar om osäkra människor. Såna tjejer känner inte ens hälften av dessa killar hon är naken för. Ingen man tänker ”wifey” om heller. Jag har bara sett sex, kuk osv i inläggen till såna kvinnor. If that floats her boat than...

Jo. Alltså, de som lägger upp bilder på sina kroppar och fyller nästan hela sin fotoalbum med detta får visserligen inte bara mycket likes men vi pratar några hundra likes per bild (eller tusen).

Unga kvinnor idag måste vara extremt osäkra kontrat mot sina tidigare generationer i sådana fall! För det är nästan lite som man lever i en mjuk porrfilm idag om man är kille! luls. Nä de blir inga wifeys, som sagt vissa av dessa tjejer är t.o.m 30 år - men vilken normal kille vill ta en sådan tjej seriöst?
Senast redigerad av Cauvie 2018-01-02 kl. 22:41.
Citera
2018-01-02, 22:52
Medlem
Tycker det är så väldigt bra med vulgobimbos för det gör självsäkra tjejer med stil så mycket mer attraktiva. För den osäkre så är självsäker inte lika med dryg. Tjejer med lite stil och klass kommer göra stor comeback tror jag men då försvinner de ju i mängden igen. Fram för fler bimbos som opererar tuttarna "för sin egen skull"...
Citera
2018-01-02, 23:03
Bannlyst
Ghetto vet jag inte men klart och tydligt är ju att unga tjejer viker ut sig till höger och vänster på social media. Finns det ens EN ENDA ung tjej idag som INTE visat tutt/rövbilder på instagram eller facebook? Det är ju snarare regel än undantag.

Sen säger man att kvinnor inte vill bli "objektifierade", men första bästa chans de får att visa upp kroppen så tar dem ju den? 400 bilder på instagram, eller på tex halloween .. vad händer då? När det är "socialt accepterat" att klä ut sig till vad man vill (förutom neger såklart för det är såå rasistiskt), vad klär tjejerna ut sig till? Typ SUPER LÄTTKLÄTT, succubuss eller vad hon heter, massa sånna där sexiga saker, "det är idag man har en ursäkt att vara slyna!!"

Förr i tiden var det en viss typ av förstörda vrak till tjejer som gjorde såhär, idag gör alla tjejer det .. har alla tjejer blivit vrak? Jag börjar tro det mer och mer.

Samtidigt gapar de i #metoo om sexuella trakkaserier

Det är bara att inse att man ej kan ge kvinnor så mycket makt i samhället, det rasar ju fan ihop fullständigt.
Citera
2018-01-02, 23:42
Medlem
GanjaFarfars avatar
Jag personligen tror att det är en kombination av att fler "ghetto kvinnor" syns överlag (via internet). Och att den generationen som började bli "ghetto" har blivit tillräckligt gamla för att göra sig sedda över internet.
Citera
2018-01-03, 03:31
Medlem
Det är någon ny sak som är inspererat från blatte kulturen som är blanding mellan muslimsk kultur och gangsternegrarnas kultur i usa. Denna kultur kommer nog vara borta 2020 .
Citera
2018-01-03, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det är någon ny sak som är inspererat från blatte kulturen som är blanding mellan muslimsk kultur och gangsternegrarnas kultur i usa. Denna kultur kommer nog vara borta 2020 .

Det är på grund av skitprogram på TV och sionist media såsom Facebook. Alla vill känna sig viktiga ksota vad det vill
Citera
2018-01-03, 04:12
Medlem
Blezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie

Tror det är så här att föräldrar nu för tiden ger sina barn för mycket frihet. Låter kanske lite sjukt men jag tror att det kan vara en orsak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in