2018-01-02, 21:08
Medlem
Extremeflys avatar
Som rubriken lyder

Vilken wallet stödjer flest valutor?
Nano S Ledger verkar mest ha de populäraste. Men om man investerat i mindre populära , finns det någon wallet som har stöd för nästan alla?
Gärna någon där man har en fysisk wallet och inte något på datorn fall i fall den skulle krascha
Citera
2018-01-02, 22:07
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Som rubriken lyder
Vilken wallet stödjer flest valutor?
Nano S Ledger verkar mest ha de populäraste. Men om man investerat i mindre populära , finns det någon wallet som har stöd för nästan alla?
Gärna någon där man har en fysisk wallet och inte något på datorn fall i fall den skulle krascha
Tyvärr så har Ledger Nano S en begränsning på 5 installerade coin appar...
Citera
2018-01-02, 22:10
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Det börjar bli mera intressant att använda "Ledger Blue" som har stöd för flera coin appar.

https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-blue
Citera
2018-01-02, 22:15
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Det börjar bli mera intressant att använda "Ledger Blue" som har stöd för flera coin appar.

https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-blue

Försökte köpa Ledger Blue, fick felmeddelandet.

The Ledger Blue is currently out of stock.
Citera
2018-01-02, 22:18
Medlem
Citat:

Har precis beställt en men du kan ju avinstallera och installera andra utan att det påverkar coinsen?!
Citera
2018-01-02, 22:25
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GH1789
Har precis beställt en men du kan ju avinstallera och installera andra utan att det påverkar coinsen?!
Det är ett smart trick men inte särskilt seriöst.

Tack för tipset..
Citera
2018-01-03, 00:38
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Ja alltså jag tänkte mer en wallet som stödjer även de minst populära coinsen.
Citera
2018-01-10, 11:45
Medlem
Sados avatar
Ok, nu är det fri frakt på Ledger påstår dom. Bara det att förut kostade den €69.60 plus €13 i frakt, summa €82.60. Nu kostar den €94.80 med "fri frakt". Jävla klåpare.

Fortfarande står det leverans 24:e januari på min status trots att officiellt datum är 21 mars. Får väl se vad som händer.
Citera
2018-01-10, 13:00
Medlem
TheBouncers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ja alltså jag tänkte mer en wallet som stödjer även de minst populära coinsen.

Funderar också på detta... specifikt för förvaring av ETN
Citera
2018-01-10, 14:09
Medlem
TMSs avatar
Jag fick min Ledger igår, flyttade allting från GDAX och Jaxx till den utan problem. Provade först en liten summa och sedan resetta den för att installera med 24-ord frasen, riktigt smidigt förutom att det kanske tog 5-10min att skriva ner all 24 ord i Ledgern

Nu har jag 75% ETH och kanske 10% BTC, resten just nu är ETN.. men mindre valutor som de inte stödjer får jag lösa på annat håll. Känns dock rätt bra att ha Ledgern och var smidigare än jag trodde den skulle vara.
Citera
2018-01-10, 16:26
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Ok, nu är det fri frakt på Ledger påstår dom. Bara det att förut kostade den €69.60 plus €13 i frakt, summa €82.60. Nu kostar den €94.80 med "fri frakt". Jävla klåpare.

Fortfarande står det leverans 24:e januari på min status trots att officiellt datum är 21 mars. Får väl se vad som händer.

Ok, jag tar tillbaka det sista. Fick förhandsbesked från DHL om inkommande paket. Då hann jag alltså med beställningen innan de tog slut
Citera
2018-01-16, 17:19
Medlem
Sados avatar
Ja, då fick jag min Ledger. Först blev jag lite orolig att jag skulle få vänta till mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in