2017-12-31, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Man har velat förbjuda smällare och raketer i alla tider.
Nu när alla lågbegåvade nysvenskar skjuter mot allt och alla blev det förbud i RAKETFART!
Återigen måste Svenskarna ta ett steg tillbaka i utvecklingen för att anpassa sig till befolkningsutbytet.
Raketer uppfanns inte i Sverige, bara bra att den kinesiska skiten förbjuds.
Citera
2017-12-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
https://www.expressen.se/kvallsposte...-har-ryckt-ut/

Är det här en gammal hederlig svensk tradition?

Ja det tror jag.

Det sköts rätt mycket med raketer när jag var liten också.
Citera
2017-12-31, 22:18
Medlem
CapsLock99s avatar
Som jag förstått saken kommer raketer förbjudas i storstäderna nästkommande två år. Därefter kommer bara större "lådor" säljas, dessa betingar en penning om ca 60-700kr och därutöver så det ger väl endast mer bemedlade tillgång utöver detta kan man ej rikta och skjuta med dessa då eldkraften helt enkelt är för stor, gör man det kan man troligen råka ut för ganska rejäla brännskador.
Citera
2017-12-31, 22:18
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Raketer uppfanns inte i Sverige, bara bra att den kinesiska skiten förbjuds.

Då bli skotträdda hundägare glada
Citera
2017-12-31, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Som jag förstått saken kommer raketer förbjudas i storstäderna nästkommande två år. Därefter kommer bara större "lådor" säljas, dessa betingar en penning om ca 60-700kr och därutöver så det ger väl endast mer bemedlade tillgång utöver detta kan man ej rikta och skjuta med dessa då eldkraften helt enkelt är för stor, gör man det kan man troligen råka ut för ganska rejäla brännskador.
Källa, tack. Din "förståelse" har 0 betydelse just nu.
Citera
2017-12-31, 22:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Rubriken alltså. Var någonstans står det att det är just "blattar" som skjuter raketer?

För er som vill ha ett förbud mot raketer, kan jag meddela att det är infört nu. Fr.o.m. 2019 är raketer förbjudna. Håll ut ett år till bara.
Är det inte redan nu förbjudet att använda fyrverkerier i tättbebyggt område? Men ingen bryr sig i det släpphänta pajaslandet Sverige, utan låter i stället befolkning och djur lida.
Citera
2017-12-31, 22:22
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Du har verkligen noll koll!
Citera
2017-12-31, 22:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Kul att vi som kan hantera raketer och är vuxna får anpassa oss efter babbar som använder raketer till att terrorisera omgivningen. Vad blir härnäst att förbjudas för att babbar inte kan hantera det alkohol gissar jag på, byt ut gatsten, ta bort småsten i tätbebyggda områden och så vidare.
Problemet är att 95 % av de som "kan hantera raketer etc" i realtiteten inte kan det. De skjuter hej vilt i tättbebyggt område, oftast påverkade av alkohol. Skiter i om de stör människor och djur. De orkar inte heller plocka upp skiten efter sig, utan dagen efter är parker och torg fulla med uppskjutningsanordningar och annan skit som de lämnat erfter sig.
Citera
2017-12-31, 22:29
Medlem
svengörans avatar
Shit vilken rolig miss PK Aftonbladet har gjort
Redaktionen är väl underbemmand på nyårskvällen och dom verkar ha missat att redigera sitt material i sann PK anda, Gaseller eller primater alla vet ju vad det betyder

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-och-smallare

”Sprang som gaseller”

I Linköping blev en person nedslagen och beskjuten med nyårsraketer efter att hen sagt till ungdomar att sluta skjuta raketer mot husfasader, rapporterar TT.
– Ungdomarna sprang som gaseller på savannen, åt alla håll, när vi kom till platsen så det är svårt för oss att lista ut vem som sköt
Citera
2017-12-31, 22:30
Medlem
Dr.Katis avatar
Förbjud skiten helt och hållet.
Att kaoz-blattar inte kan sköta sig är väl ingen överraskning, men med tanke på djur som lider så stödjer jag ett förbud.
Vad är det för fel på tomtebloss, räcker inte det?!
Citera
2017-12-31, 22:31
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Problemet är att 95 % av de som "kan hantera raketer etc" i realtiteten inte kan det. De skjuter hej vilt i tättbebyggt område, oftast påverkade av alkohol. Skiter i om de stör människor och djur. De orkar inte heller plocka upp skiten efter sig, utan dagen efter är parker och torg fulla med uppskjutningsanordningar och annan skit som de lämnat erfter sig.

Yep, har varit med om att för ett par år sedan så sköt en familj nära där vi var in raketer i sitt eget hus och hela skiten brann ner.
Men att det skjuts på folk i så stor grad som det görs nu tror jag verkligen är något nytt.
Citera
2017-12-31, 22:46
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Skjuta med raket mot någon = försök till mord/grov misshandel.
Polisen ska möta med verkanseld om GM inte direkt ger upp.
Nödvärnsrätten gäller, man får alltså skjuta tillbaka enligt min åsikt.

Medborgargardena och gated communities kryper närmre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in