• 3
  • 4
2021-01-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UGNYXels
Hur är Västra Brämaregården, Kviberg, Högsbo (Högsbo har jag hört ska vara ganska najs)?

Ligger inte uppe mycket som passar mig i dom områdena du skriver :/. Egentligen inte mycket uppe på HomeQ över huvud taget.

högsbo har ju haft en del skit på sistånde.
men jag skulle ändå ta det området av de tre du räknar upp.
det beror lite på var man bor - området är stort men det innehåller en del fina gamla hus och har närhet till stan från "rätt" håll, dvs från södra sidan.
Citera
2021-01-15, 15:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
högsbo har ju haft en del skit på sistånde.
men jag skulle ändå ta det området av de tre du räknar upp.
det beror lite på var man bor - området är stort men det innehåller en del fina gamla hus och har närhet till stan från "rätt" håll, dvs från södra sidan.
Äh..den "skiten" är inget man ser röken av som utomstående. Det är liksom inget problemområde vi pratar om. Högsbo är lugnt och skönt rätt genomsnittligt.
Citera
2021-01-15, 15:49
Medlem
UGNYXelss avatar
Hmm, Högsbo verkar najs ändå!
Ser nu att jag har fått erbjudande på en adress nära Svenska kyrkan i Brämaregården. Är det bara att tacka nej eller kan man tänka sig ändå?
Citera
2021-01-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ser nu att jag har fått erbjudande på en adress nära Svenska kyrkan i Brämaregården. Är det bara att tacka nej eller kan man tänka sig ändå?

Jobbar du Volvo eller Lindholmen kan det ju kännas skönt att bo nära. Men åk ut till adressen och kolla hur du uppfattar området.
Citera
2021-01-16, 07:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Det är ju i Gamla Kville och du kommer få njuta av vallfärden till Moskén och diverse annan skit där. Givetvis inte nu i dessa tider när inte ens moskén har öppet men annars.
Det är inte direkt något drömområde på något sätt, finns förvisso en del halvdana krogar/restauranger där om man nu vill ha det så nära men det är ju inte eftersträvansvärt.
Dessutom får du äran att bo nära en polisstation så du får höra deras utryckningar OFTA.

Det är inte stadens värsta ställe men utan tvekan inte det bästa heller.

Jag hade isf av dina alternativ på ställen valt Högsbo.
Citera
2021-01-17, 00:40
Medlem
Craiggs avatar
Om man behöver boende akut så skulle jag rekommendera Facebook-grupper. Man lägger upp en annons där och ofta får man något erbjudande, dock sällan förstahandskontrakt.

HomeQ är ett mycket bättre alternativ än Boplats. Eftersom HomeQ är en relativt ny sida så krävs det inte många år att få lägenhet där direkt.
Citera
2021-07-27, 15:57
Medlem
Hur ser kötiden ut på HomeQ nu? Vet att de säger att snittet förra året låg runt 400 poäng men då är det ju inräknat förmedling där urvalet inte varit på köpoäng. Har lite mer än 700 poäng i dagsläget. Tror ni det går att få något centralt? Känns inte som att det finns mycket erfarenheter från andra tillgängligt som inte är från när det var nylanserat.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in