2017-12-30, 10:14
Medlem
Sett att det varit en hel del frågor om hur man börjar handla krypto så jag tänkte att det kunde vara värt en egen tråd. Jag slängde ihop en guide om hur man går till väga samt vad som är viktigt att tänka på när man börjar. Det finns en del fallgropar som man måste känna till, och det är viktigt att läsa på om riskerna som man utsätts för för att hålla sin investering säker.

Läs gärna på och kom med feedback: http://blockchain.blogg.se/

Lycka till och välkommen med frågor, både här & i pm.
Senast redigerad av cc551 2017-12-30 kl. 10:21.
Citera
2017-12-30, 11:15
Medlem
scrub-unicorns avatar
Rekommenderade websidor där man kan köpa XRP via ETH förutom Binance?
Citera
2017-12-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrub-unicorn
Rekommenderade websidor där man kan köpa XRP via ETH förutom Binance?

Kraken har blivit betydligt mycket bättre på senare tid sett till serverkapacitet, och det är mer när man börjar daytradea som deras interface kan lämna en del att önska. Ska man göra ett köp och direkt skicka till sin wallet funkar de fint. De har även kortat ner sina order-/handläggningstider markant: jag begärde ett uttag från Kraken som var beräknat att ta 1-5 arbetsdagar men jag hade pengarna på mitt svenska bankkonto efter 7 timmar.

När KuCoin börjar tradea XRP hade jag handlat där (släpps om några veckor) - XRP/BTC är bekräftat, XRP/ETH återstår att se.

Lista över alla exchanges som erbjuder XRP: https://coinmarketcap.com/currencies/ripple/#markets
Senast redigerad av cc551 2017-12-30 kl. 11:37.
Citera
2017-12-30, 12:28
Medlem
Okej, så TS har gjort en blogg som han promotar här. Är det hela andemeningen med trådstarten?
Varför inte slänga upp guiden här? Eller varför inte hålla sig till de trådar som finns om kryptovalutor?
Citera
2017-12-30, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Okej, så TS har gjort en blogg som han promotar här. Är det hela andemeningen med trådstarten?
Varför inte slänga upp guiden här? Eller varför inte hålla sig till de trådar som finns om kryptovalutor?

Om du kollar i de senaste 20 trådarna så ser du att det på varje sida är någon som frågar hur man gör för att komma igång med kryptohandel, ofta i en tråd som handlar om något annat. Svaren folk får är i stil med "kolla in Coinbase", eller liknande utförlighetsnivå. I början skrev jag i trådarna men det är halvsmidigt att svara med 2 A4 varje gång någon ber om råd - du sammanfattar inte alla steg på tre meningar. Så nej, det är ingen blogg, det är en (1) post på en sida som jag kan redigera. Syftet är att informera de som vill ha information och att kunna göra det på ett smidigt sätt.

Inlägg på flashback går inte att redigera när posten väl är gjord, och det tillkommer nya saker varje dag som behöver spridas > jag kände att det var rimligt att samla all info på ett ställe där jag kan redigera texten för att få den att vara relevant även i framtiden.

Ponera att det sker en ny hackerattack i stil med EtherDelta som det bör informeras om i en guide till kryptohandel - då hade huvudposten i den här tråden genast blivit orelevant om guiden hade varit postad här.
Senast redigerad av cc551 2017-12-30 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in