• 1
  • 2
2017-12-30, 00:46
Medlem
Jag känner nu att jag måste berätta hur det förhåller sig för att öka medvetenheten. Livet är ett spel som kvinnan kontrollerar nästan in i detalj. Vi har blivit förledda till att tro att det är män som kontrollerar saker men det stämmer inte. Det har alltid varit kvinnan som kontrollerat allt, från krig till slaveri till industrialisering.

Män är snarare att betrakta som kvinnans museer som existerar för att ge henne inspiration kring vilket spår världen ska välja härnäst. Hon kämpar med män, föder upp män, utbildar män osv. för att de ska inspirera henne.

Vad är då kopplingen till filosofi kanske du undrar. Jo det är så att om man utgår ifrån den cartesianska dualismen så hamnar man ungefär rätt. Vi bör skilja på medvetande och materia där mannen är medvetande och kvinnan är materien. Allt som omger dig, hela matrixet av hus, natur och bilar och kvinnor och vissa män är delar av kvinnan. Det enda som är ditt är din kropp som ditt medvetande är låst till.

Alltså hela den biologiska sagan har bara författats för att missleda oss. All biologi är egentligen en del av kvinnan.

Nu kommer vi till det riktigt intressanta. Hur kontrollerar vi om detta stämmer? Jo, fråga kvinnor i din omgivning så får du se. Men var på din vakt. Vissa utav dem kommer förneka detta men i vissa situationer så släpper de på garden och då kan man få ut vett ur dem.

Vad får denna insikt för följder? Jo personligen förstår man att man kan softa lite mer, det ordnar sig för att det är kvinnans jobb att ordna saker. Annars fortsätter väl livet som vanligt ungefär, med den skillnaden att man blir medveten om att ens kvinna är samma kvinna som knullat alla män genom alla tider. Det är ju lite märkligt.

Vad gäller ickeverbalt informationsutbyte mellan kvinnoindivider så är jag fortfarande osäker. Det kan vara så att det på ett djupt plan finns ett hinder för kvinnor att komma åt denna kunskap om sig själva och börja dela information ickeverbalt mellan varann. Eller så låtsas dom bara att dom inte kan det. Helt klart är att det finns kvinnliga entiteter såsom gudar eller andar osv som har mer övergripande information om situationer.

Frågor på detta? Visst är det en fantastisk värld vi lever i?
Citera
2017-12-30, 01:25
Medlem
HosTorViBors avatar
Fast de fula kvinnorna och de som endast kan se bra ut med smink bestämmer ingenting.

Det är väl en och annan rackare som stoppar in korven i brasan på dem, men inte fan har de någon större kontroll.
Citera
2017-12-30, 01:35
Medlem
F.Hansens avatar
Du är skev du. Men jag håller med förutom där du skevar ur. Sedan första primaten har kvinnorna haft en chans att selektera ut makar. Få gånger i historien har varit våldtäkt jämfört med alla gånger som en kvinna skaffat barn med en man hon vill ha barn med (eller älskar djupt, min egna teori ofc.)

Så denna selektion har skapat män i dagsläget som innehar de förmågor som är attraktiva för de kvinnor som tycker det är attraktivt. Ja det är ju inte som att kvinnor selekterat ut dessa män för att de har en viss bild av vad de finner attraktivt, naturligtvis är det ett samspel.

Hur som helst, kvinnor klagar på dagens män. Men allt är egentligen dina förfäderkvinnors fel för att de selekterade ut män som gav upphovet till de män som finns idag.

Kontentan: Allt är kvinnans fel. Och nu när hon inser det vill hon avskaffa mannen helt, som att förstöra ett sandslott bara för att man är missnöjd med det. Barnsligt. Väx upp och skaffa ett riktigt jobb så kanske du får en riktig man.
Citera
2017-12-30, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HosTorViBor
Fast de fula kvinnorna och de som endast kan se bra ut med smink bestämmer ingenting.

Det är väl en och annan rackare som stoppar in korven i brasan på dem, men inte fan har de någon större kontroll.

Ja, ok, men varför nöjer de sig med sin lott? Jag hör dem sällan klaga. Jo, för att de egentligen är en del av en hivemind som kvinnan är.

Eller förstod jag dig rätt? 🙂
Citera
2017-12-30, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Du är skev du. Men jag håller med förutom där du skevar ur. Sedan första primaten har kvinnorna haft en chans att selektera ut makar. Få gånger i historien har varit våldtäkt jämfört med alla gånger som en kvinna skaffat barn med en man hon vill ha barn med (eller älskar djupt, min egna teori ofc.)

Så denna selektion har skapat män i dagsläget som innehar de förmågor som är attraktiva för de kvinnor som tycker det är attraktivt. Ja det är ju inte som att kvinnor selekterat ut dessa män för att de har en viss bild av vad de finner attraktivt, naturligtvis är det ett samspel.

Hur som helst, kvinnor klagar på dagens män. Men allt är egentligen dina förfäderkvinnors fel för att de selekterade ut män som gav upphovet till de män som finns idag.

Kontentan: Allt är kvinnans fel. Och nu när hon inser det vill hon avskaffa mannen helt, som att förstöra ett sandslott bara för att man är missnöjd med det. Barnsligt. Väx upp och skaffa ett riktigt jobb så kanske du får en riktig man.

Visst jag går med på att man kan tala om naturlig selektion bland män. Men inte i någon darwinistisk mening.
Citera
2017-12-30, 01:52
Medlem
HosTorViBors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Ja, ok, men varför nöjer de sig med sin lott? Jag hör dem sällan klaga. Jo, för att de egentligen är en del av en hivemind som kvinnan är.

Eller förstod jag dig rätt? 🙂

Näh.. de är hjälplösa precis som ni. Det kommer inte att slås på någon ur-kvinnlig signal hos dessa kvinnor, de nöjer sig med vad de har och ser ingen poäng i att kämpa för något de aldrig kommer få tillräckligt av..
De är inte med i något "Hive-mind".
Citera
2017-12-30, 03:22
Medlem
Du låter lite som turd flinging monkey från Youtube. Män sitter på all makt, men all makt går till att skydda kvinnor. Män skapar och konkurrerar men det är kvinnan som väljer manen etc.
Citera
2017-12-30, 07:33
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Helt och hållet felaktigt. Det som styrt världen till vart vi är idag är vetenskapsmän och religion. Historiskt sett, det vill säga det som skapat den moderna världen är det just män som ligger till grund för just det.
Citera
2017-12-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Helt och hållet felaktigt. Det som styrt världen till vart vi är idag är vetenskapsmän och religion. Historiskt sett, det vill säga det som skapat den moderna världen är det just män som ligger till grund för just det.

Javisst. På sätt och vis stämmer det men det är kvinnan som släppt fram uppfinningarna som passar för sin tid. Det är också kvinnan som släppt fram de religiösa ledarna som passar för sin tid.
Citera
2017-12-30, 11:25
Bannlyst
Ja. Kvinnor är ansvariga för allt.

Många fattar inte hur saker och ting fungerar utan köper den kollektiva politiskt korrekta versionen av allt utan eftertanke och reflektion. Kvinnor är i det stora hela lyckligt ovetande (om ens lyckliga).

Hursomhelst, kvinnor ansvarar för vilka män män som får sprida sina gener vidare. När man ser snygga kvinnor med rika män, män med hög status, män som hävdar sig över andra, män som är tatuerade och vältränade så tänker barn som växer upp undermedvetet eller medvetet att om jag också blir rik, skaffar mig status osv så får jag en snygg kvinna.

Skulle kvinnor istället välja män som är trevliga, artiga, bildade, empatiska, hemtrevliga osv, så skulle män sinsemellan tävla om att vara trevligast, artigast, mest bildad osv för att vinna kvinnors hjärtan. Barn hade vuxit upp med preferensen att kvinnor föredrar trevliga, artiga och empatiska män och fogat sig efter det.

Så kvinnor bär allt ansvar för vilka män de väljer och vilket beteende män har. När jag läser att en snygg blond svensk kvinna valde en aggressiv man att bilda familj med och senare i livet blev knivhuggen 23 gånger så skrattar jag bara inombords. "hemskt" kanske kan tyckas men denna aggressiva man har hävdat sig över mängder av andra män för att han ska visa sig stark. Och styrka är den grundläggande preferensen för kvinnan att ingå relation med honom.

Det är inte hans fel att hon väljer styrka framför empati, pengar framför bildning och status före kärlek. Han vill inte bli utan en kvinna utan är tvungen att göra avkall på sig själv och sin natur för att visa sig stark och avelsduglig.

Att vuxna kvinnor inte kan se det här visar hur hårt blåpillade de är. Vissa män kan inte se det här.
Senast redigerad av goldcashier 2017-12-30 kl. 11:32.
Citera
2017-12-30, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Javisst. På sätt och vis stämmer det men det är kvinnan som släppt fram uppfinningarna som passar för sin tid. Det är också kvinnan som släppt fram de religiösa ledarna som passar för sin tid.

Hur då "släppt fram" uppfinningarna? Finns det någon hemlig kommité av kvinnor som granskar varje ny uppfinning och avger ett utlåtande i stil med:

(Om hjulet:) "Det här är runt och fint, det vill vi ha. Starta genast massproduktion!"

(Om antigravitationsgeneratorn:) "Den här är riktigt kantig och ful, samt motverkar Moder Jord och hennes urkraft. Ritningarna skall brännas, och uppfinnaren placeras på dårhus för livstid!"
Citera
2017-12-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hur då "släppt fram" uppfinningarna? Finns det någon hemlig kommité av kvinnor som granskar varje ny uppfinning och avger ett utlåtande i stil med:

(Om hjulet "Det här är runt och fint, det vill vi ha. Starta genast massproduktion!"

(Om antigravitationsgeneratorn "Den här är riktigt kantig och ful, samt motverkar Moder Jord och hennes urkraft. Ritningarna skall brännas, och uppfinnaren placeras på dårhus för livstid!"

Du skämtar men ditt skämt ligger faktiskt ganska nära verkligheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in