Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-28, 22:43
  #1
Medlem
Efter den större patchen som kom for ett tag sedan nu så har jag haft problem med min dator som är kopplad till min tv, den slutade visa bild efter Windows startat.
Jag kan fjärrstyra den från min andra dator, men det går inte göra bildinställningar via fjärranslutning.
Jag har provat koppla in en monitor via DVI, då TVn är kopplad med HDMI, men inget visas på monitorn.
Jag har ominstallerat NVIDIAs drivrutiner och jag har startat om ett antal gånger.
Jag har provat WinKey+Shift+Ctrl+B, som skall "väcka" skärmar tydligen, men inget verkar fugera.

Efter att Windows loading screen har tuggat en liten stund blir allt svart, och en liten stund senare säger TVn att den inte kan hitta någon dator.

TVn är en 4k Samsung, så den borde utan problem kunna visa vad datorn kan putta ut i bild, eftersom den max klarar vanlig HD.

Någon som har tips eller en lösning på detta?
Citera
2017-12-28, 23:43
  #2
Medlem
Vad jag har förstått så blev det en del problem med vissa grafikkorts-drivrutiner i samband med uppdateringen.

Har du uppdaterat drivrutinen eller bara installerat om den befintliga versionen?

Kanske finns här något som hjälper:
https://appuals.com/how-to-fix-displ...0-update-1709/
__________________
Senast redigerad av herter 2017-12-28 kl. 23:50.
Citera
2018-01-03, 14:51
  #3
Medlem
Jag fick löst det genom att starta i felsäkert läge och installerat om drivrutinerna.
Med hjälp av fjärrstyrning och msconfig kunde jag säga till datorn att starta i felsäkert efter omstart..


om nu någon råkar ut för detta och hittar denna tråden i framtiden....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback