2006-01-19, 16:01
Medlem
http://www.expressen.se/index.jsp?a=509018

Jahapp. Kanske han borde bytas ut i landslaget också? Jonas Karlsson på svt kanske har en poäng när han kallade honom "killen som inte slagit ett enda bra inlägg i VM-kvalet". Vad säger de fotbollskunniga här?
Citera
2006-01-19, 16:09
Medlem
Shuyins avatar
Han sparkas inte, dom använder bara inte den optionen han hade på sitt kontrakt.
Citera
2006-01-19, 16:10
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Crosby
http://www.expressen.se/index.jsp?a=509018

Jahapp. Kanske han borde bytas ut i landslaget också? Jonas Karlsson på svt kanske har en poäng när han kallade honom "killen som inte slagit ett enda bra inlägg i VM-kvalet". Vad säger de fotbollskunniga här?

Jag har hållit på Alexander sedan han slog igenom i AIK, och blev jätteglad när han efter många bedrövelser hittade sin plats i backlinjen och hamnade i landslaget. Men jag är inte överraskad över att han petas i feyenoord.

Han har ju märkligt nog (med tanke på att han varit forward) problem med tekniken och har inte alls fått till det offensiva spelet. Om han inte får ordning på det spelet lär han tyvärr snart petas i landslaget också.

Som jag nämnt förut tror jag att Mikael Nilsson skulle vara ett bättre alternativ.
Citera
2006-01-19, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag har hållit på Alexander sedan han slog igenom i AIK, och blev jätteglad när han efter många bedrövelser hittade sin plats i backlinjen och hamnade i landslaget. Men jag är inte överraskad över att han petas i feyenoord.

Han har ju märkligt nog (med tanke på att han varit forward) problem med tekniken och har inte alls fått till det offensiva spelet. Om han inte får ordning på det spelet lär han tyvärr snart petas i landslaget också.

Som jag nämnt förut tror jag att Mikael Nilsson skulle vara ett bättre alternativ.
det är relativt överraskande eftersom han varit en av få relativt ordinarie i den enorma trupp Erwin Koeman besitter.
Citera
2006-01-19, 16:27
Medlem
McManamans avatar
Jag tycker personligen att det är ett under att han nåt så pass långt som han har gjort i sin fotbollskarriär. Jag kan inte påminna mig om att ha sett honom bra i en enda match (följde iofs inte hammarby så intensivt när han spelade där). Ryktades det inte om Newcastle för något år sedan, Souness brukar ju ha fingertoppskänsla i värvningarna...
Citera
2006-01-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Han sparkas inte, dom använder bara inte den optionen han hade på sitt kontrakt.

Nä men samtidigt så säger de att han är tredje valet på högerbacksplatsen och detta är onekligen en markering att de vill bli av med honom. De tror uppenbart inte att de kommer få mycket betalt för honom vid en försäljning, nu försöker de få ut några kronor innan han bli bosman.
Citera
2006-01-19, 19:32
Medlem
danbanans avatar
Vart kommer han hamna nu? Herenveen verkar ju vara en svenskvänlig klubb, eller blir det ett helt nytt land? Någon som har lite info?
Citera
2006-01-19, 21:08
Bannlyst
Malmö intresserade, så pass. Jag hoppas verkligen inte han går dit.
Citera
2006-01-19, 21:50
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Tror knappast han vill tillbaks till sverige än. Han vill väl passa på att tjäna så mycket som möjligt, innan flera genomskådar honom...
Citera
2006-01-19, 22:00
Medlem
danbanans avatar
Elfsborg verkar ju va på hugget nuförtiden, man ska aldrig säga aldrig
Citera
2006-01-19, 22:57
Bannlyst
Alexander "Judas" Östlund var guldhjälte 1998. Nu får han gärna brinna i helvetet. Hoppas han håller sig långt borta från de allsvenska fotbollsplanerna.
Citera
2006-01-19, 23:10
Medlem
Heinzes avatar
När Östlund har en bra dag ligger han på sin höjd strax under snittet för en medelmåttig back. Att han fått spela så mkt i Holland är för mig ett mirakel. Jag har inte sett någon av hans matcher så "betygen" kommer från Landslaget. Jag kan ju bara anta att de sämre lagen i ligan håller sämre klass än Allsvenskan.

Jag beundrar hans vilja och kämpainsats men det räcker inte på långa vägar. Han är kass defensivt, det har vi sett i landslaget match efter match. Han säljer sig billigt, springer fel och kan inte slå en passning på fem meter. Som någon skrev innan är det mycket märkligt att han inte ens fixar offensiven där han borde ha lite rutin.

Jag har full förståelse på att klubben inte utnyttjar sin option, likaså har jag full förståelse för att Östlund inte flyttar hem. Har han varit ordinarie i en toppklubb i Holland kan han säkerligen spela hem en hel del pengar bland mindre klubbar där eller får han flytta till Turkiet eller ngn riktigt B-liga.

Har petat lite här//mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in